2009. november 20., péntek

Spenótos ricottával töltött kenyér



Első gondolatom a palacsinta volt ennek a tölteléknek. Meg is sütöttem tegnap őket, de végül nem volt időm befejezni, így lekváros, kakaós és fahéjjas töltelékkel végezték. Pedig szépen elterveztem, hogy megkenem a palacsintákat, felvágom 4-5 cm-es darabokra, majd beleállítgatom egy sütőtálba és valamilyen mártással nyakon öntve összesütöm.
A ricottám szavatossága sürgetett, így ma újra kellett gondolnom. Kenyérben végezte. Az elgondolás maradt, megkentem a tészta csíkokat, majd kettévágtam őket, így sorakoztattam a doboz formába. Nem csak finom, de gyönyörű is lett.
Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 2 ek. burg. pehely
  • 2 tk. só
  • 3 ek. olaj
  • 3 dl víz
  • 1 tk. cukor
  • 2 dkg élesztő
Töltelék:
  • kb. 25-30 dkg spenót
  • 25 dkg ricotta
  • só,
  • bors
  • 1 ek. vaj
A tésztát a szokásos módon bedagasztattam a géppel, ha nagyon lágy 1-2 ek. liszt mehet hozzá. Kelesztőtálban hagytam duplájára kelni.
Míg kelt, elkészítettem a tölteléket. A spenótot megmostam, megpucoltam, lecsepegtettem. A vajat megolvasztottam, rádobtam a szép zöld leveleket, sóztam, borsoztam. Addig pároltam, míg a kiengedett levét elfőtte. Facsartam rá pár csepp citromlevet, hagytam kihülni. Ezután kevertem el a ricottával.
A megkelt tésztát 4 egyforma darabba vágtam, hosszú csíkot nyújtottam belőlük. Megkentem a krémmel, majd feltekertem őket. Egy éles késsel félbevágtam a tekercseket.

Vágott felükkel felfelé kerültek a sütőpapírral bélelt formába. Hagytam megint kelni, a hűvös konyhámban  kellett majd egy óra, hogy duplájára emelkedjen. 180 fokos sütőben sült 40 percig.    
  
Muszáj volt még forrón megvágni:



21 megjegyzés:

Macus írta...

Igen, gyönyörű lett.Biztos vagyok benne, hogy legalább olyan finom, amilyen szemet gyönyörködtető.

Wise Lady írta...

Nahát! Nagyon tetszik.

lorien írta...

Ez bizony nem kenyér, hanem csiga! :) Az pedig jó dolog :) És szépek is.

mandy tarragon írta...

Nagyon jól néz ki :) Én önmagában, csigaként is el tudnám képzelni

Moha írta...

Jaj de gyönyörű lett!!! Ebben a ronda ködös időben olyan ez a kép,mintha ragyogna a nap rám kenyér képében.
És hát spenótos,de kár hogy messze vagy.....

Méhn Niki írta...

Hmmm, én is ki akarom próbálni a spenótos tölteléket! Az Aranycipóban lehet kapni spenótos levelet, és nagyon izgatja a fantáziámat, hogy házilag is elkészítsem! :) Na majd karácsony után, most gőzerővel bonbonozok! :D

libi írta...

Nagyon szép! Biztos finom is volt.

Chef Viki írta...

Széééééééééédületes!

Marcsi írta...

Hűűűűűűűű de csudiszép!!!!!!

Lekvároskukta írta...

Húúúú, de gyönyörű :)))

Zsófi írta...

Én szoktam ilyeneket csinálni falatkáknak: ujjnyira göngyölöm össze. Melegen és hidegen is finomak, sőt szeretem már szárazon is (ha marad).

Másrészt, érdemes lazac filét vagy sonka szeletet/kockát hozzátekerni. Mindkettővel felséges lakoma lesz. (A Frostától szedtem az ötletet. ;-D)

Végül, nem csak kelt tésztákkal jók, hanem levelessel is, rétessel is és vajassal is (persze sós vajassal). Nálam kedvfüggő, hogy melyiket csinálom...

Vali írta...

Limarám ez nagyon tetszik!

Tinkmara írta...

Gyönyörű. Biztos nagyon finom. Mmmm. *nyálcsorgatás*

szepyke írta...

Jaj, ez megint milyen jó lett!:)

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Limara!

szakértői segítségedet kérem. mivel hétközben nincs időm sütni, arra gondoltam, hogy előre begyúrnám a kenyér, kifli és kalács tésztákat és lefagyasztanám. Csak azt nem tudom, hogy kelesztés előtt, vagy kelesztés után fagyasszak? Vagy kelesszem meg a tésztát, gyúrjam össze és akkor fagyasszam? Vagy süssem meg és már készen fagyasszam le? Neked vannak ilyen jellegű tapasztalataid?

Üdvözlettel:
Kati

Névtelen írta...

Júújdejól néz ki! a héten elkészítem, az tuti!
köszi Limara! :)

Zsófi írta...

Kati!

Az én tapasztalatom: a pogácsát megsütve lehet fagyasztani, a kenyeret frissen kisülve (persze kihűlve) érdemes, mindkettőt a fagyasztós zacskóban kell kiengedni szobahőmérsékleten, olyanok lesznek, mintha épp most hűltek volna ki. (Én lefagyasztok minden olyan kenyeret, kenyérfélét, ami megromlana egyébként. Mivel a hűtőben kap némi párát is - az okot nem tudom - kiengedve frissebb állagú lesz, mint ahogy betettem. Vendégségek után a pogácsát le szoktam fagyasztani, ha jön valaki, kb. egy óra alatt kienged - és tényleg olyan, mintha aznap sült volna ki. A szeletelt kenyeret pedig pirítósnak elkészítve rögtön lehet enni, ha nem pirítósnak szeretnéd, akkor 2-4 óra a zacsiban.)

A pitáról viszont konkrétan tudom, hogy a második kelesztés után, külön-külön elcsomagolva lehet fagyasztani, és kiolvasztás nélkül mehet a sütőbe. De kisütve is be lehet tenni, és étkezés előtt megmelegíteni, amit amúgy is érdemes megcsinálni (ha a boltban olcsón adják, akkor be szoktam tárazni belőle a fagyasztóba).

Névtelen írta...

Kedves Limara,
Igazan gratulalok a szuper bloghoz!
En egyenlore meg csak olvasgatni, nezelodni jarok ide, de ami kesik nem mulik:)
Kerdezni szeretnek: tobb receptben olvastam a hozzavalok kozott a burgonyapelyhet. Volt ahol fel volt tuntetve h elhagyhato. Szeretnem tudni, h mi lenne a funkcioja? Mit tesz a tesztaval, amiert erdemes beszerezni? En mar csak iyen kivancsi fajta vagyok..

Koszonom a valaszod elore is:)
Sze napot,
Katya

Limara írta...

Szia Katya! Igen, az én mániám a burg. pehely, de egyáltalán nem szükséges a tésztába. A keményítő tartalma jót tesz a tésztának, megtartja a sikérvázat, szebben kel tőle a kenyér, valamint puhább, szaftosabb lesz a bélzete is.:)

Andi írta...

Szia Limara!
Mángolddal fogom kipróbálni délután, köszönöm a receptet!

Unknown írta...

Kedves Limara!

Szerinted ez működne spenót helyett rukkolával?
Köszi