2011. január 8., szombat

Virágfánk

 Vízkereszt után szabad a karnevál és ha karnevál, akkor végre jöhet a fánk! Egy kedves ismerősömnek köszönhetően szert tettem a Macinál régóta csodált virágfánk sütőre. Bár Maci azt írja, hogy húsvét előtti héten, a nagyböjt idején sütnek ilyen fánkokat a spanyol háziasszonyok én nem bírtam addig várni, muszáj volt végre kipróbálnom.
Maci receptjét vettem alapul, csak némi citromhéjat és rumot adtam még a tésztához:
Hozzávalók:

  • 15 dkg finomliszt
  • csipet só
  • 4 tojás
  • tej
  • 1 citrom (narancs)  reszelt héja 
  • 1-2 ek. rum.
Az útmutatás alapján egy kis edényben olajat melegítettem, amibe beleállítottam a fém formát is. Amikor kellően felforrósodott a tésztába mártottam, úgy, hogy kb. kétharmad részéig merüljön bele. A forró olajban pillanatok alatt leválik a formáról, csak az elsőnek kellett segítség, azt egy villával lazítottam meg. Pillanatok alatt megsülnek. Még forrón meghintettem őket fahéjas porcukorral.
Az én formám nem olyan magas mint Macié, ennek köszönhetően ebből az adagból nekem igen tekintélyes mennyiség lett.


Muszáj ide is kiírnom, mert nap mint nap kapok levelet, amiben tőlem kérnek ilyen fánksütő formát. Sajnos én nem tudok szerezni, ezt én is kaptam egy zsibvásárból. Nem tudom, honnan lehetne hozzájutni, de kérem akinek van ötlete ossza meg velünk! Köszönöm!

43 megjegyzés:

családi tűzhely írta...

Hát ezek meseszépek lettek:)

Tűzpadka írta...

Ez szenzációs!A forma részletessége nagyon látványossá teszi. ha újra készül "barokk asztal" feltétlenül rajta lesz! (vagyis majd felkérlek:)

Délka írta...

Nagyon szép fánkokat sütöttél:) Hol lehet beszerezni a különlegesebb kinyomóformát?

PiciJuci írta...

Én is kérek......fánkot is meg formát is. Meseszépek lettek.
Hurrá farsang, aztán húsvét és itt a nyáááááár:)

4Gyerek írta...

Oldalbordánál már megjelentem a laptoppal, hogy megmutizzam mit is szeretnék. Hát közölte, egyenlőre várni kell, mert nincs olyan heggesztőgépe amivel ilyen vékony lemezt heggeszthetne. De tervbe véve a beszerzése, s akkor majd jövök a különböző formákkal rajzolva, lássuk mit hoznak ki nekem belőle.
Köszi a tippet, receptet, jó egy ilyen forma a tarsolyban, szépen tarolni lehet ezzel. Jól gondolom, ugye?

Giulia írta...

Ho avuto questo "attrezzo di cucina" dalla casa di mio padre quando lui è andato via (in cielo!) Lui faceva sempre queste frittelle ma io non ho mai scritto la ricetta! Grazie per il Post, adesso posso provare anche io. Grazie Giulia (http://cucinainmusica.blogspot.com/)

vatikati írta...

Akkor jövő héten én is megsütöm a család nagy kedvencét: Limara szalagos fánkját :)
Azóta is áldom a neved ezért a csodáért.

Atkáriné Terike írta...

Nagyon szép forma! Én is lerajzolom és keresek kivitelezőt!

Névtelen írta...

Szia Limara! Tavaly nem itt a te oldaladon mutattad meg, képekben vagy videón már nem emlékszem, hogy a zsömlét hogy kell formázni?? Hova lett? Nem találom.

Boboce írta...

Jaaaj, de gusztááák! :)))) Egészen megszerettem a fánkot a látványára .. pedig amúgy nem nagyon .. :))

Messzire kell menni egy ilyen formáért egyébként? :)

Jutka írta...

Csodálatos!.....

A képet látva, elsőre valami horgolt vagy hímzett virágra gondoltam.
A látásmódom inkább csipke csodát sejtetett nem igazi ehető fánkot!
(igen csak pirulok)
Hasonló formám van.... talán a farsang idején kipróbálom.
A családunkban kötelező farsang idején a töltött tyúk és a fánk, persze a hagyományos

4Gyerek írta...

Névteélen! A Hamburgerzsemlénél van a videó.

Névtelen írta...

4Gyerek! Köszönöm!!. Még egy kérdés: ebben már nem vagyok olyan biztos. Tavaly nem volt ennél egyszerűbb zsemle recept? Úgy értem, hogy nem kellett bele csak finomliszt. Semmi különös csak ami mindig van itthon.

Timi írta...

Nagyon szupi!

Nekem is kéne egy ilyen forma, hol lehet beszerezni?

4Gyerek írta...

Hú, most lehet kikapok Limarától, mert itt kotnyeleskedem. De míg Ő jönne, hadd segítsek. Szóval van a síma zsemle recept is, még 2008 dece,beri írások közt keresendő. Ahhoz nem kell joghurt. Aszkorbinsavat kis ecettel lehet kiváltani, burgonyapehelytől meg tekints el ha nincs otthon. Ezt szokta Limara is mondani ha rákérdeznek.
Ha sütsz, majd írd meg Limarának az eredményt.

Silerika írta...

Jé, hiszen nekem is van ilyen formám!! A receptet viszont nagyon köszönöm, mert az nem volt hozzá! :o) Egyébként piacon vette anno a párom, olyan háztartási cikkeket árusítónál, ahol mindenféle reszelő, meg tepsi, meg gázra való alátétek voltak. Remélem létezik még valahol, és be tudjátok szerezni! :o))

Szemi írta...

Meseszépek lettek!

Limara írta...

Sziasztok!
Nagyon szépen köszönöm!:)
4Gyerek! A segítséget is!:))
Állítólag lehet itthon is kapni, bár még én sem találkoztam vele, ahogy Silerika írta vásárokban. Nekem ez az ismerősöm a lomisoknál vette a piacon talán 200 forintért.:)

Limara írta...

Sono molto felice Giulia :)

libi írta...

Szeretném megkóstolni!

Bianka írta...

Egyszerűen gyönyörű

mariah írta...

De jó most láttam Silerikánál ilyenem nekem is van.
Nálunk rózsafánknak (Rosenkrapfen) hívták

Cool Chic Style Fashion írta...

Delizioso il tuo blog, baci ciao
ti seguo con piacere

bévé írta...

Hűűű, de gyönyörűek! Egy régiség árus néninél láttam ilyen formát, ő azt mondta, hogy palacsintát lehet vele sütni. Valahogy nem hittem el, de most már elhiszem. :D Jövő szombaton meg is nézem, hátha megvan még neki. Limara, nem akarsz ezzel a 40. VKF-re benevezni? Épp a fánk a téma.

trinity írta...

Hát, Limara...Én még ilyen szépséges fánkokat nem láttam! Meseszépek!

Limara írta...

Köszönöm szépen!:)

Hugicám! Kölcsön adom!:))

Grazie Stefania!:)

Salsa! Tényleg? nevezhetek, de korán feltettem, nem?

Trinity! Köszönöm:))

duende írta...

óóó.... irigyellek ezért a gyönyörűséges fánksütőért... :)

bévé írta...

Szerintem nem. Nem muszáj mindent az utolsó pillanatra hagyni... :))))feb. 10. a leadás.

szepyke írta...

Limara, neked mennyire jött be ez a forma? Nekem is van, de engem eltántorít a használatától, hogy szörnyen pepecs, hogy iszonyatos olajszag terjeng tőle... Nekem annyira nem jött be. Nagyon szép a kis fánk, amit sütsz vele, de szerintem nem olyan nagy valami, nem?
Annon a Teszveszen rendeltem 1300 Ft körül.. három darab volt összecsomagolva. Először azt sem tudtam, hogy mi ez.. aztán kerestem hozzá receptet..:)) http://szepsegtar.blogspot.com/2009/05/megvan-recept.html
Nem leszólni akarom, de ha már palacsintatészta szerű cucc kell hozzá, akkor jobb belőle a palacsinta szerintem...:)))

Katalin Eisenberg írta...

ez skandináv rosette forma
ők csinálják így
http://www.onceuponaplate1.com/2008/12/rosettes-scandinavian-treat.html

Orsi írta...

Kar, hogy csak most olvastam a bejegyzesedet Katalin. Sok idobe tellet, hogy kinyomozzam, masutt is letezik hasonlo fank es, hogy mi is a neve. Na mindegy, hiszen megleltem, es ha valakinek segitseg kell elarulom, hogy az Amazonon nagyon sokfele mintaju forma kaphato (tavaszi, teli, husveti temak) , en onnan rendeltem egy keszletet. :)

Orsi

Gabriella írta...

Sziasztok! Ha nem is pontosan ugyan az, de valami hasonló található itt:
http://kookta.hu/webshop/product.php?id_product=1224

Gabriella

Ludmilla írta...

Sziasztok!

Itt lehet rendelni, bár borsós az ára:
http://kookta.hu/webshop/product.php?id_product=1286

Ez kicsit olcsóbb:
http://kookta.hu/webshop/product.php?id_product=1224

Illetve, ha méretre nagyobb formát kerestek (9 cm az átmérő), akkor javaslom a boldogi nagyrózsát, melyet egy boldogi lakostól lehet megrendelni (3500 Ft/db áron), segítőkész. Ha kell telefonszámot tudok adni.

Névtelen írta...

Jéé, ilyen formánk nekünk is van! :) A szüleim még Romániából hozták sok-sok évvel ezelőtt. Rengeteg ilyet sütött anyu. De szerintem simán lehet még most is kapni kinti piacokon, vásárokon. Tekintettel arra, hogy egy éve filmbe illő cigány ekhós karaván jött velem szembe Biharban, tele gyönyörűséges, piros-fehér pöttyös bádogedényekkel, lábasokkal, bögrékkel, meg persze kis purdékkal. :D (Vigh-Fekete Zsuzsa :)

Limara írta...

Tényleg? Akkor mozgósítom az ismerősöket:)
Imádtam volna én is azt a karavánt:))

Gabi írta...

Nagyon tetszenek a receptjeid!
Párat ki is fogok próbálni belőle.Köszönet érte!

Limara írta...

Köszönöm szépen, remélem, tetszeni fognak! :)

eszenczi írta...

Én is sütöttem virágfánkot, a sógorom készített nekem sütőt. Nagyon ügyes.

Cita írta...

sziasztok! a múlt héten vettem a fonyódi piacon egy egész készletet. :) az edényes nénikéknél volt. ugyan nem olcsó (3500 forint volt), de 3 formát tartalmaz. még a héten kipróbálom :)

Margareta írta...

http://shopline.hu/product/home.action?id=128013&type=1000&_v=NordicWare_Sved_fanksuto_keszlet_Rosette

Sziasztok
Itt talatlam a keresett "viragfank" sütöt. Magyarorszagon.

Karla

Admin írta...

Köszönöm szépen, remélem, tetszeni fognak...
http://dapurresepnusantara.blogspot.com/

Admin írta...

Köszönöm szépen, remélem

http://dapurresepnusantara.blogspot.com/

Unknown írta...

http://www.edenyek.hu/index.php?route=product%2Fproduct&path=58_113&product_id=949

Itt tudtok venni. No meg vásárokban.