2009. december 28., hétfő

Pizza

A három napos ünnepi ebédek után ma valami egyszerűbb, könyebb ebédre vágytunk. Olyanra, ami nem húsos, nem édes. Fiúk pizzára szavaztak. Ez sem épp diétás, de mégis más..Pizza elég sűrűn van nálunk, szeretjük mindannyian. Na jó, a férjem nem rajong annyira érte. Ő ma is inkább a maradék töltött káposztára szavazott. Mondjuk, ha jó kis magyaros pizzát sütök neki, azt azért megeszi. A nagyfiam az igazi pizzát szereti, tészta, szósz, sajt. A kicsi sonkával, kukoricával, ananásszal eszi. Én szeretek sok félét, de többnyire a tészta, szósz, bazsalikom, sajt változatra szavazok, vagy a sonkás-ananászosra, bár tudom ezen sokan megbotránkoznak. Mit csináljak, egyszerűen rajongok a sós-édes ízekért.
A tésztát vétek túlbonyolítani. Egyszerű kenyértészta és kész. Nem kell bele tej, krumpli, stb... Víz, liszt, olaj, élesztő. Ha jó ropogós tésztát szeretnék, akkor a liszt egy részét lecserélem búzadarára vagy kukoricalisztre. Kb. egy ötödét és a tészta alá is szórok belőle.
Hozzávalók (4 db pizzához)
  • 60 dkg liszt (BL80)
  • 3 ek. olaj
  • 2 tk. só
  • 1 ek. oregánó
  • 3,3 dl víz
  • 2 dkg élesztő
  • 1 tk. cukor
Kenyérsütőgépben vagy dagasztógépben készítem, a kenyértésztánál lágyabb tésztát dagasztok. Kelesztőtálban duplájára kelesztem, majd 4 egyforma darabba vágom. Vékonyra nyújtom, átteszem egy sütőpapírra. Megkenem pizzaszósszal és megpakolom a feltéttel. Vastagon megszórom sajttal, lehetőleg több félével.
A sütőt bekapcsolom a legmagasabb hőfokra, az enyémen ez 250 fok. Beteszem a legnagyobb tepsit is, hogy jól átforrósodjon. A tésztát sütőpapírral a forró tepsire teszem és pár perc alatt megsütöm. Van aki úgy szerei, hogy a sajt éppen csak megolvadjon, én szeretem, ha kicsit pirulni is kezd.
Pizzaszósz:
  • 1 nagy doboz sűrített paradicsom
  • fél liter paradicsomlé
  • kis fej hagyma
  • 1-1 tk. rozmaring, kakukkfű, oregánó
  • 1 babérlevél
  • egy ek. cukor
  • só, bors
A hagymát egészen apróra vágom, vagy lereszelem. Kevés olajon megpárolom, de vigyázok, hogy ne piruljon meg. Felöntöm a paradicsomlével, sűrített paradicsommal, ízesítem a fűszerekkel, sűrűre főzöm. Kidobom belőle a babérlevelet és ha kell átszűröm.

55 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Limara! Már egy jó ideje zúg olvasód vagyok, mindig betérek ide ha valami szépre és egyben finomra vágyom... látvány szintjén.. :)
Ezer éve "vadászom" az amerikai pizza tésztájának a receptjére, ez szólaltatott most meg! :) Ki fogom próbálni a ropogós változatot!! Üdv: Julibella

libi írta...

Nálunk is pizza volt ma. Elsősorban azért, mert a sonka és tarja azonnali fogyasztást kívánt. ;-)

Ági, aki főz írta...

Én is kelt tésztából csinálom, de azt szeretem, ha sikerül vékonyra nyújtani és csak egy picit kel meg.

Ha már "magyaros", nálunk a legjobban a tejföllel megkent, kolbásszal, lilahagymával kirakott, sajttal megszórt szokott sikert aratni. Bár ez már inkább töki pompos, vagy valami ilyesmi.

Macus írta...

Nálunk szilveszterre is pizza kell a fiúknak, épp ma szavazták meg.
Szeretik nagyon... az itthonit.

trinity írta...

Megadtad az ebéd-ötletet holnapra! Köszi:)))
Nálunk is nagyon megy a sonkás-ananászos!!!

Ami írta...

Hm... de finom lehet a kép alapján :).
Nálunk is sűrűn van pizza, nagy rajongói vagyunk :).

mágika írta...

Nálunk is pizza volt ma, hasonló indíttatásból :)

Moha írta...

No ezen jót mulattam, úgy látszik mindenkinél ez a mentő kaja, ma nálunk is:)) Csömör volt már mindenből,erre szavazott a család.

Raindrop írta...

Dagad a mellkasom. :D
Én is ezzel a recepttel készítem már vagy 5 éve a pizzát.
Vártam ám te miként sütöd, de most nagyon örülök. :)
Megszólalnak, olyan szépek a képeid!

Tinkmara írta...

Jaj, de finom, de gyönyörű. Az emberem is itt ül most és csorog a nyála, én meg mondom neki, szerelje már össze a konyhaasztalt, amire lehet tenni a gépet. :))

Novák Erika írta...

Kedves Limara! Nagyon vártam a bejegyzésedet! Gondolom jól lefoglalt a karácsonyozás, és remélem nagyon szép karácsonyotok volt. Elmeséled, hogy nálatok mi volt a menü?
Cinyu

Csygab írta...

Nagyon örülök, hogy megatláltalak, csoda-csoda ami itt nálad van. Gratulálok!

szepyke írta...

Limara, lehet, hogy már kérdeztem, de most megint... Van felvétel a gyerekeid közé? Tudom mosogatni, takarítani, leviszem a kutyát, felolvasok. Énekelek is ha kell, sőt, arra kérni sem kell!:)
Imádom a pizzát, tehát, kérjél bármit, megcsinálom, egy ilyen kis helyeskéért.Jesszusom, az illatát is érzem, de tényleg!:))

Millie írta...

Egész nap pizzára vágyok!!!!
Nálam a tejfölös alapúak és a margarita a nyerő.
Meg a kolbászos.
Esetleg a tonhalas.
De a 4 sajtosat is szeretem.
:-D

Linda írta...

Szia Limara!

Bevallom zugolvasód vagyok. Valamikor tavasszal kezdtem el sütni a mindennapi kenyeredet. És azóta sem tudok leállni, mert a férjem imádja. Annyit változtatgatok rajta, hogy különböző kenyérliszteket próbálgatunk. Most a bagettet szeretném kipróbálni. Meg igazából mindent szeretnék kipróbálni, de két minimanó mellett nehéz újítgatni.
Azt szeretném kérdezni, hogy hogyan lesz a kenyered ropogós héjjú, mert az enyém megpuhul. Igaz a férjecském ezt szereti, de engem bánt, hogy nincs ropogós csücske. :)
Köszönöm a sok szuper receptet, és azt is ha segítesz ebben a problémámban. :)

Linda

á la carte kulinaria írta...

Hmmm, ez nagyon finom lehet. Isteni a blogod, nagyon tetszenek a receptek. Sok sikert hozzá 2010-ben is.

Limara írta...

Sziasztok!
Köszönöm szépen! :))
Dkg!Köszönöm, hogy rám találtál, nagyon örülök neked! :)
Szepyke! Örökbe fogadlak boldogan, lányom úgy sincs! :))))
Linda! Több oka lehet annak, hogy elpuhul a kenyér héja. A legvalószínűbb, hogy kicsit túlkel, vagy kicsit lágy a tészta, a több folyadék több gőzt eredményez, lágyabb marad a héja. Lehet az is, hogy alacsony hőmérsékleten sütöd, stb... Én először, így látatlanban, azt tanácsolom, hogy kicsit keményebbre hagyd a tésztát, és meglátjuk milyen lesz. Ha küldesz róla képet talán hamarabb rájövünk az okára! :)

Linda írta...

Szia!

Köszönöm a gyors válaszodat. Ma épp megint sütöttem kenyeret. Nem régen lett kész. Lefényképeztem. Hova küldjem el? Vagy rakjam fel a blogomra és megnézed?

Linda

Andi írta...

Boldog új évet kívánok Neked és a családodnak!

szepyke írta...

Látogatóban, nézelődöben, békében, boldogságban, egészségben gazdag új évet kívánok Neked és a szeretteidnek!

Névtelen írta...

Én is megcsináltam a pizzát ma este, nagyon finomra sikerült! Nagyon jó volt az a tanácsod, hogy 250°C-on kell sütni és hogy forró tepsibe kell tenni. Igy hasonlít legjobban a kemencés sütéshez. Hát én ezt egyedül nem tudtam kitalálni, de nagyon örülök, hogy most már tudom!
Köszönöm Limara!
Kívánok minden jót nektek az új évre!
nagy-zsuzsa

Névtelen írta...

Kedves Limara!

Születésnapi zsúrra szeretnék pizzát készíteni. Tudnál segíteni nekem abban, hogy melyik fázisig lehet előző nap előkészíteni, hogy a délelőtti zsúron már csak a lehető legkevesebbet kelljen vele foglalkozni, de az íze ugyanolyan finom maradjon?

Előre is köszönöm válaszod!

Iza

Limara írta...

Hűha! Talán a tésztát kellene félig megsütni, kihűteni és így lefagyasztani. Esetleg miután kihül a félig megsült tészta el lehet készíteni a pizzát és úgy lefagyasztani, hogy késöbb csak sütni keljen. De őszintén szólva nincs benne tapasztalatom, én eddig csak frissen készítettem, vagy csak a tésztát fagyasztottam félig megsütve.
Üdv

Névtelen írta...

Kedves Limara!

Használhatok száraz élesztőt is?Ha igen, milyen mennyiségben?

Köszönöm, Daniella

Limara írta...

Kedves Daniella! Igen, használhatsz! Egy csomag kell bele, 6-7 g ha jól emlékszem. Olyan, amire az van írva, fél kiló liszthez elegendő.:)

Csirli írta...

Nagyon-nagyon finom! Koszonom!

Unknown írta...

Kedves Limara!

Kenyérsütőgépben készíteném a tésztát, kelesztős programra állítsam a gépet és azután kelesszem a tálban a duplájára?
Előre is köszi!

Dóri

Limara írta...

Dóri! Amint leáll a dagasztás kapcsold ki a gépet és tedd át kelesztőtálba. De a pizzatésztát kelesztheted a gépben is, akkor kelesztőprogramra állítsd és abban keleszd duplájára.

Unknown írta...

Kedves Limara!

Nagyon jók a receptek, a kenyerek isteniek! Valószínű többet is ki fogok próbálni.
A pizzához: én a sörre esküszöm. Kb 1 dl. sört teszek a tésztába (ennyivel kevesebb vizet). És még egy: ha pizzát készítek a dagasztást mindig előző nap végzem, és hűtőben kelesztem a tésztát. Nekem nagyon jól szokott sikerülni, ajánlom kipróbálni másnak is!

Andi írta...

Szia Limara!

Megsütöttem a pizzatésztádat hagymás-szalonnás-sajtos feltéttel, kenyérlángos kivitelben (teljes tepsibe tettem egyszerre a tésztát), aztán elkezdtük eszegetni az itthon található két gyermekemmel, és úgy jártunk, hogy mire férj és harmadik gyermek hazajött, sütnöm kellett még egy kört, ugyanis elfogyott....
szóval nagyon finom volt, köszönjük:)

Krisztina írta...

Kedves Limara!Csak bl80-as lisztből lehet készíteni a tésztát,és a pizzaszósz mennyi idő alatt sűrűsödik be,milyen sűrű legyen?köszönöm elöre is hű olvasód,Krisz

Limara írta...

Krisz! Nem, finomlisztből vagy keverve tk. liszttel is lehet készíteni. oylan sűrű mártás szerű legyen.

Szilvi írta...

Limara! Isteni ennek a pizzának a tésztája. Pont olyan amilyennek mi szeretjük. Köszönjük, hogy feltetted a receptjét.

Limara írta...

Én köszönöm, örülök!:)

Zsu írta...

Ez megintcsak csodaszépre sikerült! Tetszenek a hólyagocskák benne :)

Zita írta...

Kedves Limara ! Ma sütöttem pizzát de kemégy lett az alja 230c sütöttem . de mikor készitettem a sütéshez a tésztákat még gyers állapotban cserepes volt a teteje mit csináltam rosszul ? A kegyérsütö gépben készitettem és ott is kelt med ! általában meggyi idö mig meg kell a tészta ? üdvözlettel Zita

Limara írta...

Zita! Kiszáradt a tészta teteje, az akkor fordul elő, ha nincs letakarva, vagy túl hosszan kelesztetted, ez okozhatta a kemény alját is. 40-45 perc alatt megkel a tészta.

lilimaci írta...

Kedves Limara! Örök hála ezért a receptért, tegnap megsütöttem, hát életemben nem ettem még ilyen finomat! Ez a tészta fantasztikus!

Limara írta...

Szuper! Nagyon örülök! :)

viola írta...

Ez valami fantörpikus!
Pont olyan, amilyennek lennie kell.
Ez kb. a 20. recept tőled, amit elkészítettem. Mindegyik tökéletes és finom és szép és köszönöm :).
Most ez a pizza ugrott a kedvencségi lista elejére :)

Limara írta...

:))) Nagyon örülök, köszönöm szépen! :)

Tímea írta...

Kedves Limara! Nincs kenyérsütőgépem, anélkül is lehet készíteni? Ha teszek rá feltétet pl gépsonka gomba akkor a tésztát elő kell sütni? Még nem készítettem ilyet de nagyon szeretnék. Minden jót.

Limara írta...

Szia Tímea!
Hát persze! tedd az összes hozzávalót egy tálba, majd alaposan gyúrd össze kézzel, kb. 8-10 perc. Ezután takard le és keleszd duplájára. Nem, nem kell elősütni, ezen is van sonka pl. A gombát viszont megpirítanám kicsit mielőtt ráteszem.

Betty írta...

Köszönöm a receptet, a hétvégén kipróbáltam! Igaz, nem paradicsomos szósszal készítettem, hanem fokhagymás tejföl került a sonka-kukorica-kolbász karika alá, de így is isteni jól sikerült. A 3 éves fiam közölte: - Soha többé nem rendelünk! Mindig te süss pizzát, Mamika! :) Ennél nagyobb dicséretet nem is kaphattam volna!

Unknown írta...

Hát ez valami isteni recept!
Remélem a többi receptel is ilyen sikert aratok majd! 1000hála és köszönet érte!

Limara írta...

:) :) Köszönöm, örülök! :)

Csilla2244 írta...

Szia Limara! Pizzát szeretnek csinálni a hétvégén , most először . Ha előző este bedagasztom a tésztát , meg kell keleszteni es ugy a hűtőbe , majd használni ? Vagy csak dagasztani , es a hűtőbe kel? Lehet fagyasztani a nyers tésztát szerinted ? Előre is köszi , Csilla

Limara írta...

Rögtön a dagasztás után kell hűteni, ha nem sütöd azonnal....és igen, a nyers tészta jól tűri a fagyasztást...

Suzanne írta...

Csatlakozom a hálálkodók népes táborához :) Pont ma kaptam férjemtől egy kenyérsütő gépet és BL80-as liszt nem lévén itthon, gondoltam legalább egy pizzatésztát kipróbálok benne , mert hát muszáj egyből használatba venni az új dolgokat :) Szuper recept, a sütős praktikának hála pedig tényleg finom ropogós lett a tészta még az én vén gázsütőmben is!
Már készülök bevásárolni a kenyérsütéshez is, ezek után csakis a Te receptjeid alapján :)

Limara írta...

Nagyon örülök! :)

rcserny írta...

Kedves Limara!

Elkészitettem a pizzát és szuper lett! Gépben dagasztottam, ezzel kapcsolatban lenne kérdésem. Hogy lehet az, hogy nekem a dagasztó program másfél órás? Valamelyik receptednél láttam, hogy 20 perc a gépi dagasztás.
Moulinex Home Bread gépem van egyébként.

Üdv,
Réka

Limara írta...

Mert a másfél órából 20 perc a dagasztás, a többi a kelesztés. De én soha nem hagyom a gépre a kelesztést, amint leáll a dagasztással azonnal kikapcsolom. Így hagyom benne kelni a tésztát (így már nem tudja túlmelegíteni) vagy átteszem kelesztőtálba

rcserny írta...

Köszönöm a választ! Közben rájöttem, hogy rossz a gép használati útmutatójában a magyarra forditás (dagasztás és kelesztés meg van forditva...)

Ilona írta...

Ma fogom megsütni a receptedet, remélem sikerülni fog. Köszönöm a receptet :)

Ilona írta...

Kedves Limara, tökéletesen működött a pizza recepted, mégegyszer köszönöm szépen, hogy megosztottad velünk.