2010. március 31., szerda

Nyuszi kalácsból

Reggel láttam a boltban ilyen nyuszikat. Végre egy kreatív pék a kisvárosunkban. Kalácstésztából készültek, roppant egyszerű formázással, de nagyon mutatósak. A húsvéti asztal dísze lehet a gyerekek nagy örömére, de uzsonnának is kiváló.
Hokkaido kalács tésztájából készítettem, de más kedvencből is készülhet.
Szokásos módon bedagasztottam, majd duplájára kelesztettem a tésztát. Ezután lisztezett felületre borítottam, 6 egyforma darabba vágtam. Minden darabot elfeleztem, majd mindkettőt kinyújtottam és feltekertem:

A két szálat egymásra helyeztem, így:
Az alsó szálat bemetszem:

Majd visszahajtottam:
A szemeknek mazsolát használtam:

Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam őket, hagytam, hogy ismét duplájára keljenek.

Tojással lekentem a megkelt nyuszikat, majd 180 fokos sütőben kb. 18 perc alatt szép pirosra sütöttem szegényeket.

Mazsolát is lehet szórni a kinyújtott tésztára, még mielőtt feltekerjük őket.

32 megjegyzés:

Niki írta...

Nagyon aranyos ,édes kis nyuszikák:)

Macus írta...

Helyesek a nyuszkók!

Bianka írta...

Nagyon édesek, olyan kreatív vagy

Julika írta...

Nagyaon aranyosak a nyuszik ! Mindig alkotsz valamit !

judit magos írta...

Zseniális!

Tündér írta...

Hát ez nagyon jó! Lehet kipróbálom:)

nelly írta...

Tök édik ezek a nyuszó-muszók!!! Kár, hogy nincs még unokám, mert biztos nagy örömet szereznék neki vele! Neked viszont gratulálok!

Névtelen írta...

Kedves Limara!

Régóta olvasom a blogodat, rengeteg jó receptet kaptam Tőled, amit utólag is nagyon köszönök. Most egy kérdéssel fordulok Hozzád, húsvétra vasárnap reggelire többféle kalácsot is szeretnék sütni, de nem fér bele az időbe, csak hajnali keléssel. Ha esetleg lefagyasztom milyen lesz?

Válaszodat előre is köszönöm: Helga

Limara írta...

Köszönöm! :))
Helga! nyugodtan lefagyazsthatod, azonnal, amint kihült a kalács. De, ha előző este hidegen bedagasztod, hagyod kicsit kelni, formázod és fém dobozban(a széthúzhatóban) hűtőbe teszed, lazán letakarva egy zacsival, akkor reggel csak sütnöd kell.

Mary írta...

Aranyosak lettek nagyon!

Trixi írta...

Annyira édesek! :3
Mindig lenyűgöz a kreativitásod, bravó!
A foszlós kalácsodat nemrég próbáltam ki, isteni finom, de mire feltettem volna a blogomra a képet, elfogyott. XD
Sebaj, idén már mi sem vesszük boltban a kalácsot, hármat is kell majd sütnöm, hogy mamáméknak is legyen. :D

Andi írta...

Jaj de édesek!!!

Moha írta...

Tündériek lettek!

Kathy írta...

Limara! Ezek nagyon jol neznek ki, hogy milyen ugyes vagy! Gondolom Neked ilyen tesztat gyurni pillanatok kerdese ugye? :))))
Ha en igy tudnek sutni, ohhhhhh.

mandy tarragon írta...

Cukik :)

JUDIT írta...

Szia Marcsi!
Mazsola-szemű nyuszkák, nagyon édesk. Nekem kicsit "békás" de ők is kedves kis figurák! .. majd megpróbálkozom kicsit felállítani a fülecskéket egy kis bevágással a fül résznél MIELŐTT ÁTHAJLIK! ha sikerül leírom vagy fotózom a fázisokat.
köszönöm és várom a további Húsvéti ötleteidet, tuti, hogy már minden a fejedben van!

Ottis írta...

Csodásak ezek a nyuszik!

Praliné Zsuzsi írta...

Szia! Nagyon aranyosak a nyuszik, megennék egyet:) Angoltanítás közben találkoztam már többször a hot cross bun nevű sütivel (aszalt gyümölcsös édes zsömleféle), de úgy kipróbálnám, ha lenne egyszer egy Limara-féle tuti recept hozzá! Csak egy ötlet:) Zsuzsi

Andi/cuki írta...

Nagyon aranyos,nagyon szupi!:-))

Brigitta írta...

Cukik!:))

irikova írta...

Nagyszerű ötlet, látvány és biztosan finom! Gratulálok!

Névtelen írta...

Mmmmm... de arik! Hogy én mé´ nem lepödök meg?! ;-) Orsi(swe)

erika írta...

Ezt a kreativitást! Tündéri kis nyuszik!

Névtelen írta...

kiskacsákat láttam egy újságban, húsvéti dekorációként.
feltekert tésztán kötsz egy laza csomót, a nagy csomó lesz a teste, a kiálló végébe (feje lesz) dugsz egy hámozott mandulát egészben, az lesz a csőre. A másik kiálló végét (farka) ha tetszik, be lehet irdalni, mintha szétállnának a farktollai. De el is lehet dugni, hogy ne látsszon.
Én a tésztájába tennék egy kevés búzacsírát, a sárga szín miatt.

Eisenstock Ildikó írta...

Ez a kalács gyönyörű. Én még előtte vagyok a húsvéti foszlós dagasztásának, sütésének, remélem, az is ilyen szépen sikerül.Vagy két adagot dagasztok, és az egyikből ehhez hasonló csinos kis nyuszikat formálok...
Üdv: Ildikó

Cinkepiri írta...

Limara szia!
Ma megsütöttem a nyuszikáidat. Illetve próbálkoztam vele. Én nem voltam olyan ügyes a formázásnál mint te. Az enyémek a férjem szerint végül pokémonokra emlékeztetnek inkább...
A 10-éves megkérdezte: Anya,egész biztos hogy ilyet akartál készíteni? /az illető épp egy pokémont fal be vajjal..../
A tészta amúgy isteni finom lett, jól formázható volt. Sütés közben egyszerűen elhagyta a formáját.
Készítettem pár pipicset is, azok gyönyörűek!

Eredetileg ajándéknak szántam a nyulakat, de a pokémonokkal nem állítok be. :) Este bedagasztom még egyszer, aztán irány a hűtő. Reggel az egészből pipicsek lesznek.

Kellemes ünnepet!

Névtelen írta...

Kérlek, írd le, hogyan formázod azokat a "pipicseket" :)

Köszi,
Petra

Cinkepiri írta...

Nos, a pipicsek hosszú hurkaformák Petra, amiket az ember becsimbókol. Izé... csomót köt rá.Szóval a tésztából kígyót hömpörgetsz.

A csomóból felül kilógó kis darabka, tésztacsücsök lehet a /pipics/ madár feje amire tapaszthatsz szemnek kisebb mazsolát vagy borsszemet.

Az alul, hátul kilógó tésztadarab meg a farka.

Bekened tojással és fényesre sütöd.

:)

Névtelen írta...

Akkor a pipicsek ugyanúgy készülnek, mint a kiskacsák, amit előbb beírtam.
:) rájöhettem volna magamtól is :)

Köszi szépen,
Petra

Cinkepiri írta...

Hasonlóan Petra! :)


Csak a dizájn kicsit más.


Amúgy ma vittem Limara hokkaido kalácsából ajándékba. A tésztából nem pipicseket formáztam hanem kettő kalácsot. Erre volt időm.
A kalácsokat az első kelesztés után laposra kihuzogattam, meghintettem két maréknyi csokilencsével meg cukrozott citrushéjjal, feltekertem és megkelesztettem.

Még langyos volt mikor megérkeztünk, a két kalács közül az egyik öt perc alatt tűnt el...

Limara, köszönöm!

Zsófi írta...

Szióka!

Én is megsütöttem húsvétra a nyuszikat:)
Nálunk is elég kritikus volt az egész család.Szerintük inkább rák,vagy polip.Férjem szerint támadó vérnyúl...
:D
Ez a kiskacsás figura is nagyon jó lehet!
Raktam fel képeket az én nyulaimról,és utólagos engedelmeddel be linkeltelek,hogy tőled származik:)
Ha gondolod nézd meg milyenek lettek az enyémek:)

http://petibaba.blogspot.com/2010/04/husveti-kepek.html

ancsa írta...

szia! köszi az ötletet, én is belinkeltelek, hogy tőled a ötlet.
a családban nálunk is furcsa fogadtatása volt a nyusziknak. :D
szerintem azért jól sikerültek: http://hopicur.3perc.hu/?p=332
és köszi mégegyszer! :)