2009. június 20., szombat

Vajas kifli

Minap kaptam egy kedves levelet, a békebeli vajas kifli receptjét kereste egy kedves olvasóm. Elküldtem neki a vajas patkó receptjét, de nem hagyott a gondolat, hogy ez bizony nem a tökéletes recept. Olyat szerettem volna, amihez nem kell öregtészta, kovász, stb.. a legegyszerűbb hozzávalókból is bárki meg tudja csinálni, abban a pillanatban, ahogy eszébe jut. Kiindulásnak persze jó volt ez a recept, csak egyszerűsítettem rajta. Kihagytam a tejfölt, öregtésztát, malátát. Egy egészen egyszerű tejes kelttésztát állítottam össze, magas zsiradék, vaj aránnyal. Nagyon jó kis tészta lett, jó volt vele dolgozni. Megformázva kelt a tepsin, de még mindig azt éreztem, nem az igazi. És akkor villant be, mi lenne, ha megfőzném a kifliket sütés előtt, pont mint a bageleket.

Hozzávalók:
  • 3 dl tej
  • 1 tk. só
  • 1 ek. cukor
  • 60 dkg BL 80 liszt
  • 10 dkg vaj
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2 ek. burgonyapehely ( elhagyható)
Kenyérsütőgép üstjébe tettem a vaj kivételével minden hozzávalót. Hagytam, hogy összedolgozza a tésztát, csak ezután adtam hozzá a puha vajat kis adagokban. Szép hólyagos tésztát dagasztott a gép. Dagasztógéphez kb. 0,5 dl tejjel több szükséges. Kelesztőtálban duplájára kelesztettem, majd lisztezett felületen 8 egyforma darabba vágtam. Nagyobb kifliket szerettem volna, de lehet 10 vagy akár 12 részre is osztani. Egyenként ovális alakra nyújtottam őket, majd feltekertem. Lisztezett felületen hagytam őket kelni, ebben a nagy melegben elég volt nekik 20 perc. Egy nagyobb lábosban vizet forraltam, majd a megkelt kifliket egyesével előfőztem. Oldalanként fél-fél percig. Óvatosan nyúltam alá egy szűrőlapáttal és sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket. Érdemes azonnal a helyükre tenni, mert nem lehet késöbb mozgatni őket. 200 fokra előmelegített sütőben sültek kb. 20 percig.
Az eredmény remek lett, kissé édeskés, intenzíven vajas íz.



Tipp: A kiflik főzés nélkül is elkészíthetőek. Formázás után sütőpapíros tepsin kell kb. 30 percig keleszteni, majd 180 fokra előmelegített sütőben kb. 30 percig sütni.

98 megjegyzés:

duende írta...

Hú... ez az az IGAZI vajaskifli!

Mentettem! :)

Névtelen írta...

Uramatyám, nem találok szavakat! Csodás! Én is vittem! :)

Névtelen írta...

Szia Limara!
Ha megengeded, mutatok én is egy receptet, ez az nlc-ről való.
Ez is igen igen emlékeztet a "békebeli" kiflikre, sokunknak bevált, és nagyon gyors az elkészítése.
Bár már sokszor szerettem volna, eddig nem gratuláltam a blogodhoz, lenyűgöző!
Hamarosan erőt veszek magamon, és neki állok jó pár receptednek.
(Azért kell erőt venni hozzá, mert kizárt, hogy én ilyeneket meg tudjak csinálni :D)
Itt találod a kifli receptjét, érdemes egyszer kipróbálni.
http://szinek-es-izek.blogspot.com/2008/11/egyszeru-kifli_05.html
Üdv.
Bea

Ancsika írta...

Marcsim! már megint!??? Csuda klasszak! Alig várom, hogy kipróbáljam! Ugye, szabad??? :)

Éva írta...

Biztos bennem van a hiba, de kicsit elvesztettem a fonalat. A kenyérsütő gép csak összekeveri a tésztát, de nem abban keleszted? És ha nem, akkor miért nem? Ki fogom próbálni gépben, mondjuk holnap reggel, hadd örüljön az emberem, hogy ilyet reggelizhet, ha már vasárnap is dolgozik:(

Belly írta...

Mara!

Holnap ez lesz nálunk ez már biztos.Az uram itt csurgatja a nyálát és bőszen bólintgat,mert kérdeztem,hogy jó lesz e reggelire:-D

Gesztenye receptjei írta...

Limara!

Én is emlékeszem még arra az igazi vajas kiflire.

Szuper! Ügyes vagy!
gesztenye

Limara írta...

Duende! Köszönöm! majd mesélj! :))

Palócprovence! Kíváncsian várom a véleményedet! :))

Bea! Köszönöm szépen! :)) Azon jót mosolyogtam, hogy erőt kell gyűjtened! Olyan profi, olyan tökéletes minden ami a kezed alól kikerül, mindig ámélkodva nézem a munkáidat! :)) A kiflit megnéztem, nagyon tetszik, hamarosan kipróbálom. Hasonlít egy receptemhez, de itt pont fordítva van, ebben van a margarin az enyémben meg olaj! :))

Mian! Megtisztelsz vele! :)) Mesélj majd! :))

Fakanál! Igen, csak dagasztásra használom a gépet, kelesztésre nem. Nagyon átmelegíti a gép a tésztát, ráadásul nem egyenletesen, az alja sokkal melegebb, szinte folyóssá válik, mint a teteje. Sokkal szebb minden tészta, ha lasabban kel. Ha más tésztával foglalt a kelesztőtálam, akkor használom csak kelesztésre, de azonnal kikapcsolom a gépet, amint leáll a dagasztás. Ja, és a dagasztáskor végig nyitva van a gép teteje :))
Szegény embered, sajnálom, hogy vasárnap is dolgoznia kell, megérdemli a reggeli kényeztetést! Remélem tetszeni fog neki!:))

Belly! :)) Mesélj, kíváncsian várom! :))

Limara írta...

Gesztenye! Köszönöm szépen! :))

Wise Lady írta...

Igen, a békebeli főtt kiflit én is szoktam, de szinte ugyanígy, ahogy te. Az én receptem is vajat ír.
Nagyon szépek lettek.

Unknown írta...

Ilyen kiflit már én is többször sütöttem, mi is nagyon szeretjük.

Scofield írta...

na akkor most a maradék ribizlilekvárhoz kiflit sütök:) Limcsi ! szombat van, igaz az idő rossz, de akkor is...

Raindrop írta...

Áj de nehéz lehet melletted fogyózni Limara! :) Micsoda kiflik, micsoda ötletek...

Limara írta...

Scofield! Itt kérlek 30 fok van! :)) Hajrá, kíváncsian várom! :))

Raindrop! :))

Névtelen írta...

Limara!
Ismered azt az érzést, amikor úgy mész el inkább egy blog mellett, hogy "na én inkább ma ide be sem nézek", mert éhen halok azonnal a látványtól?
Hidd el, nekem már az a szó, hogy "öregtészta" valami mágikus izét rejt, amihez én nem értek.. :)

Vesta írta...

Én már csináltam öregtésztát, nem olyan macerás azzal sem dolgozni, de nekem is sokkal jobban tetszik, ami ilyen egyszerű és mégis tökéletes recept !

Kati írta...

Jujj, de gyönyörűek!!! :-) El tudom képzelni, hogy milyen finom lehetett.

Scofield írta...

Limara nem értem:) most a Dunakanyarban vagyok és itt repkednek a mínuszok, a kiflim meg kel. A főzéstől parázik kicsit, de amire az asszony hazajön már kisül:) Tartom az éjféli kiflievést:)

Millie írta...

Ki fogom próbálni!

trinity írta...

Húúúúú, Limara-ilyet gyerekkoromban ettem utoljára-ezt meg kell sütnöm!!!!Vittem:))

Lilahangya írta...

A parom meg van elegedve a kenyereimmel, erre hozzad kuldtem egy kis korbenezesre... :) Boven van mit tanulnom! Ma fel hatkor kelt a kisfiam, azt hiszem kihasznalom az alkalmat egy reggeli vajas kiflire... Kerdesem is lenne, megpedig a sutozacsikrol, ezek egyszer hasznalatosak? No meg az is, hogy szerinted mi lehet az oka annak, hogy zacsiban sutom, kiveszem, isteni ropogos es alltaban -igen hamar, mondjuk nehany ora alatt- visszapuhul a heja? koszi es oszinte hodolatom!

Éva írta...

Marcsi, akkor valami nagy gond van a gépeddel:( Az enyém tökéletesen dolgozik, pedig már nem mai csirke. Sajnos a férjem nagyon korán kellett induljon, lemaradt a kifliről, de a fiam még esélyes a kóstolásra:)

szepyke írta...

Nah, megint egy tökéletes recept. Olyan lemaradásban vagyok sütéssel. Wise Ladytől is mentettem, most ezt is mentettem, de mikor fogom megsütni ezeket? Szabadságra fogok menni, és ezt majd jól rátok fogom fogni! :D

Éva írta...

Limara, megsütöttem, az eredményről holnap beszámolok:)

Limara írta...

Bea! Én ismerem, de Te??! :))

Kati! A férjem szerint a legfinomabb:))

Scofield! szerintem korábban már nem is esne jól! :))

Millie! Kíváncsian várom a véleményedet!

Trinity! Mesélj majd! :))

Lilahangya! Köszönöm! :)) A zacsikban elvileg lehet többször is sütni, ha nem szakítom el, akkor szoktam. Szerintem teljesen természetes, hogy megpuhul a kifli, de ha magasabb hőfokon sütöd inkább rövidebb ideig, akkor tovább bírja a ropogóssága! :))

Szepyke! Fogd csak, bevállalom! :))

Fakanál! Leht, olcsóbb gép, gyönyörűen dagaszt, azért nagyon szeretem. Az is lehet, hogy csak én vagyok kukacoskodó! :)) Várom a beszámolót! :))

erős ildikó írta...

Nagyon szeretem a vajas péksüteményeket. A Lala-kiflid is nagy kedvencem! Ezt is mentem, köszönöm!

Brigitta írta...

Limara,megint egy gyöngyszem,azt hiszem ismersz annyira,hogy tuti kipróbálom!:))
Az én gépem is így melegít,az alja nagyon meleg,míg a teteje még alig kel.Így Limara tanácsára kelesztőtálban kel minden tésztám.Ez egy őskori gép,de sosem hagyott cserben,igaz az üstje már cserére szorult.
Az öregtészta maga a csoda,de ahogyan Limara használja,az művészet,én régen sütöm minden alkotását,és soha nem csalódtam,remek,precíz mind,a világért nem tennék egy szem liszttel sem többet,és szuper egytől-egyig.
Gratula ehhez is limara!!:))

Limara írta...

Napmátka! :))

Brigitta! Köszönöm szépen! :))

Névtelen írta...

Csodálatosan finom kiflik, még langyosak, de már csak 3 db.van belőlük!!! Le is fényképeztem őket, annyira szépek lettek.
Egyébként már régen meg akartam dicsérni az oldaladat, az egyik, általam leggyakrabban látogatott blog ez. Mestermunkákat készítesz, teszed ezt olyan szorgalommal, kitartással és szeretettel, hogy az irigylésre méltó. A tudásodnak köszönhetően rendszeresen sütöm itthon a fehér kenyeredet, a zsemlekenyeredet, a kalácsot, ezentúl a vajaskiflit is, de a legnagyobb kedvenc nálunk a croissant. Nekem mindennapossá vált, hogy eseténként, ha géphez jutok ( ez persze nem könnyű nálunk), akkor rögtön megnézem, mit sütöttél-főztél aznap....Gratulálok!
Gabi, Ráckevéről

Limara írta...

Kedves Gabi! Nagyon-nagyon szépen köszönöm!! :)) Megtisztelsz és örömet okozol nekem!
Nincs kedved elküldeni a képet vagy képeket? :))
Üdv

Névtelen írta...

Kedves Limara!
Ez már aztán tényleg több a soknál! Ezt a blogot lisztérzékenyek is olvassák!
(magukra vessenek)

Annyira gyönyörű itt minden, háromszor is meggondolom, hogy megnézzem-e, de végül valahogy mindig idevetődök nyálat csorgatni, meg álmodozni.

málna

Macus írta...

Szia Limara,
Szabin vagyok a héten. Eddig bírtam gép nélkül, és persze egyből ide néztem be. Nem hiába, itt az óhajtott recept :-D Köszi.
Jár az agyam, hogy mikorra tudnám beszorítani, természetesen a lehető leghamarabb.
Ezt a főzést nehezen tudom elképzelni (a megkelt puha kiflik a vízben?), de nem hátrálok meg ;-)

Ildikó írta...

Kedves Limara!
Gratulálok a blogodhoz, amióta felfedeztem szinte mindennap olvasok! Talán most jutottam el oda, h a meglévő de nem használt kenyérsütőgépemet legalább dagasztásra használjam. Azt szeretném megkérdezni, hogy te mennyi ideig dagasztod a gépben a tésztákat és milyen programmal (vagy ez mindegy)?
Ildi

linbori írta...

Már dagasztja a gép a tésztát. lenne egy gyors kérdésem hátha olvasod még addig amíg nálam sütésre nem kerül a sor. Szóval: A főzés után keleszted még vagy azonnal megy a sütőbe?

linbori írta...

Már sül...és nagyon jól néz ki!

linbori írta...

Köszönöm a receptet! Megint egy csodát találtál ki! Ha érdekel milyen lett az enyém akkor kukkants be hozzám!

(és bocsánat,hogy ennyi kommentet írtam...)

Merci írta...

Szia Limara! Ma mindenki örömére megsütöttem ezt a vajaskiflit. Nagyon köszönjük, én törzsvendég leszek nálad :)

Limara írta...

Szia Merci!
Szeretettel köszöntelek! :) Nagyon örülök, köszönöm szépen! :))

Zsazsa írta...

Szia Limara!

Már többször megsütöttem a kifliket, imádjuk, habár mostanában kevesebbet sütöm, mert kezdenek szorítani a ruháim.:)
Még régebb feltettem a képeket a blogomra, ha érdekel nézd meg.
http://fozzunkvalamit.blogspot.com/2009/11/vajas-kifli.html
Puszi,
Ja és nagyon jó a blogod.:)

Unknown írta...

Szia Limara!

A kifli már kisült,a rozscipó sül,a fehérkenyered még keleget..Isteni mind!:) A kiflik picit bumfordira sikerültek,mert sajnos picit későn találtam rá a kifliformázásról felrakott videódnak,de az ízük isteni!:) Csak javasolni szeretném,hogy a kiflikhez,zsemlékhez,kenyerekhez linkeld be a feltöltött formázást,szerintem sokunknak segítenél vele!

Köszi,és természetesen próbálom sorra ki a receptjeidet:)

üdv
Gabi

Limara írta...

Hű, belehúztál ám, de nagyon örülök! :)) Ez a kifli dundin a jó szerintem :)) Videók nagyon bénák, azért nem reklámozom nagyon őket! :))

Veronika írta...

Szia,

Ma megsütöttem a kiflit, jóízű, nagyon formás lett. Egy gondom van csak vele, a külseje nagyon kemény, kopogós. Mi lehetett a baj? Hőfokot, sütési időt nagyjából betartottam. Bár én több kiflit készítettem ebből a mennyiségből (tehát kisebbek lettek), nem hiszem, hogy túlsütöttem volna, mert kellett neki ennyi idő (a tesztpéldány belseje még nem volt átsülve).

Minden ötletet szívesen fogadok! :-)

zsozsister írta...

Kedves Limara, én megsütöttem ma a kifliket és isteniek lettek, de volt egy problémám: teljesen rásült a sütőpapír az aljára és le kellett vágni az alját, hogy ne együk meg. Ez mitől lett? Persze nem lettek olyan szépek, mint a tieid, de az ízük isteni. Van valami tipped legközelebbre? Köszi, Zsófi

Limara írta...

Szia Zsófi! Sütőpapírt kell cserélned, méghozzá szilikon bevonatúra. Csak azokra nem ragad rá a süti, többi nem ér semmit sem. Én a Lidl-s használom, az nagyon jó, de természetesen van más márka is :)

Batyumama írta...

Szia Limara! Gratulálok a kenyereidhez! Magam is kisebb-nagyobb lendülettel nekivágok a kenyérsütésnek, volt néhány jól sikerült darabom, de a péksütik rendre nem sikerülnek. Azt hiszem nem jó a sütőm. A tetejük fehér marad az alja szinte égett, de ha nem égett akkor is vastagra, keményre sük. Reményem sincs ilyen kifliket sütni. Szeretném megtudni, hohy milyen sütőd van, illetve szerinted ez lehet a baj, vagy más?
Dóri

Limara írta...

Szia Dóri! Ha több péksütivel is így jártál, sajnos lehet, hogy a sütő a nem jó. Nekem alsó-felső sütéses villanysütőm van, légkeverés nélkül, nagyon szeretem, gyönyörűen, egyenletesen süt.
Ha éget a sütő alja, cserepet, alufóliát szoktak bele tenni...

Batyumama írta...

Köszönöm a gyors választ. Nekem sima gázsütőm van és mostanában készülök kicserélni a sok kudarc miatt, de jó, hogy megkérdeztelek, és ragaszkodtam volna a légkeveréseshez, de ezek szerint nincs rá szükség.Lehetséges, hogy pontos márkát típust írsz?
Köszi Dóri

Limara írta...

Dóri! Mora a tűzhelyem. Most 8. éves, de semmi gond nem volt eddig vele, kopogom le. Van ugyanez légkeverésesben is. Ha légkeverésest veszel, csak olyat, amiben ki lehet kapcsolni, ha nem akarod használni. Üdv

Zsuci írta...

http://zsucikonyha.blogspot.com/2010/03/boldogga-tevo-vajas-kiflik.html

:-)

jdudar írta...

Már többször megsütöttem, valami, eszméletlen finomak, és könnyű elkészíteni.

Névtelen írta...

Kedves Limara!
Ezeket a csodás kifliket sütöttem a te recepted alapján: http://fiorellafitzpatrick.wordpress.com/2010/04/12/vajas-kifli-is-ready/

köszönöm :)

Lily írta...

Kedves Limara, én is elkészítettem a kifliket (http://www.sufonesza.hu/?p=160), csodás lett, a párom egészen odavan, ebédre is ezért könyörgött. Köszönjük!

Szemi írta...

Limara, már régóta szemezgetek ezekkel a csodás kiflikkel, de csak most jött el az ideje,hogy meg is csináljam.
Egy kicsit félek attól a vízben való főzéstől, remélem, nem esnek szét közben. :))

Ja, és most nézem,írod, hogy egy éve,mikor ezek készültek, júniusban 30 °C volt. Most meg talán 10 °C, ha lehet. Na de sebaj, majd kicsit hosszabb ideig kelesztem őket!

Szemi írta...

Jelentem : megütöttem, sikerült, nagyon finom lett! :))

Köszi a receptet!

Limara írta...

Biztos voltam benne, hogy remek lesz!:))

Zsira írta...

Kedves Limara!

Szeretném megsütni a vajas kiflit, de van néhány kérdésem előtte.
Tej helyett jó a növényi tej, és vaj helyet a megfelelő margarin itt is, ugye?
Ezt a kiflit formázás után lehet hűtőben éjszakáztatni, és reggel megsütni? Mondjuk úgy, mint a croissantnál? Hideg sütőbe téve?
A lényeg, hogy reggelire sütném, és a hajnali kelésnél valami egyszerűbb megoldást szeretnék! :o)

Köszönöm a válaszodat!
Fruzsi

Baggins írta...

Szia Limara!
Pár napja olvasgatni kezdtem a blogodat, gratulálok hozzá. :-)
A nyuszi kalácsot és a vajas kiflit már kipróbáltam, mindkettőt remek eredménnyel. A vajas kifli receptjét kicsit át kellett alakítanom, mivel nem volt itthon minden hozzávaló, így pl. a 60 dkg BL-80-as liszt helyett 30 dkg BL-55-öst és 30 dkg réteslisztet használtam, burgonyapehely helyett pedig csak kölespehely volt itthon, így azt zuttyintottam bele. A legfinomabb itthon sütött kifi lett belőle. Gyermekkoromban ettem egyszer ilyen finom kiflit. Köszönöm a recepteket.
Üdv.
Baggins

Limara írta...

Kedves Baggins! Én köszönöm! nagyon örülök, hogy megosztottad velünk!:))További jó sütögetést!

annalight írta...

Kedves Limara!
Régóta kerestem már ezt a receptet (meg a városban a vajas kiflit, de sehol sem találtam). Csak egy kérdésem van, hogy vaj alatt vajat vagy margarint értesz?

Limara írta...

Kedves Anna! A vaj alatt vajat értek:)

4Gyerek írta...

Én is vajat értettem volna.
De disznókörmöt semmiképp
http://elkeszitettem-megmutatom.blogspot.com/2011/02/vajas-kifli.html

Köszi a receptet, ez nálam befutott.

p_agnes írta...

Köszönöm Limara a receptet, fantasztikus lett! :-)

http://zitadanipeti.blogspot.com

Erika írta...

Kenyérsütő gépem van - nagyon szeretem -, kelesztő tálam nincs.
Kedves Limara, mit javasolsz helyette? Az is érdekelne, hogy érdemes egy ilyenbe befektetnem (egyszemélyes háztartás vagyok, de a gépet rendszeresen használom :) )? Ha igen, mekkorát vegyek - mert előzetesen információ gyűjtésem alapján úgy tűnik, hogy több méretben létezik ez a "konyhai segítség".

Limara írta...

Szia Erika! nem baj, ha nincs, akkor a dagasztás végén kapcsold ki a gépet és úgy kelesszed! Ha veszel mégis, akkor a nagyobb méretűt érdemes, amibe egy kiló lisztből készült tészta is belefér. De nem kell a több ezres "csodakelesztőt" megvenned, egy egyszerűbb is megteszi. Az enyém pl. tescós, 900 ft volt és tökéletes, a kis fotómon is épp arra támaszkodom:))

Agni írta...

Ezt is megcsináltam, itt van: http://www.gorogkonyha.com/2012/01/bekebeli-vajas-kifli.html
Fiam szerint jobb a hamburgerzsömle, de ez is nagyon nagyon finom! Köszi érte!

Limara írta...

Gyönyörűek! :)

cselas írta...

Azt szeretném megkérdezni, hogy a mennyi vízbe főződ?
Bőven ellepi?

Üdv.: Laci

Limara írta...

Szia! Nem fogja ellepni, csak félig merül a vízbe, úszni fog a tetején. Félig szoktam tenni vízzel egy fazekat, akkorát, amiben egy kifli fér el egyszerre. Üdv

cselas írta...

Szia!

Köszönöm a gyors választ akkor neki is látok majd munka után :9

Betti írta...

Az aszkorbinsav mindenképp szükséges bele, vagy akár el is hagyható?
Betti

Limara írta...

elhagyható...

Névtelen írta...

Kedves Limara!
Tegnap akadtam az oldaladra, ami fantasztikus!
Úgy gondoltam eddig, hogy egész jó vagyok a kelt tészták készítésében. Látva remekműveidet, azt hiszem, van még mit tanulnom.
Főként a kenyerekről.
Eddig a saját fejem után mentem, mert nem igazán találtam olyan receptet, ami tökéletes lett volna. De itt nálad annyi van, hogy győzzem kipróbálni.
Bár a liszttel lesz némi gondom, mert magunk fogjuk őrölni a búzát. És még azt is most tanulgatjuk, hogy melyik fajta minőséghez, milyen méretű rostát kéne használni.
Ami miatt most írok leginkább az, hogy elsőnek a vajaskiflit szemeltem ki magamnak. Összeállítottam a tésztát, ahogy írtad, nem ment valami könnyen. Aztán a vaj hozzáadása elég rendesen megdolgoztatott. (Kézzel dagasztok mindig.) És egyáltalán nem lett hólyagos a tésztám, pedig jól kidolgoztam.
Nem lehetne egyszerre minden hozzávalóval megkezdeni a dagasztást?
Valamint egyik hozzászólásban olvastam, hogy valahol fent van a kifli formázásának folyamata, de nem találom. Ha belinkelnéd, megköszönném!
Üdvözlettel: Penke

Limara írta...

Kedves Penke! Köszönöm szépen!:) nyugodtan beleteheted az elején is a vajat, de akkor valószínűleg kicsit lassabban fog a tészta kelni...
Itt egy jó régi video a kifli formázásról: http://video.xfree.hu/?n=limara|dc4a826b857fed73b9d265255fa0676e

Mókus írta...

KEdves Limara! olyan sok helyen láttam már, de magyrázatot sehol: miért kell szódás vízben főzni ezeket a péksütiket? (bagel, perec, stb...) a technikát értem, hogy kérges lesz tőle és tömör, és ez jó is, de miért pont szódabikarbónásban...?
köszi ha tudod és megosztod a választ:)

Limara írta...

Mókus új megjegyzést írt a(z) "Vajas kifli" című bejegyzésedhez:

KEdves Limara! olyan sok helyen láttam már, de magyrázatot sehol: miért kell szódás vízben főzni ezeket a péksütiket? (bagel, perec, stb...) a technikát értem, hogy kérges lesz tőle és tömör, és ez jó is, de miért pont szódabikarbónásban...?
köszi ha tudod és megosztod a választ:)

Bocsánat, hogy így hozom, de nem akarta közzétenni....
Szóval, a bagelt inkább cukros vagy malátás vízben főzik, a bajor kiflit vagy perecet szódabikarbónásban, az ugyanis ad neki egy jellegzetes színt is...

Névtelen írta...

Kedves Limara!
Elkészítettem a vajas kiflit, nagyon finom lett. Most is épp sütök egy adagot.
Módosítottam egy picit rajta az alábbiak szerint:
Burgonyapelyhet nem tettem bele, helyette 1 db főtt/tört krumplit. Megvártam mikor már langyos és akkor tettem bele amikor a vajat, tehát a legvégén.
A másik, hogy nem volt itthon sütőpapírom, ezért kivajaztam a tepsit, és úgy sütöttem meg. Nagyon jó ropogós lett a kifli alja. Először 12 db-ra osztottam a tésztát. Másodszor mikor készítettem, annyira megkelt a tészta, hogy 19 db jött ki belőle, és ugyanolyan nagyok voltak, mint előzőnap a 12 db. Köszönöm ezt a receptet. Bármit készítettem eddig a receptjeidből, sohasem csalódtam. Köszönöm!

Névtelen írta...

Kedves Limara!
A kifli csodálatos lett, finom és ropogós, percek alatt elkapkodta a család.
Ha sütök,. általában felteszem a blogomra. Kérlek nézd meg, jó-e neked a benne lévő hivatkozás a receptedre, mint forrásra!

Köszönöm a családom nevében is :-)

Fruzsina

Limara írta...

Szuper, köszönöm szépen! :)

Névtelen írta...

Szia Limara! Ma találtam rá a blogodra. A nyomtató épp szervízben, kézzel körmölöm a receptjeidet és nem tudok eget választani, mindet egyszerre akarom! :D

Limara írta...

Ennek őszintén örülök! :))

Liloocska írta...

Kedves Limara!
Általában szeretem a receptjeidet, és jól szoktak sikerülni, de azthiszem ez az eddig legjobb állagúra sült kiflid, amit elkészítettem :) Köszönöm.

Andinimus írta...

Kedves Limara!

Elkészíttem a kiflit, csuda finomak lettek, köszönöm. Engem az érdekelnek miért kell előtte megfőzni a kifliket? Köszönöm
Andi

Limara írta...

Örülök! :)
A főzéstől éri el azt a kicsit rágós állagát. természetesen főzés nélkül is remek lesz...

sutike írta...

Kedves Limara!

Nagyon szeretnem megcsinalni ezt a kiflit, de kulfoldon elek es nem talalok aszkorbisavat sehol.Kihagyhato?
Koszonom

Limara írta...

Igen, ma már én sem használom, de egyébként 1 ek. enyhe ecettel helyettesíthető! :)

cosmo írta...

Koszonom szepen :)

Unknown írta...

Sziasztok,
Az lenne a kérdés, hogy lehet-e fagyasztani a tésztát, vagy van-e más mód a tárolásra?
Köszi!!!

Limara írta...

Igen, lehet. rögtön dagasztás után mehet a hidegre, vagy kisütve, amint kihűlt

bobii írta...

Nagyon szeretjük, köszönjük a receptet.

Unknown írta...

Szia! Azt szeretném kérdezni, hogy mennyi ideig főzöd a kifliket? Forró, lobogó vízbe teszed? Teszel a vízbe sót?

Gratulálok minden recepthez! Nagyon ügyes vagy!

Üdv: Andie

Limara írta...

Szia!
Köszönöm szépen!
Csak gyöngyöznie kell a víznek, só nem kell bele és oldalanként fél-fél perc. Ha sokáig főzöd, akkor rágósak lesznek....

Chloé de Jonge írta...

Szia!

Egy kérdésem lenne. Megkelesztettem a tésztát, aztán felosztottam, és kifli formában is kelesztettem. Én a kelesztést 30 fokos sütőben intéztem (nagyon hideg a lakás :( ), és a kiflik a duplájukra keltek. Viszont mikor próbáltam felemelni őket hogy belerakjam a vízbe, egy tapintásra már összeugrottak, kettőt főztem ki, mind a kettő nagyon kis satnya lett. Úgy döntöttem, a többit nem főzöm ki, hanem megsütöm így, és majd össze tudom hasonlítani, most sülnek a sütőben. Mit csinálhattam rosszul? Sokszor csináltam már bagelt szóval van tapasztalatom az előfőzésben. A te képeiden olyan szépek, van valami trükköd az emelgetésre? :)

Limara írta...

Túlkelesztetted, mivel betetted a 30 fokos sütőbe. nem szabad betenni, nem baj, ha hideg a konyha, az enyém is az....

Unknown írta...

Kedves Limara!
Megsütöttem ezt az isteni kiflit, este lett kész, reggel elfogyott. A fiaim imádták. Kicsit tartottam az előfőzéstől, de nem kellett volna. Csak szeretném megköszönni, hogy ennyit segítesz mindannyiunknak a receptjeiddel. Mióta megvannak a könyveid, nem vettünk boltban kenyeret. :D Már a családomat és a környezetüket is megfertőztem a kenyérsütéssel, mindenki belevetette magát a receptjeidbe. :)
Köszönjük, hogy vagy nekünk!
És alig várom (várjuk), hogy megérkezzen az új könyved! :) További sok sikert! Tisztelettel:
Egy kezdő házipék

Qcyka írta...

Kedves Limara!

Most készítettem el, egyszerűen tökéletes!
Annyit változtattam mindössze, hogy mivel inzulinrezisztens vagyok, a liszt egy részét tk liszttel helyettesítettem.
Nagyon, nagyon-nagyon köszönöm!!!!

Unknown írta...

Szia Limara!
Ez már a sokadik süti,amit elkészítettem a családom örömére,nagyon ügyes vagy.Meg kell mondjam én a főzést kihagytam,túl macerásnak gondoltam,de egy kis tálban vizet tettem a tepsibe és gőzben sütöttem,valamint a sütés előtt ecsettel bevizeztem a kifliket.Csuda finom lett és szép is.
Kedvencünk Tőled a túróstáska és a kelt kakaóscsiga,egy héten legalább négyszer sütöm a jól bevált fehérkenyeret.

Niki írta...

Szia!! Vacsorára megsütném! Elhagyható a vízben forralás??

zsuzsiiii írta...

Kiváló recept és leírás, hálásan köszönöm. Én nem főzöm de így is tökéletes !