2010. július 21., szerda

Levendulaszirup

Levendulafagyi, levendulás kalács és most levendulaszirup. Levendula mániám töretlen, ötlet még van, levendula lassan elfogy. A szirup csodás, fantasztikus illata van. A színe friss virágból biztosan szebb lenne, de ez már csak jövőre derülhet ki.
Tökéletes vanília fagylaltra csorgatva, megbolondítja a limonádét, de állítólag a vodkát is, bár ez utóbbit még nem kóstoltam. Tökéletes lehet akár a kalács ízesítésére, vagy süteményekbe keverve.
Ötlet innen.
Az én adagom:
  • 1 l víz
  • 1 kg cukor
  • 30 g  levendulavirág (száraz)
  • 1 citrom leve
    A vizet és a cukrot felforraltam, majd beleszórtam a virágokat. Pár percig forraltam, belefacsartam a citrom levét, majd lefedve állni hagytam,  kb. 15 percig. Leszűrtem, újra forraltam, üvegekbe töltöttem. Hűtőben hat hónapig eláll.

    Levendula szörp Sajtkukac Nikinél.

    Kiegészítés: másodjára már úgy készítettem, hogy miután elzártam a szirup alatt a lángot facsartam bele kevés citromlevet. Ettől nagyon szép színe lett a szirupnak...

    Újabb kiegészítés! Citromlé helyett 1 tk. citromsavat érdemes hozzáadni, na attól lesz gyönyörű színe! Ez az adag egy egész éjszakán át ázott, csak másnap szűrtem le:


    41 megjegyzés:

    sajtkukac írta...

    A tiéd is nagyon szép lett! Én tegnap a kuglóf tetejét kenegettem vele - fini lett :-)

    Felhőlány írta...

    Mámorító illata lehet! :) Nagyon szeretem én is a levendulát.

    Limara írta...

    Niki! Köszönöm! Nagyon jó lehetett! A sárgabarack fagyit is feldobta:)
    Felhőlány! Mintha parfüm lenne!:))

    Kála írta...

    Óóó, már látom, hogy jövőre levendula mezőket telepítek :-)!

    Unknown írta...

    Lenne egy buta kérdésem, 30 szál levendulából csináltad, vagy 30 leszedett virágból?

    Kricky írta...

    Hogy milyen szuper jó dolgok kerülnek a blogodba! :O

    Nagyon gyönyörűségesek a képek is!!!

    Limara írta...

    Andrea! a kérdés nem buta, figyelmetlen voltam, lemaradt a gramm:(( Javítom, köszönöm!

    Kricky! Köszönöm szépen!:)

    Unknown írta...

    Köszönöm :)

    Cinkepiri írta...

    Ha a bokorról lenyesed az elvirágzott szárakat, akkor újra virít. Igaz hogy kevesebbet, de virágzik.


    A levendula valóban issssteni!

    Aniko írta...

    Ohh, hàt hogy ez nekem nem jutott eszembe! Ha birom ( nagyon idohiànyos lettem ) megcsinàlom!
    Szia !

    bévé írta...

    Látom, téged is rabul ejtett, én sem tudok szabadulni tőle. Pihen is vagy másfél liter szirup a hűtőben. ;-)

    Névtelen írta...

    Szia Limara!

    Először is gratulálok! Nagyon szeretem a blogodat, sok-sok recepted lett a családom kedvence.
    Kérlek ne haragudj meg, de a sok reklám annyira lelassítja már az oldaladat, hogy néha nem győzöm kivárni, amíg el tudom olvasni. A netem gyors, a gépem jó, de az oldal nagyon lassú. :( :(
    Nem lehetne valami megoldást találni erre a "problémára"? Bár az is lehet, hogy csak engem "zavar...
    Még egyszer gratulálok és további sikereket kívánok! Nóri

    Fűszerház írta...

    Limara!

    Én is belezúgtam a levendulába. Próbáltad a kávét ízesíteni vele? Fantasztikus hatása van. Érdemes a bécsi pörkölésű kávéval kezdeni. Mennyei...
    El tudom képzelni a szirupodat a latte macchiatóban, mint egy külön "réteg"..

    Zsolt

    Ciripbogár írta...

    A levendula nekem is kedvenc, nagyon jó receptek és szuper fotók!

    libi írta...

    Kedves Névtelen! Biztos, hogy a reklám miatt van? Mert nekem továbbra is gyorsan betölt az oldal.

    Konyhatündér írta...

    Én tavaly kattantam rá a levendulára, és ezeket készítettem, hátha neked is bejön:

    Levendulás keksz:
    http://gasztromami.blogspot.com/2009/12/levendulas-mandulas-keksz.html

    Levendulás creme caramel:
    http://gasztromami.blogspot.com/2009/09/levendulas-creme-caramel.html

    titta írta...

    Kedves Limara :)köszönöm az ötletet,eddig csak bodzából,akácból,hársból készült az illatos szörp-levendulából eszembe sem jutott....Némileg én is belemódosítottam(szokás szerint):egy éjszakán át állni hagytam enyhe citromsavas vízben,így a szine is lilás-pirosas lett,utána kicsavar és cukroz-forral.(ez vált be a többinél is)......és fülig érö szájjal élvezi az illatorgiát:D.További jó sütést-főzést,én meg látogatom a blogot:)

    Gvendolin írta...

    Kedves Limara, én is imádom a levendulát, frissen leszedve a hosszú szárú virágokat levendula buzogányt lehet belőle készíteni.Blogomon képet is találsz róla.

    Gvendolin írta...

    Itt van a levendulabuzogány linkje.
    http://gvendolin-konyhja.blogspot.com/2010/08/levendula-buzogany.html

    Névtelen írta...

    Kedves Limara!
    Csodaügyességedhez, tehetségedhez hadd gratuláljak!
    Sokat adsz az embereknek, a tv paprikás riportod is nagyon tetszett.
    Lenne két kérdésem:
    1. a szirupot nyitás után hűtőben kell tárolni, bontva is fél évig jó?
    2. a gyönyörű fotókat mivel készíted, tanultál fotózni vagy ez is őstehetséged? mind beállítás, mind minőség szempontjából fotós oldalakra ajánlott :)

    Limara írta...

    Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy!:)
    Igen, hűtőben kell tárolni felbontás után:)Kávé ízesítésére is nagyon fonom egyébként, cukor helyett:))
    Nem tanultam fényképezni, ezek a fotók saját szerencsétlenkedések. Köszönöm, hogy így látod, pedig lenne még mit tanulnom:)

    Orsi írta...

    Szia, nekem is lenne egy kérdésem: felbontás nélkül meddig áll el? Kell tartósítani vagy kitart pár hónapig? Köszönöm!

    Limara írta...

    A hűtőben szerintem eláll egy fél évig, hűtés nélkül érdemes tartósítani.

    Zsani írta...

    Szia!

    Nagyon finom a levendulaszirup, már több édességbe is kipróbáltam:)

    Névtelen írta...

    Mindig is imádtam a levendulát, de soha nem jutott volna eszembe megenni... Aztán megtaláltam ezt a szuper ötlet. Megváltozott a gasztrovilágom, köszi! Üdv. a Vajdaságból

    Helena írta...

    Kedvet kaptam a levendula szirup elkészítésére és már csak leszűrnöm kell.
    Isteni az illata! Köszönöm a receptet!

    Limara írta...

    Szívesen, örülök:)

    pepitaofélia írta...

    Kedves Limara, én is levendula rajongó vagyok, és régóta játszadozom a gondolattal, hogy sütéshez kellene felhasználni, csak miután egyszer kaptam egy levendulás csokoládét, ami egyáltalán nem ízlett, félreraktam a gondolataimat. Az elmúlt héten a barátnőm kertjében learattam az ottmaradt levendulákat, és vörös rózsaszirmokat....és tegnap úgy döntöttem, most vagy soha, nekiálltam a szirup készítésének. Készítettem rózsaszörpöt, és levendula szirupot a Te recepted alapján....mondhatom, mindkettő csodás!!!! Amiért most így reggel leültem írni, az az, hogy egy hirtelen gondolattól vezérelve, a vaníliás feketémet bolondítottam meg a levendula sziruppal.....jól kezdődött a nap!!!!....ezt szerettem volna Neked ajánlani, de közben olvastam...és rájöttem nem tudok Neked újat mondani, úgy hiszem, Te már minden lehetséges verziót kipróbáltál levendulára! Hát, további jó ötletelést kívánok...alig várom, hogy a levendulás kekszet is kipróbáljam!....a sonkás virágokat éppen most vettem ki a sütőből!!!! Szép napot! Pepitaofelia

    Limara írta...

    Kedves pepitaofelia! Nagyon szépen köszönöm! :) Örülök, hogy tetszik a levendula szirup. Igen, gyakran azzal ízesítem a kávémat, vendégeket szeretek levendulás limonádéval várni, és a nyár nagy slágere volt a levendulás fröccs:)

    Kiry írta...

    Kedves Limara!
    Én annyira nem szeretem az illatát a levendulának, de van nekem is egy csodálatosan szép bokrom a kertben. Az lenne a kérdésem,hogy az íze más? Érdemes azért ezt megpróbálnom? Nagyon érdekel a dolog.
    Az oldaladhoz pedig Gratulálok! Tegnap láttalak a TV-ben (a fehér kenyér sütését), én pár hete kezdtem kenyérsütéssel próbálkozni, máris sok jó tippet kaptam tőled. Köszönöm
    Kriszta

    Limara írta...

    Kedves Kriszta! Köszönöm szépen! :)
    Én is így voltam vele, még a szagát sem bírtam, nem értettem mi ez a nagy felhajtás körülötte. Aztán meghallottam, hogy édességekben milyen jól működik és kipróbáltam (panna cotta volt az első)és azonnal szerelembe estem vele. Pedig az íze pont olyan mint az illata. Bátran próbáld ki! :)

    Kiry írta...

    Kedves Limara!

    Köszönöm az ösztönzést, azt hiszem kipróbálom.
    Kriszta

    Lipodresch írta...

    Az én gyerekeim úgy magában eszik a bokorról! És van mit ugyanis Tihanyban élünk! :)

    Magam pedig a szülinapi tortájuk csokikrémjébe tettem, hihetetlen jól kihozta az ízét. Mivel én mézeskalácsozom készítettem levendulás mézest, de annak messze nem volt olyan intenzív az íze. Kevertem be magamnak egy levendulás mézes fűszert minden eshetőségre! :) Ki fogom próbálni szörpnek is és tinktúrának.

    http://krumplicukrok.blogspot.hu/2012/02/tihanyi-termek.html

    Limara írta...

    Gyönyörűek! :) Én is próbáltam már mézesbe keverni, de nem lett intenzív ízű, viszont levendulás cukorral készítettem az írókát, azzal nagyon jó lett:)

    K írta...

    Kedves Limara!

    Nincs nálam mérleg, viszont van egy csomó levendulám.. meg tudod monadni, hogy a 30gramm kb hány szálból jön össze? nagyon köszi!

    Limara írta...

    Azt nem, egyébként meg én sem mérem sosem, tegyél bele 3-4 evőkanállal és tökéletes lesz:))

    no.rway írta...

    Kedves Limara!

    Régóta olvaslak már, nem az első ez a szirup, amit kipróbáltam, de ehhez most nagy kedvet kaptam. A hétvégén Tihanyban jártam, a Szedd magad! akciójukon szedtem én is. Épp adott, friss az alapanyag, kíváncsian várom, milyen (finom) lesz!
    Köszönet a receptért!

    Unknown írta...

    Limara....
    ebbol az adagbol mennyi levendula szirup lesz vagy lehet ertelem szeruen felezni az aranyokat.....?

    Limara írta...

    Sok, több mint egy liter....persze,lehet felezni, negyedelni, harmadolni....:)

    Mária írta...

    Sziasztok, ma este beáztattam. Lemertem, 30 gramm virag egy nagy csokor levendularol jon le, egy halaszles tanyer majdnem tele volt vele, vagyis ez joval tobb 3-4 kanalnal.

    Zsuska írta...

    Kedves Limara!
    Gratulálok,csodálatos ez az oldal!Ha kedvet kapok a sütéshez,mindig a te receptjeidből próbálok ki valami újat.
    Nyaralásunk alatt szerelmes lettem a levendulaszörpbe.:D Itthon is van pár bokrom,úgyhogy hajrá,miért ne készíthetném el magamnak és a kis családomnak.Örültem,hogy ehhez is találtam Nálad egy jó receptet.Köszönöm!

    Egy kérdésem azért lenne. :D Nagyon nagyon intenzív íze lett,lehet,hogy elrontottam valamit?2 dl vízhez egy teáskanálnyi is elég. Te kb. milyen arányban szoktad a szörpöt,limonádét készíteni?