2009. február 5., csütörtök

Sajtos bagett

Ezt a bagettet a sparos sajtos bagett ihlette. Mert adalékanyag ide, vagy oda, az bizony nagyon finom, igaz csak frissen, de a gyerekeim is nagyon szeretik. Elég jól sikerült elsőre, talán egy pici módosítást még kipróbálok valamikor. Kisfiam szerint sokkal finomabb lett mint az eredeti. Vékony, nagyon ropogós héj, puha, laza belső és még másnap is finom, nem száraz, fojtós.
Hozzávalók:
  • 140 g joghurt
  • 2 dl víz
  • 3 ek. burgonyapehely
  • 2 tk. só
  • csipet aszkorbinsav
  • 0,5 dl olaj
  • 25 dkg öregtészta
  • 50 dkg BL 80 liszt
  • 1 tk. cukor
  • 2 dkg friss élesztő
tetejére:
  • reszeltsajt
A hozzávalókból a szokásos módon tésztát dagasztottam, kicsit lágyabbra mint a kenyértészta. Duplájára kelesztettem a kelesztőtálba, majd enyhén lisztezett felületre borítottam. 6 egyenlő részre osztottam, az itt leírtak szerint megformáztam. Vékonyan beliszteztem őket, hogy ne ragadjon rá a tasak, majd 3 darabot tettem egy-egy sütőzacsiba, keresztben, egymástól nagyobb távolságra. Hagytam őket megint jó duplájára kelni. Megszórtam reszeltsajttal, majd a zacsi száját a legszélső tészta alá hajtottam óvatosan. 220 fokos előmelegített sütőben sütöttem 15 percig.



58 megjegyzés:

Névtelen írta...

Limara, ez gyönyörű kívül-belül.
Kiskukta

Vali írta...

Limara ez csuda szép.

starfi írta...

gyönyörű-gyönyörű-gyönyörű, mint minden kenyered:))))))

c-vitamint miért raksz bele? mi a funkciója?

Limara írta...

köszönöm! :))

Morzsásodás gátló és szebben is kel vele a kenyér

starfi írta...

áhámm, ezt nem tudtam. köszi:) biztos azért kel szebben, mert a kis élesztőgombák jobban futkosnak tőle:D

Julika írta...

Limara ! Annyira mosolygós ez a bagett, hogy már kel is egy fél adag nálam. A formázásra kíváncsi leszek, hogy sikerül, no és persze az ízére is.

Palócprovence írta...

Van valami különösebb oka ennek a formázási módnak? A sütőzacskós módszer tényleg nagyon jó, én Halmos Monitól tanultam.:)

Brigitta írta...

Limara,nagyon csábító,biztosan meg fogom sütni!

Limara írta...

Szia Palócprovence! Szeretem így formázni, szépen megtartja az alakját, de természetesen lehet másként is.:))

Brigitta! majd mesélj!:))

Névtelen írta...

Limara: nagyon csábítóak a receptjeid, és biztos, hogy ki is fogok próbálni párat, de egyelőre hiába keresek, nem találok sehol burgonyapelyhet. Lehet valamivel helyettesíteni vagy esetleg kihagyni? Ill. hol tudnék venni? Köszi előre is a válaszokat
gigi a konyhából

Limara írta...

Szia Gigi! Bioboltban veszem általában a burg.pelyhet, de nagyobb multikban is szokott lenni. Míg nem kapsz, jó a pürépor is, vagy el is hagyhatod. Tejporral is helyettesítheted, mert a szerepe annyi, hogy szaftosabbá, lágyabbá tegye a tésztát.

Névtelen írta...

Köszi szépen az infót, most már biztos, hogy ki kell próbálnom valamelyik receptedet :-).
gigi

Limara írta...

Majd mesélj! :))

Julika írta...

Limara ! Amióta feltetted a receptet azóta nem tudok vele betelni. Most sütöm harmadszor, igaz fél adagokat. Isteni íze van és még a formázás is sikerült elsőre. Köszönöm, hogy megismertetted velünk ezt a recit is. Mindenkinek ajánlom, hogy próbálja ki, nem fog csalódni !

DebiGabi írta...

Gratutlálok. Fantasztikusan jól néz ki. Pont tegnap ettünk a spar-félét, de ezek után nem veszek ott többet, inkább ezt fogom én is megpróbálni elkészíteni:)

Brigitta írta...

Limara,én is megsütöttem,és mondhatom,nagyon szuper!!Köszönöm ,hogy ilyen fincsi péksüteményeket tanulhatok Tőled!

Névtelen írta...

Szeki! Majd mesélj! :))Remélem ez is tetszeni fog!

Julika, Brigitta! Nagyon örülök! Köszönöm nektek! :))

Névtelen írta...

Megsütöttem, isteni lett :-). Épp most posztolok róla. Köszi a receptet!
gigi a konyhában

Névtelen írta...

Tegnap megsütöttem..Párom röviden és tömören csak annyit mondott:Isteni! Apu pedig egy hibát talált benne: szerinte keveset vittem neki:)
off: láthattalak tegnap reggel a Ráday lakótelepen 9- 1/4 10 körül?Láttam valakit aki erre a képedre hasonlított...

Limara írta...

Szia! Éljen, éljen, éljen! :)))
Igen, láthattál! Anyósomhoz robogtam, ő ott lakik. Legközelebb kiabálj rám! :))

Fünfi írta...

Szia Limara !
Ma megsütöttem a bagetteket, isteni finom lett, még a válogatós lányomnak is nagyon ízlik :-))
Köszönöm szépen.

Limara írta...

Nagyon szívesen! ÉN köszönöm! :))

Kinga írta...

Kedves Limara
Ma sütöttem először a te recepted alapján(meg amúgy is:)) De nagyon jól sikerült.
Az egész családom el volt olvadva tőle:) Köszi a recepteket:D

Limara írta...

Kedves Kinga!
Én köszönöm neked, nagyon örülök! :))

Unknown írta...

Kedves Limara! azt szeretném kérdezni, hogy a burgonyapehely most mezei egyszerűséggel a por krumplipürét jelenti? szeretnék bagettet sütni, de nem nagyon értek hozzá...és az aszkorbinsav hol beszerezhető? előre is köszönöm, lelkes olvasód lettem :)

anita

Limara írta...

Kedves Anita! Köszönöm! :)) Nem, nem használok püréport, tele van tartósítószerrel. Natur bpehely, amit reform, vagy bio boltokban lehet kapni. Inkább hagyd ki, ha nincs. Az aszkorbinsav por alakú C vitamin, gyógyszertárban beszerezhető, de ha a joghurt savóját is hozzáteszed, akkor akár el is hagyhatod, az is betölti azt a szerepet, amit az aszkorbinsav. Javítja egyébként a liszt szerkezetét, ezéáltal elősegíti a jobb sikér fejlődést, ill. morzsásodás gátló hatása is van. Üdv

Jozso928 írta...

Hát ezt megcsináltam, férfiként :) Tegnapelőtt első műremek a puffancs volt mert nem kaptam elég puffancsot a házi hamburgerhez, és jobb lett mint a bolti, itthon néztek nagy szemmel....aztán tegnap öregtésztát készítettem mert ma megcsináltam a felhasználásával a stanglikat. 6 db hatalmas stangli lett belőle (elég lesz a fele adag tészta legközelebb), a 4 éves gyerekem kettőt betolt azonnal, játék közben rohangált ki a konyhába egy-egy falatért.
Holnapután zsemle vagy kifli lesz, aztán többet pékségben engem ugyan nem látnak...
Ilyet még nem láttam hogy ennyire egyértelmű, tökéletesen kidolgozott receptek legyenek egy oldalon, tényleg annyi a munka vele hogy bedobálni a gépbe (multi robotgépem van, eldagaszt magában), aztán légkeveréses sütőben negyed óra alatt kész. Sose gondoltam volna hogy ilyen egyszerű.....

Limara írta...

Nem is tudom elmondani mekkora öröm ez számomra! Nagyon köszönöm! :)) A pékségek meg vessenek magukra...:)))

Enta írta...

Kedves Limara!
Eddig is sok okosságoz lestem innen, Mi lehet az az általános hiba, hogy a kalácsfélék morzsolődnak, a kenyérfélék is épphogy elérik a foszlósságot? Úgy szeretném tépni a frssen sült kenyeret, a héjját!
Várom a segítséget, köszönöm!
Enta

Évi írta...

Kedves Limara! Csodálatos lett a sajtos bagett, tegnap megsütöttem mindenkitől csak elismerést kaptam, csak gratulálni tudok! Ha sikerül elküldöm a fotót. Köszönöm!

Limara írta...

kedves Enta! Így látatlanban nehéz okosságot mondanom, én a kelesztésre gondolok, ott lehet a gond. Vagy túlkelnek, vagy keletlenek, ugyanazokat a jellemzőket tudják produkálni. De az is lehet, hogy alacsony hőfokon sülnek, kiszáradnak, stb...

Évi! Gyönyörűek lettek, megcsodáltam!:))

Farci írta...

Nálam is mosolygósra sikerültek!
:)
Köszönöm
http://farcialkot.blogspot.com/2010/07/sajtos-bagett.html

Névtelen írta...

Kedves Limara!

Gyönyörű dolgokat sütsz, sajnos én egyelőre csak nézegetem, mivel kicsi lányom tejfehérje érzékeny és majdnem minden receptedben valamilyen tejtermék van. Mivel helyettesítsem ,hogy az állaga olyan jó legyen, mint amilyenre gondolok a képeid alapján? Mi is gyakran sütünk kenyeret, kiflit, de rendkívül tömör, a zsemle egyáltalán nem olyan könnyed, mint a pékségekben kapható társaik. igaz nem BL 80-as liszttel sütünk, hanem finomliszt és rétesliszt keverékével.
válaszodat nagyon köszönöm!
Beha

Tündér a varázspálcával írta...

A családomnak sütöttem, mert én lisztérzékeny vagyok. Olyan könnyű ezzel a tésztával bánni az enyéimmel ellentétben, hogy egy élmény volt, köszönöm! Férj háláját ezúton közvetítem. Babának holnap reggelire tálalom.:-)

Amália írta...

Nagyon kiváló recept,elkészítettem nagyon jól sikerült,nagy sikere van!Köszönöm neked Limara,mi itt nagyon sokat tanulunk tőled.Üdvözlettel:Frankóné AMi

Limara írta...

Én köszönöm!:)

KaZsu írta...

Szia Marcsi!!
Ma megcsináltam ezeket a csodaszép bagetteket, de ugyan úgy jártam , mint 2-3 hónapja a minikkel, a sajt nagyon hamar megpirult, de a tésztának viszont még kellett egy kis idő. Miért lehet? Pedig már vissza is vettem a hőfokból és lejjebb is tettem a tepsit... :(
Légyszi találj ki nekem valamit!
Köszi
KaZsu

Limara írta...

Kazsu! próbáld meg, hogy a sajtot csak a sütés végén szórod rá!

Névtelen írta...

Kedves Limara!
Azt szeretném kérdezni,hogy az öregtésztát helyetesíthetem friss vagy szátított élesztővel?Ha igen mennyivel?Előre is köszönöm a válaszod!
Gratulálok az oldalhoz!Fantasztikusak a receptek és nagyon finomak!Több kedvencünk is van pl.töki pomposz stb.
További szép napot!Teréz

Limara írta...

Köszönöm szépen!:) Hát, nehéz szívvel, de azt mondom, hogy igen. Ennél a receptnél 2,5-3 dkg legyen az élesztő, ha nincs öregtészta. 2,5 ha nagyon meleg van, télen, hűvös időben mehet a 3 dkg.

Névtelen írta...

Kedves Limara!
A hajtovány és a hambi puffancs után(mindkettő remekül sikerült)Szeretném megsütni a sajtos bagetteket is.Annyit kérdeznék csupán hogy feltétlenül sütőzacskóban kell sütni?mi a szerepe, s helyettesíthető -e mással, pl sütőpapírral letakarom, vagy elhagyható-e?
Válaszodat előre is köszönöm,és nagyon izgulok hogy megérkezik-e vasárnap reggelig, mert akkora tervezem a sütést:)

Limara írta...

Nyugodtan sütheted sütőzacskó nélkül is, csak simán a tepsin, de akkor a gőzösítésről gondoskodnod kell. Vagy egy fém bögrében tegyél a sütő aljába vizet, vagy dobj be 2-3 jégkockát:)

Névtelen írta...

Nagyon köszönöm a gyors választ Limara!Remélem sikerülni fog és megörvendeztetem a családot megint.:)
Minden jót és szépet kívánok!
Hűséges olvasód:Tercsi

Erika írta...

Én is elkészítettem, és először nem igazán tudtam, hogy mi a jelentősége a sütőzacskónak, de nagyon tetszett ez a módszer. A tekeréssel, formázással még akadnak problémáim, de majd gyakran készítem és így lesz módom gyakorolni :)
És az "öregtészta"!! Hát az is valami csodás dolog, sokkal szebb és jobb a kenyér ezzel a módszerrel.
De nekem a zacsiban nem sült ilyen szép barnára, mint a képen látszódik. A sütés végén úgy jársz el, Limara, mint a husiknál, hogy megbontod a csomagolást és úgy sütöd még kicsit?

Limara írta...

Erika! Örülök!:)
Nem, a zacsiból nem szoktam kivenni, szépen pirul abban is. Ha mégsem, kissé sápadtabb, mattabb marad a színe, akkor annak az az oka, hogy egy kicsit túlkelt a tészta.

Erika írta...

Ohh, köszönöm az infót :) Sosem gondoltam volna, hogy a túlkelés még a színt is befolyásol(hat)ja. Ismét tanultam valami újat :)

Névtelen írta...

Szia Limara és mivan akkor hogyha nem teszek bele öregtésztát?:O

Limara írta...

Szia! Úgy is remek lesz! :)

Hajdú Lívia írta...

Szia, Limara! Ma fogom megsütni ezt a sajtos bagettet. Az a kérdésem, hogy kb. mennyi idő alatt készül el az összes kelesztéssel együtt? Csirkét sütünk, és az után szeretném betenni a sütőbe, csak nem tudom, hogy számoljak...

Limara írta...

Szia!
Dagasztás 20 perc, kelesztés kb. 45 perc, formázás 10 perc, újra kelesztés 40-45 perc, sütés 15-20 perc :))

Niki írta...

Szia!
Ma bedagasztottam a tésztát,és az a kérdésem lenne,ha megkelt és formáztam berakom a hűtőbe és holnap reggel sütöm nem lesz baja?
Remélem mielőbb tudsz válaszolni.
Előre is nagyon szépen köszönöm
Niki
ui:ja és mondjuk ha nem szeretném kisütni mindet akkor formázás után betehetem a fagyra,vagy lesz valami baja?

Limara írta...

Ne haragudj, csak most jöttem...igen, beteheted és formázás után fagyaszthatod is! :)

Niki írta...

Szia!
Köszönöm a választ!
Még egy olyan kérdésem lenne,hogy amikor kisült a bagettem inkább kenyér íze volt mint bagett,mért lehet ez?Valamivel kéne még az ízét esetleg fokoznom?
Üdv:Niki

barack007 írta...

Kedves Limara!
Ezek mesések lettek! Könnyű a belseje és vékony, de ropogós a külseje.
A magvas rozskenyered öregtésztájával és 25-25dkg BL80 ill. Graham búzaliszttel készült, mivel nem nagyon eszünk tisztán fehér kenyeret!
Köszönöm a receptet!

SzemiKati írta...

Kedves Limara!

Ma megláttam, beleszerettem, de sem öregtésztám, sem friss élesztőm nem volt. Ám szárított élesztővel is tökéletes lett és valami mennyei.

Köszönet a receptért.

Üdv: SzemiKati

Unknown írta...

Isteni ez a recept !!!! A 3kisfiam es a parom is imadja!!! Koszike limra

Unknown írta...

Mivel lehet helyettesíteni az öregtesztát?élesztő de mennyi?

Unknown írta...

Lehet élesztővel helyettesíteni az öregtésztát?