2008. december 2., kedd

Zsemle



Sokáig nem tudtam jó zsemlét sütni. Sűrűek, keletlenek, rágósak voltak. Jó időre el is ment tőle a kedvem. Az öregtészta szerencsére ezt is megváltoztatta.
Zsemlét bármelyik kedvenc kenyértésztánkból készíthetünk. Lehet vizes, vagy tejes, mindegy, bár igazán ropogós héjú a víztől lesz.
Ez a zsemle a Jól bevált fehérkenyerem tésztájából készült. Kicsit több folyadékkal, hogy lágyabb legyen a tészta, kicsit több élesztővel, hogy lazább legyen a szerkezete.

Zsemle tésztája:

  • 3 dl víz
  • 2 tk. só
  • csipet aszkorbin
  • 2 ek. burgonyapehely
  • 2 ek. olaj
  • 20 dkg öregtészta
  • 50 dkg BL 80 liszt
  • 1 tk. cukor
  • 1,5 dkg élesztő
Kenyérsütőgépben tésztát dagasztok, majd kelesztőtálban hagyom duplájára kelni. Közben 20 perc után kissé átgyúrom, jót tesz a tésztának. Ha szép hólyagosra kelt, kiborítom, kb. 10-11 dkg-os darabokra vágom, egyenként gömbölyítem őket. 10 percig pihentetem, majd formázom a zsemléket. Minden gombócot a tenyerembe veszek, a szélét a közepe felé húzom, miközben forgatom is a tésztát a kezemben. Érezni lehet, mikor már szép gömbölyű, feszes.

Sütni 2 féle módon szoktam. Legegyszerűbb, 2 azonos méretű, mély tepsiben. Egyiket kibélelem sütőpapírral, erre ültetem a formázott tésztát, a másik tepsit ráborítom. Hagyom a tésztát megint duplájára kelni, ez akár 1 óra is lehet, de hideg időben ennél is több. A felső tepsi tetejébe vizet fújok, így megy a 220 fokos sütőbe. 20-25 perc kell neki, az utolsó 5 percre leveszem a tetejét, hogy szép pirosra sülhessen.

Másik, hogy sütőzacsiba ültetem a gombócokat. Egy XXL méretű zacsiban 6 zsemle fér el kényelmesen. Ebben is hagyom duplájára kelni, majd vizet permetezek a zacskóba, bekötöm a száját, vagy ügyes mozdulattal a szélső sor tészta alá hajtom a száját. Majd 200 fokos sütőben sütöm 20-25 percig, vagy míg a kívánt színt el nem éri. Érdemes ellenőrizni, hogy hány foft bír a sütőzacskó, nem egyformák, jártam már úgy, hogy összezsugorodott.

Sütés után rácsra teszem hülni, hideg vízzel lepermetezem, és hallgatom, ahogy beszélgetnek.

86 megjegyzés:

starfi írta...

szia! most találtam meg csak a blogod, és nagyon tetszik, nagyon szép kenyereket sütsz. először gondoltam a legalsó kenyeres bejegyjéshez írok, aztán megláttam a tigriskenyered. akkor gondoltam oda írok inkább, de aztán meg elolvastam a zsemléket is...:))) úgyhogy remélem nem gond, belinkeltelek a saját oldalamra. csak így tovább!

Névtelen írta...

Üdv a fedélzeten! Egy blog valamivel könnyebben kezelhető felület, mint a gportál :)
Ha egyáltalán nem sütnél, csak az eddigi munkásságod mutatnád be, akkor is évekre lenne muníciód!

Max írta...

Mint mindig most is szuper:-)

Örülök hogy a blog mellett döntöttél, éljen éljen!!!

Latsia írta...

Szia Limara!:O)

Nagyon örülök Neked, szép a blogod, finomakat sütsz, és végre itt vagy köztünk!
Én biztos sokat jövök majd Hozzád!

Limara írta...

Sziasztok! Köszönöm a kedves fogadtatást, nagyon jól esik! Igyekszem majd, hogy ne hozzak szégyent a fejemre! :))

Kata írta...

De jó, hogy "ide" jöttél, könnyen meg foglak találni. Olyan szépeket és jókat sütsz!

erie írta...

Szia Limara!
A zsemléket kelesztés után, formázáskor jól át kell gyúrni vagy ez inkább rontja az állagát?
A 2 tepsi közötti sütés miért szükséges, egyébként kiszáradnak? Így hogyan ellenőrzöm, mikor szabad felnyitni a tepsiket?
Nekem kicsit sűrűre sikerültek, mi teszi igazán könnyűvé, nem kelesztettem meg eléggé vagy kemény lett a tésztám?
Köszönöm szépen!

Limara írta...

Szia Erie!
Nem, nem ront rajta, jól át kell gyúrni, így az élesztőgombák ismét erőre kapnak és újjúlt erővel kezdenek dolgozni.A formázás utáni kelesztés nagyon fontos a zsemléknél, nehéz időt mondani, de én akár 1 órát is kelesztem őket a tepsin. Kb. duplájára nőjenek. Két tepsi között azért sütöm, mert így sok hely marad a gőznek, ami magasra emeli, szép ropogós és cserepes héjat eredményez.
zsemlét nem könnyű sütni, eleinte nekem is sűrűbbek voltak. Az élesztőt nyugodtan megemelheted 2 dkg-ra.

Limara írta...

Elfelejtettem: 20-25 perc után érdemes megnézni ha két tepsi között sütöd, ezután ha kell még, akkor tető nélkül sütheted tovább kb. 5 percig.

erie írta...

Köszönöm szépen!
Én tettem a sütőbe 1 tepsibe vizet. Elvileg a gőz onnan is bejut a két tepsi közé, vagy nem is kell ilyen víz?
Hőlégkeverés vagy alsó/felső mód a jobb véleményed szerint?

Névtelen írta...

Szia Erie!
Két tepsis sütéshez nem kell külön víz a sütőbe, pont azért sütjük két tepsi között, hogy ott rekedjen meg a gőz. Szereintem meg egyébként sem jut be, ha a két tepsi jól illeszkedik egymáshoz. Én nem használok hőlégkeverést, alsó-felső sütésen sütök mindig. :))

klári írta...

Szia Limara!
Hetek óta próbálok zsemlét és kiflit sütni,de nem sikerül.Az belső állaga szerintünk jó,de az alja kissé keményesre ,a teteje halványra és puhára.HA tovább sütöm,hogy pirultabb és ropogósabb legyen,akkor az alja már nagyon kemény lesz.Ma másik tepsire tettem zacsistól,mert hátha a tepsi a gond,de ugyanaz a gond.Érdekes,hogy a kenyeret a megadott paramétereken sütöm és az finom ropogós lesz.Ma emeltem a hőfokot,zacsiba 220 fokon sütöttem,de ez se jó.Mi lehet a gond?

Névtelen írta...

Kedves Limara,
köszönöm a nagyszerű receptet.Sajnos a burgonyapehely(mára már lesz) és az aszkorbin sav kimaradt de így is nagyon jól sikerült.Idáigi próbálkozásaim alapján nem tudtam elképzelni,hogy csak saját készítésű pékárut együnk most viszont a család egyöntetűen megszavazta.Ma már süthetem is a következő adagot :)
Még egyszer köszönöm és a többi kenyér és pékáru receptedet is kifogom próbálni.

Melinda

Limara írta...

De örülök! :)) Kíváncsian várom a véleményedet a többiről is! Sok sikert! :))

Unknown írta...

Szia!
Szuper az oldalad, tetszik nagyon! A receptjeidért ezer hála, már Emargit kenyérsütő blogját böngészve is sok ötletet kaptam Tőled.
Én jénai tálban, vagy cseréptálban szoktam sütni, de kipróbálnám a sütőzacsit, a nagyobb hely miatt. Kicsit attól tartok, hogy nem ragad-e oda a sütőzacsira a zsemle?
Üdv
Kriszta

csinibaba írta...

Szia!
Tegnap én is nekiláttam a zsemle sütésnek. Keveset hagytam kelni a formázás után a tepsin, szerintem attól lett kissé tömör, és nem is mertem annyira megsütni a tetejét, tehát nem lett ropogós. de a szüleimnek ízlett :) Ma újra hozzá fogtam, már pihennek a tepsin és most nem leszek türelmetlen, kivárom az 1 órát és jobban megsütöm. Ha jól sikerülnek le is fényképezem. Köszönöm a receptet
Bianka

Rita írta...

Szia!
Azt szeretném megkérdezni, hogy ekkora adag tésztából mennyi zsemle születik?
Ha esetleg csak fele adagot sütnék, akkor minden hozzávalónak a felét vegyem?
Üdv: Rita

Limara írta...

Ebből én 9-10 db-ot szoktam sütni. Ha fél adagot akarsz, akkor felezz meg mindent! :)

Névtelen írta...

Szia!

Nekem egy nagyon "buta" kérdésem van: mi az az aszkorbin, hol kapható, ill. ha nem kapok elhagyható? Úgy is jől sikerülhet a zsemle?
Köszönöm!

Üdv: Ági

Limara írta...

Szia! Az aszkorbinsav por alakú C vitamin. Gyógyszertárakban kapható. Ha nincs elhagyhatod, vagy kiválthatod 1 ek. enyhe ecettel vagy 1-2 ek. tejsavóval, amit akkor kapsz pl. ha leöntöd a tejföl vagy a joghurt áttetsző levét.

Katina írta...

Limara kedves!
egy olyan kér(d)ésem lenne, tudnál-e kitalálni olyan receptet, ami kis akár joghurtos zsemle és sütőporral készül.
néha az embernek tényleg alig van ideje esetleg nincs élesztő vagy csak reggel gyorsan akar összedobni valamit előkészületek nélkül. egyszer régen egy dr oetker receptet csináltam meg, kb 10 évesen de azt nem találom sehol

van ötleted?
köszönöm

kata

Limara írta...

Szia Kata! Őszintén szólva még nem gondolkodtam sütőporos zsemlén. A sütőporos kenyérnek számomra rettenetes íze van, ezért nem. De megpróbálok utána járni :)

Katina írta...

köszönöm

Névtelen írta...

Kedves Limara!
Már nagyon rég szemezgetek a receptjeiddel, és szeretném is lassan kipróbálni a zsemlesütést. Annyi kérdésem lenne, hogy ha teljes kiörlésű-, rozs - és fehér lisztet 1/3-ad arányban keverek min kellene változtatnom?Az eddigi sütések alkalmával sosem tudtam rendesen formázni, mert ha száraz kézzel megfogtam a tésztát mind a kezemhez ragadt. Elég kezdő vagyok még, el tudnál esetleg látni pár jó tanáccsal? Igaz én nem használok öreg tésztát csak friss élesztőt, ez változtat valamin? Előre is köszönöm, és remek az oldalad! Gratulálok a munkáidhoz :)
További szép napot, Anna

Limara írta...

Kedves Anna! A rozsliszttől mindenképpen sűrűbb lesz egy kicsit a zsemle, mivel a rozsnak nincs akkora sikértartalma. Még ha csak 1/3-ad arányban kerül is bele. A rozstól ragad, formázáskor is lehet lisztezni. Mindenképpen érdemes plusz sikért tenni hozzá, illetve emelni az élesztőn, pláne, ha nincs benne öregtészta. így lehet az élesztő 2,5 dkg is. Lassan és hosszan érdemes keleszteni. Üdv, Limara

Macsek írta...

Drága Limara,

elkészítettem eme recept alapján én is a saját zsemlémet. Hihetetlen könnyű és finom tönkölyzsemlék lettek. Köszönöm!! A gyerekeim, az összeset megették egy délután alatt és mára is rendeltek... ezer köszönet! :D

kép: http://2.bp.blogspot.com/_4s_AXLwjbG4/S86crL2pq2I/AAAAAAAADYc/g5rnBwKOXpA/s1600/zsemi.jpg

a blogomban leírtam azt is, mit változtattam a recepteden.

szeretettel: macsek

rojalka írta...

Most csinálom az öregtésztát.
Nagy a kisértés,hogy megsüssem kenyérnek.Olyan gyönyörűűűűű.
De ki birom.
Egy kérdésem lenne:burgonypehely helyetesíthető a dobozos burgonyapüré porral?

Limara írta...

Szia! Ugye, hogy már az öregtészta is egy csoda? :)) Helyettesíthető, bár óvatosabban kell vele bánni, mert tartalmaz adalékot, jobban lágyít mint a natur pehely. Csak 1 ekanállal tegyél belőle szerintem:)

rojalka írta...

Most sülnek!Baromi ragadós lett a tésztája.De nem adtam fel, akárhogy is ragadt ,csak sikerült gombocokat formálni.Izgalmas.Megyek is a sütőt bámulni.:)

andika75 írta...

Szia Limara!

Jól sikerült a második adag zsemlém, csak nem lett fényes és annyira ropogós sem, mennyi vizet kell spriccelni bele, én csak 5 db-ot csináltam, és azt a kacsasütőben.

most a túrós pogácsát sütöttem meg, nagyon jó lett és finom, volt otthon egy kis házi tejfölöm, és túróm hozzá (amit szintén először csináltam) köszi a jó recepteket!

azt hiszem egy ideig letáborozok ezen az oldalon.

Snowflake írta...

Kedves Limara!
Először is gratulálok az oldaladhoz, már egy ideje vissza-vissza járok és már ki is próbáltam néhány receptedet.
Ma délelőtt sütöttem zsemlét, életemben először.
Ízre isteni finom, lyukacsos szerkezetű lett, de nagyon laposak lettek. Szeretném kikérni a tanácsodat, vajon miért?
Mindent úgy csináltam, ahogy le volt írva.
Csak a víz spricceléssel voltam gondban. Te mivel csinálod? Nekem nincs erre alkalmas eszközöm, így a kezemmel "szenteltem" meg. Hol tudok ilyen spriccelőt beszerezni?

Köszönöm válaszodat és további sikeres sütést kívánok!

Limara írta...

Szia! Több oka is lehet annak, hogy ellaposodott. lehet, hogy lágy lett a tészta, kicsit talán szorosabbra kel venni. Lehet, hogy a formázás nem volt megfelelő és lehet, hogy túlkelt, azért laposodott el. Ez általában sütés közben történik, akkor mennek össze a zsemlék.
Virágpermetezőt vegyél, bármelyik boltban kapható, én azzal fújom be.
Üdv

Cili írta...

Szia Limara!
Megsütöttem a zsemléidet (is), nagyon szépek és finomak lettek, de nem ropogós a héja, hanem puha, kivéve alul, ahol vastagabb kicsit, nem is úgy néz ki, mint a képen. Tény, h se burgonyapelyhem, se c vitaminom nincs (még) itthon, így azt kihagytam. Viszont lefedve sütöttem jénaiban, bespriccelve vízzel. (olyan jó magas belül, lehet, h ezt hívják kacsasütőnek, nem tudom)-:) Gondolod, h a kihagyott hozzávalók a ludasak, vagy a sütéssel lehetett hiba?
Köszi!
Cili

Limara írta...

Szia Cili! Nem, szerintem más oka van. Vagy túlkelt kicsit, vagy keletlen volt kicsit, de as ütési hőfok is gond lehetett. Az utolsó 5-10 percre vedd le a tetejét, akkor talán ropogósabb lesz.

Cili írta...

Sikerült! Kevés vízzel spricceltem be (féltem, h vizes lesz:-D), de most már jó ropogós. Köszi a segítséget!

Névtelen írta...

szia Limara!

Azt szeretném kérdezni, hogy zsemléim sűrűek lettek és nem fényesek, mit tegyek? nekem nincs itthon BL 80-as liszt, sajnos nem is lehet itt kapni, majd ha városban járok veszek, így a réteslisztet kell hozzáadni, csak azt nem tudom, hogy milyen arányban használjam a zsemle, kenyér, kiflinél, nagyon szeretnék szépet sütni!

Névtelen írta...

Szia Limara! Sokadszorra sütök már zsömiket. Az egyik tepsire raktam a zsömiket, a másikat vizesen ráraktam, kb. 20 perc múlva le akartam szedni és rá volt ragadva . Miért? Neked nem ragadt rá? Két egyforma tepsit használtam. És nem olyan cserepes a zsömle mint a te képeden. Ja én kézzel dagasztom, nincs még kenyérsütőm. (legalább ledolgozom előre ezt a sok kalóriát)de gondolom ez nem változtathat az eredményen. Ma pl. bl55-ből is és bl80-as lisztből is készítettem, nincs akkora különbség. Hol lehet olcsón venni a bl80-as lisztet és olcsóbban a burgonyapelyhet? Gondolom te már tudod. puszi. icu

Limara írta...

kedves Icu!
Nem, nekem még soha nem ragadtak össze a tepsik:) lehet, hogy nem volt még annyira megkelve a zsemle, vagy épp kicsit túlkelt ezért maradtak el a cserepek, így látatlanban nehéz bármit is mondani.
Én mindig tótkomlósi lisztet használok, a blogon jobb oldalon kint a Békési Potékák linkje, náluk pl. lehet rendelni.
Burgonyapelyhet a szigetszentmiklósi Bakó Hungária kft-nál tudom a legolcsóbban, ott 2 kilós kiszerelés 800 Ft ha jól emlékszem
Üdv

Névtelen írta...

SZIA LIMARA! NEM ADOM FEL MA IS SÜTÖK :) KÉPZELD, SZIGETSZENTMIKLÓS MELLETT LAKOM. LEHET, HOGY NEM TÚL MÉLYEK A TEPSIK ÉS AZÉRT RAGADT ÖSSZE :( MOST JUTOTT ESZEMBE. PUSZI : ICU

muzsi írta...

meglepve olvasom, hogy mennyi mindent sütsz sütőzacsiban! még sosem hallottam erről :) ezeket egyszer használod fel, vagy többször is lehet?

Limara írta...

Icu! keresztben az ujjam!:))

Muzsi! Én ritkán sütök zacsiban, csak megmutattam, hogy így is lehet. Ha nem szakad ki a tasak, óvatosan bánsz vele, akkor többször is használhatóak:)

muzsi írta...

javagyúgy :)
de mindenképp fedél kell neki? át kell gondolni akkor a tepsiállományomat.

Névtelen írta...

Szia Limara!

Ropogós, cserepes, nagy. Tökéletesek lettek :) Köszi a keresztbe tett ujjakért :))!! Legszívesebben lefényképezném és elküldeném neked.
Puszi Icu

Limara írta...

Hurrá! Szuper!:)) Nagyon örülnék a képeknek!:))

Névtelen írta...

Kedves Limara!

Két kezdőbb kérdésem lenne:
A "kenyérsütőben tésztát dagasztok" pontosan mit jelent: a teljes (nálam kb. 90 perc) dough programot végig kell járatni, vagy ennek csak az elejét? Ha az utóbbit érted alatta, akkor mikor vegyem ki a tésztát?
Kelesztőtál mivel helyettesíthető? A kenyérsütő nem keleszti elég jól?

köszönettel

Limara írta...

A csak dagasztás programon állítom össze a tésztát, ez általában 20 perc. Ha nincs ilyen a gépen, akkor a gyorskenyér program valószínűleg rögtön dagasztással kezdődik, azt kell választani. Megvárom míg lemegy a dagasztás, utána azonnal kikapcsolom a gépet. Én átteszem kelesztőtálba, de ha nincs maradhat a kikapcsolt gépben is míg duplájára kel. Ez kb. 50-60 perc

Unknown írta...

Limara, kérdésem lenne: lehet ezt a tésztát fagyasztani és frissen kisütni, amikor kell? Ketten nem bírunk ekkora mennyiségekkel, pl a bagettel sem, de felezni a mennyiséget nem éri meg. Keveset vagyunk itthon, és így sokszor éjjel 10 mire a teljes procedúra véget ér... Arra gondoltam, formázás után fagyasztanám, mit gondolsz? És felengedve keleszteném sütés előtt...
Ha van tapasztalatod, kérlek oszd meg velem.
Timi

Limara írta...

Timi! Ige, igen! Úgy, ahogy írod! Én mondjuk kisütve szoktam lefagyasztani, így azonnal van péksütim, de a nyers tészta fagyasztása is működik!

Barbara Ujvari írta...

Kedves Limara!
Köszönöm a segítségedet (névtelen jan. 21)! Végre megérkezett a burgonyapehely, így tegnap elkészült az első adag, tényleg beszélgettek...:). Egy kis szépséghibájuk lett azért, a tetejük szép piros, ropogós, cserepes ám egy kissé kemény (férj lelkesen felajánlja, hogy kér a szomszédtól fűrészt:); nem volt virágspriccelőm ezért kézzel vizeztem a felső tepsit, ez lehet a gond? Vagy ha picit elmozdul a tepsi kijön a gőz és kiszárad?
Az öregtészta meddig tartható el a hűtőben?
Barbi

Limara írta...

Barbi! Lehet, hoyg kicsit jobban süt a sütőd és kissé túlsültek, próbáld meg rövidebb ideig, vagy alacsonyabb hőfokon sütni.
egy hétig jól elvan!

Névtelen írta...

Hónapok csak ezt sütöm, már a tágabb családi és baráti körökben is híre kelt, a csodájára járnak :) Pedig tavaly még főzni sem tudtam, lassan pedig konyhatündérré változom :) Mindenkinek mondom, hogy ez bizony Limara érdeme! Ezer köszi, és nem csak ezért a receptért, hanem az egész blogért, hogy létrehoztad! Anett

Limara írta...

Kedves Anett! nagyon köszönöm!:) Örülök a sikerednek! Nagy örömet szereztél!:)

Csaba írta...

Kedves Limara!
Azoknál a recepteknél ahol szerepel a burgonyapehely, ha nem áll rendelkezésemre simán kihagyható, vagy pótolnom kell valamivel?

Limara írta...

Simán kihagyható. De ha netán krumplit főzöl, ki ne öntsd a főzövizét, remek lesz a kenyér vagy péksütemény tésztájába.

Névtelen írta...

sikerült!!! mennyei lett, amikor a család hazaért, ebből lakott jól. meg a tökfőzelékből.
amikor kivettem, kemény, kicsit barnás kis gombóckák voltak. féltem is, hogy ajjajj mi lesz? kicsit lekentem őket vízzel. 10 perccel ezután kimentem a konyhába, és mit látnak szemeim? 6db (fele adagot csináltam, mert nem volt itthon elég liszt)kicserepesedett gyönyőrű kis zsemlécslét.
Nagyon jó a blogod, most van készül a sörös kenyér.
szép napot :) Drenkii

Limara írta...

Szuper!:))

Anna17 írta...

Kedves Limara!
Annyira jó, hogy rátaláltam a blogodra! Még szerencse, hogy a zsemle beütésével a Google az elsők között talál meg téged.
Most már ötödik alkalommal sütöm a zsemléidet, és isteniek!!! A burgonyapelyhet nem nagyon tudtam beszerezni (a boltokban csak néztek rám, azt sem tudták, mi az), úgyhogy burgonyapüré pelyhet találtam csak. A C-vitaminnál (aszkorbinsav) meg a gyógyszertárban néztek furcsán, mikor elárultam, hogy zsömléhez kell, és csak egy pici zacskóval adtak.
Nekem egy kicsit gondot okoz gömbök formázása, úgyhogy kicsit órmotlanok a zsömlék, de így is isteniek!!! Még gyakorolnom kell! Közben egy kicsit el is lustultam, mert már az egészet a kenyérsütő gép tészta menüjével dagasztom, ami másfél óra, és aztán 12 felé vágom, és beteszem a sütőbe kétszerre, mert sajnos nincs olyan nagy tepsim.
Remélem, nem haragszol,hogy ilyen hosszan írtam, hamarosan kipróbálom a többi receptedet is :) Még egyszer köszi, hogy ilyen klassz blogot csináltál!!!
Anna

Limara írta...

Kedves Anna! dehogy haragszom, nagyon örülök, hogy szeretitek a zsemlét!:) Burgonyapelyhet bio vagy reform boltokban kapsz, közönséges mezeiben nem, sajnos. Aszkorbinsav ecettel helyettesíthető, de akár el is hagyható, én már jó ideje nem használok semmihez sem. A zsemle formázásáról van egy videó a hamburgerzsemle receptnél, hátha segít:)) Üdv, Marcsi

Liloocska írta...

Kedves Limara!

Nagyon finomra sikerült a recepted alapján a zsömle :) a só kicsit kevés lett, de az javítható. Egyedül a héját találtam túl vastagnak. Nincs ötleted, h. mit lehet tenni ez ügyben? Aszkorbin sav és burgonyapehely nem volt itthon, azt kihagytam. Gondolod, hogy ez lehetett a bibi?

Limara írta...

Látatlanban nehéz bármit is mondanom, talán kicsit túlkelhetett...

Névtelen írta...

Kedves Limara!
Csak nemrég találtam meg a blogodat, mert mindössze fél éve vagyok "gyakorló háziasszony" :) Természetesen a kenyér és variációi érdekeltek a legjobban, és a zseniális öregtésztás módszerrel már nekem is jól sikerült a klasszikus fehér kenyér.
Azért írok viszont ide, mert ma próbáltam ki először a zsemlét, és örömmel jelenthetem, hogy kis híján tökéletes lett! (Annyi a szépséghibája, hogy picit még maradhatott volna pirulni, de kellett a tepsi a szomszédnak :D )
Itt van róla kép is.
http://s283.photobucket.com/albums/kk297/Thriodien01/sutes-fozes/
Szóval az első zsemlém egy igazi bombasztikus élmény, amihez nagyon szépen köszönöm az útmutatást!

Marcsi

Limara írta...

Kedves Marcsi! gyönyörűek, tökéletesek a zsemlék, de a kenyerek is csodásak! :) Nagyon örülök, hogy tetszenek a receptek, remélem, az ez után következőek sem fognak csalódást okozni! :))

Névtelen írta...

Kedves Limara!

Gyönyörűek ezek a zsemlék! Szeretném elkészíteni, de az lenne a kérdésem, hogy, mivel nincsen kacsasütőm, és jelenleg sütőzacskó sem áll rendelkezésemre, vajon, ha megfelelően zárt alufóliát teszek egy mélyebb tepsire, az is megteszi?
Előre is köszönöm a választ!
Juhocska

Limara írta...

Igen, szerintem működhet. 15 perc után lvenném a fóliát, hogy pirulni tudjon.

Niki írta...

Szia!
Megcsináltam a kenyeret,és nagyon finom lett!Köszönöm!
Azóta készítettem már kiflit,és a te recepted alapján aranygaluskát.Mind nagyon jól sikerült.Ma magvas zsemlét csinálok magamnak,kíváncsi vagyok milyen lesz.A facebook-ra töltöttem fel képeket,ha megnéznéd Dákai Krisztiánné-nál.
Üdv:Niki

Timi írta...

Kedves Limara

Kipróbáltam a zsemlét igaz először öregtészta nélkül nagyon finom lett ,azt kíváncsiságból ma megsütöttem öregtésztával hát azt hiszem csak ezzel fogom sütni sokkal finomabb lett így.A gyerekek rábeszéltek a kakaós csigára hát az vmi isteni gyorsan el is fogyott,köszönöm a receptet.Nekem sima gázsütőm van,de így is szép színe lett és szép nagyok lettek,sokat számított az edény víz az aljába.
Timi

Ami írta...

Köszönöm az újabb szuper receptet - na jó, csak nekem újabb, már elég régi itt, a blogodon!

Unknown írta...

Kedves Limara,
Reggel szeretném frissen sütni a zsemléket. Ez a tészta mennyire szeretni, ha én este begyúrom, megkelesztem, megformázom, tepsire rakom és hűtőbe tolom a zsemléket? Reggel újra kell gyúrni/formázni őket? Mennyi idővel korábban kell kivenni a hűtőből, hogy felmelegedjenek?
Köszönöm a segítséget.
Gabi

Limara írta...

A megformázott zsemléket tedd sütőpapíros tepsire, takard le egy fóliával, majd mehet a hűtőbe. Reggel nem kell átgyúrni, egyből mehet a hideg sütőbe...

Unknown írta...

Szia Limara! Én új vagyok. Szeretném megkérdezni, hogy a B55-ös liszttel ne is próbálkozzak, mert csak az van itthon. Egyébként gratulálok az oldaladhoz, meg a beleadott sok munkához! Sok mindenkinek örömöt okozol. Köszi a választ előre is!

Limara írta...

Köszönöm! :) De, próbálkozz nyugodtan. Ha gyengébb a liszted, akkor keverheted egy kis rétesliszttel...

Unknown írta...

Kedves Limara! Nagy sütős vagyok,de a kenyér és zsemle sütéssel még csak most ismerkedek. Azt szeretném kérdezni,hogy öregtészta nélkül mennyire emeljem az élesztőt, ill ha nincs 2 egyforma tepsim (a jénaimnak eltört a teteje) olyat nem lehet csinálni,hogy az egyik tepsiben sütöm a zsemléket,a másikba pedig vizet teszek? A fahéjas vaníliás tekercsed megsütöttem (én tojásból főztem bele vanília krémet) isteni finom lett! Köszönöm!

Limara írta...

Duplájára kell emelni az élesztőt, ha nincs öregtészta és de, lehet, a lényeg, hogy legyen gőz a sütőben! :)

Unknown írta...

Limaraaaaaaaa! Nnna,végül is,mini sajtos bagett sült ma. 3 napja nézegetem a blogodat,mert már annyi hivatkozás vezetett hozzád,hogy elmondani sem tudom :) Azóta viszont,minden szabadidőmet "nálad" töltöm! :) a párom nevet,mert álmomban is kenyeret sütök. Felkelt hajnalban a baba, és mondtam félálomban,hogy mindjárt megyek,csak megsütöm a kenyeret :)) Irtam a zsemléhez,amire válaszoltál is,de mégis úgy döntöttem este csinálok majd öregtésztát,és holnap zsemle,ma bagett lesz. Nos elkészült. Kívül ropog,belül puha. Talán egy árnyalatnyit lehetne könnyebb,de így is imádjuk :) azért örülnék ha vetnél rá egy pillantást,hogy ilyennek kell-e lennie. Tudok vhová képet küldeni? Üdv:Eni :)

Betty írta...

Szia Limara!
Pár hete találtam rá a blogodra, azóta felhagytam a gyors, élesztős kenyérsütés probálkozásommal és az öregtésztás kenyeredet sütöttem meg már többször is, a család teljes megelégedésére :) Egyelőre kézzel dagasztok, de úgy szeretnék egy dagasztógépet! Nekem legjobban a 35dkg kenyérliszt/15dkg tk rozsliszt verzió vált be. És én egyáltalán nem teszek a jánaiba sütőpapírt (mert elsőre elfelejtettem), ugyanis egyáltalán nem ragad le, szépen fel lehet pattintani a jénairól. Most épp a zsömléket kelesztem, remélem ez is hasonlóan finom lesz.
Köszi a sok sok finom receptet!!!

H. Mária írta...

Szia,
itt tanultam meg nálad zsemlét készíteni. Nagyon finom és nagyon kapós a gyerekek számára. :)

Ilona írta...

Szia Limara :)
Szeretném ezt a zsemlét megsütni, de nagyon kezdő vagyok. Nem tennél fel a formázásról egy videót? vagy nem magyaráznád el nekem, mint egy kisgyereknek, ? Mert nem szeretném elszurni a dolgot. A JBFK-s kenyredet már vagy hatszor megsütöttem és mind jól sikerült. Most már szeretnék egy szinttel feljebb lépni :)

Limara írta...

A hamburger zsemlénél találsz formázási videót.....

Unknown írta...

Magos lisztből, öregtészta helyett kovásszal kis pici 5 dkg-os zsömléket sütöttem. Remek lett, köszönöm a receptet!

Szné N Nikoletta írta...

Szia Limara!
Fantasztikusak a receptjeid,örök hálám értük. Lenne egy kérdésem,a sütőzacsiból milyet szoktál venni és hol hs szabad kérdezni?
Köszönöm : Niki ��

Limara írta...

Köszönöm szépen! :) A márka nem fontos, csak az, hogy XXL méretű legyen és 200 fokot bírjon...

Unknown írta...

Kedves Limara!
A segítségedet szeretném kérni. Megsütöttem ma a zsemléket, viszont valami hiba csúszott a műveletbe. Gyönyörűen megkeltek a sütőzacskóban a bucik, annak a szája nem volt lezárva, majd mikor megfelelő méretűnek ítéltem meg őket, a száját kinyitottam a zacskónak, vizet spricceltem be, s a zsemlék összeestek. Gondoltam arra is, hogy mivel most 34 fok körül van, a zacskóban még melegebb keletkezett és ez a levegő "hideg" volt nekik, mikor jobban kinyitottam a zacskót. 200 fokon alsó-felső sütésen sütöttem, mégis 35 percbe telt, s a héjaik kemények, nem pedig ropogósak lettek. Tudnál segíteni mi lehetett a baj? Előre is köszönöm!
Anna

Limara írta...

egyszerűen csak túlkeltek ebben a melegben :(

akokidli írta...

Kedves Limara!
Már megsütöttem jól bevált fehér kenyeredet, és nagy sikerélményem lett, így most a zsemlével próbálkozom. Majd hozok képet, ha sikerül. akokidlitortai.blogspot.hu

Zsolti írta...

Szia Limara!
A két tepsit úgy érted, hogy egymásra borítod a kettőt? és a spriccelés után ismét ráborítom és ami víz bekerült oda, elégséges a gőztermeléshez?
köszi a válaszod!
Üdv: Zsolt

Kata írta...

Kedves Limara! Most fogok először próbálkozni a recepted szerint készült kenyérrel. A dilemmám az, hogy gáztűzhelyünk van itthon, és nem tudom, meg merjem-e benne próbálni a kenyérsütést, nem mindig süt egyenletesen. Vagy inkább kenyérsütő gépben süssem ki a cipócskámat.
Előre is köszönöm a tanácsot. :)

Kata