2010. augusztus 10., kedd

Mini sajtos bagettek

Ezeket a ropogós kis bagetteket még a nyaralás előtt készítettem. A fecnit, amire felírtam a receptet el is hagytam, már mindent átnéztem, de nem találom. Semmi pánik, a fejemben is meg van, csak szeretem ellenőrizni magamat.
Hozzávalók:
  • 50 dkg BL 80 liszt
  • 2 ek. burg. pehely (elhagyható)
  • 1,5 tk. só
  • 0,5 dl olaj
  • kb. 1,5 dl tej
  • kb. 1,5 dl víz
  • csipet cukor
  • 2 dkg élesztő
Ez az egyszerűbb recept. Aki használ öregtésztát, annak természetesen azzal ajánlom ezt a péksüteményt is. 20-25 dkg öregtészta kell hozzá, de az élesztőt így csökkenteni kell 1-1,2 dkg-ra.
A receptben fele-fele arányban használtam tejet és vizet. Puhább, kicsit kalácsosabb bélzetet szerettem volna, úgy, hogy a ropogós külső megmaradjon. A szokásos módon kenyérsütőgép üstjébe készítettem az összes hozzávalót. A kenyértésztánál kicsit lágyabb, de nem ragacsos tésztát dagasztattam. A tejet érdemes óvatosan adagolni, géptől függ, mennyire lesz szükség. A bedagasztott tésztát kelesztőtálban óra alatt duplájára kelesztettem.
Ezután lisztezett felületre borítottam és kb. 100-110 g-os darabokra osztottam. (Vagy 10 egyforma darabba kell vágni) Gömbölyítettem őket, és letakarva hagytam 10 percig pihenni. Ezalatt a sikérszálak ismét rugalmassá válnak, így ismét jól nyújthatóak. Egyesével keskeny, hosszú csíkot nyújtottam belőlük, majd hosszában félbehajtottam őket. Kb. 6 cm szélesnek kell lennie. A csíkokat feltekertem, mint a beiglit.
Sütőpapírral bélelt tepsin kelesztettem ismét duplájára (kb. 45-50 perc), ezalatt a sütőt előmelegítettem 200 fokra. A megkelt bagettekre sajtott szórtam, alaposan lepermeteztem vízzel, így mentek a gőzös sütőbe.
Kb. 20 perc alatt sülnek ropogósra.

60 megjegyzés:

Mary írta...

Limara nagyon szépek lettek! :)

Névtelen írta...

Ó megint nem fogok addíg nyugodni, míg meg nem sütömmmmmmmmmmmmm:):)

Bianka írta...

HŰŰŰŰ micsoda mennyei kis kenyérkék

Raindrop írta...

:D Ne kínozzzzzz!

Limara írta...

Köszönöm!:)
Fruzska! Majd mesélj!:)
Raindrop! Távol áll tőlem...:)))

Csibe írta...

Juj, de kis guszták!

Névtelen írta...

Szia Limara!
Mióta rádtaláltam,nagyon szégyenlem magam,mert tipikusan a más a tollával ékeskedem...mindenki dicséri a zsömiket,kenyereket,kalácsokat,amit hétröl-hétre sütök.Persze akinek tudom,adom az oldal cimét:)
Köszönöm a rengeteg receptet!
Ám lenne egy kérdésem is:Amikor azt irod,hogy gömbölyited a tésztát,akkor csak egyszerüen tenyered között,mint a gyurmából golyót formázol,vagy mint a zsemléknél,ugy formázod meg?
Köszönöm!

Limara írta...

Szia! ne szégyeld, nekem nagy öröm!:))
Vagy úgy lehet, mint a zsemlét, csak lazábban, nem kell olyan szorosan, vagy a munkapulton hagyom a tésztát és a tenyerem alatt görgetem, míg gombóc alakú lesz:)

Unknown írta...

Kedves Limara!

Nagyon szépek lettek!
Rendszeresen sütögetek a blogodban leírt receptekből (több-kevesebb sikerrel :)).
Lenne egy butácska kérdésem. Amikor azt írod, hogy 200 (vagy akárhány) fokos sütőben sütöd, akkor normál (alsó-felső sütés), vagy hőlégkeverésesre gondolsz? Mi a tapasztalatod, neked melyik vált be jobban.

Köszi
Tin

nöné írta...

Nagyon guszti, recept elmentve:o)
Marcsi: a szeptemberi szegedi halászlés napokon leszel?

Andi/cuki írta...

Annyira guszták ezek is! Utoljára a pitádat készítettem, isteni volt!:-))

Vica írta...

Raindroppal teljesen egyetértve: ne kínozz...most mehetek megsütni:D Kérdés viszont: gőzös sütőt írsz...aljában vízzel teli edénnyel éred el a gőzösséget? Vagy mi a tipp/trükk?;)

Limara írta...

Beitl! Nagyon örülök, köszönöm szépen!:)200 fokon alsó-felső sütéssel, légkeverés nélkül sütöm:)
Nöné! Nem, nem leszek, max. nézelődőként:))
Andi! köszönöm!:))
Vica! Eszembe sincs, de ez a cél, kedvet kapjatok a sütéshez:)) Az is jó, a kis edény, de én jobban szeretek a sütő aljába belöttyinteni egy kis vizet 8villanysütőm van) vagy 3-4 jégkockát bedobni:))

Szemi írta...

Ezek ismét nagyon guszták lettek!
Azt hiszem én is megsütöm, majd kicsit csalok, fele lisztet grahamra, vagy teljeskiőrlésűre cserélem, úgy én is ehetek belőle. :))
Ebben az esetben kicsit több folyadékot érdemes hozzáadni, ugye?

Egyébként nagyon örülök, hogy ilyen aprólékosan leírod-megmutatod a formázást, nekem ez sokszor okoz fejtörést.

Mostanában már én csak így löttyintem a vizet a sütő aljára.
Ha lábasban volt alatta a víz, akkor néha nagyon puha lett a kenyér vagy péksüti alja, mi pedig inkább ropogósan szeretjük.
A lábasban vizet inkább a kalácsokhoz használom most már, azok puhán is finomak!

egycsipet írta...

Nagyon szépek lettek! :))

mad_a írta...

Szia Limara,

Sütőlemezen készíted ezeket is? Milyen vastagságún? Gondolkodtam rajt, hogy esetleg kellene vékony gránitlapot vágatnom tepsi méretben ilyen célokra. Próbáltad már Te esetleg ezt?

üdv,
Ádám

barbette írta...

Jaj Limara! Még jó , hogy hazajöttél!
A coop-ban lehetett hasonló kis édeskéket kapni panini néven. De ez ránézésre messze felülmúlja. Ki kell próbálnom!
Nekem sima tűzhelyem van csak alsó sütéssel. Úgy tapasztaltam, ha nem takarom le,vagy nem teszem zacsiba- akkor nem lesz cserepes semmim amit gőzös sütőbe teszek.Szerinted tehetem ezeket sütőzacsiba?

Limara írta...

Szia Ádám!Egész vékony a sütőlemezem. Gránitlapot még nem próbáltam, de már én is gondoltam rá.
Barbette! Nyugodtan tedd őket zacsiba, úgy biztos lesz a cserepesedés:))

Limara írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Névtelen írta...

Kedves Limara,

Gyonyoruek a bagettek!!!Mar el is mentettem,biztos hogy ki fogom probalni!De gyonyoru a Neveddel himzett textil szalveta is!Te keszietted?O meg egy kerdes Te ezt a bagettet most oregtesztaval keszitetted vagy annelkul?Szerinted ha nem rakok bele oregtesztat akkor is ilyen ropogos lesz?Koszonom a valaszt elore is!
Udv:Kata:)

Barbi írta...

Megcsináltam, és finom lett mindenki szerint...
Bátran ajánlom mindeninek kipróbálásra.
Köszi ezt is Limara:-)
Barbi
Calgaryból

Limara írta...

Szia Kata! A szalvétákat a húgomtól kaptam:)) Ez a bagett anélkül készült, ropogós lesz:)

Barbi! jaj, de jó, örülök!:))

Vali írta...

Szia!
Fogfájásom ellenére ma én is megsütöttem, majd felteszem a blogomra. Kóstolni, majd a család fogja én csak babypapin élek.

Limara írta...

Ó, még mindig??:((

Aledi írta...

Ez a tekerési módszer nagyon jó. Csudaszépek, éhes lettem :)

Limara írta...

Köszönöm!:))

foncsi írta...

Szia Limara! Először is gratulálok a bloghoz. Régóta olvasgatom a recepteket, épp a napokban készülök majd valami croissantos vagy bagettes merényletet elkövetni, jól jön a recept. :)Egyébként most azért merészkedtem a kommentelésig is, mert találkoztam a neveddel a Délmagyar Gasztro magazinjában, ehhez is szeretnék gratulálni! Az a barackos gombóc...mmmm...:)

Limara írta...

Szia Foncsi! Köszönöm szépen!:))

belgasagok írta...

Limcsi mi van ha nem hagyod el a receptet:) Már nekem is van dagasztó cselédem:)

Névtelen írta...

Kedves Limara!

A fiacskám szavaival élve, mennyei lett! :) Köszönöm a receptet, nálunk ez nagyon bejött. Nekem több folyadékra volt szükségem, a kenyérsütőben, de tényleg nagyon finom lett.
Mivel még elég kezdő vagyok, szeretném megkérdezni, hogy ebből a tésztából lehet másféle nagyságút is csinálni? Mondjuk egyben kenyér vagy zsemle? Akkor hogyan módosítanád a sütést?
Egy időre azt hiszem kiszorította az ír pékek kenyereit a polcunkról. :))
Köszönöm szépen, szép napot:
Ági

Limara írta...

Belgaságok! Akkor nem bosszankodtam volna!:) Milyen a cseléded?
Kedves Ági! Igen, lehet, hogy több folyadék kell bele, nekem is az egyik gépem fél dl folyadékkal többet kíván, ezért nehéz pontosan írni. Lehet, persze akár kenyér is, akár zsemle. A zsemle kb. ugyanígy működik, a kenyér hosszabb sütést kíván,45-50 percet.
Üdvözlöm a kisfiadat!:))

Julika írta...

Ma még is csak ezt próbáltam ki és nem a zöld fűszerest. Ez tényleg mennyei lett !!! Hihetetlen puha belső, ropogós héjjal :)) Nekem pont ez a mennyiségű folyadék volt jó. Azt hiszem ezt mostanában sokszor kell sütnöm.

Névtelen írta...

Szia Limara!
Egy teljes órát keleszted a kelesztőtálban? Nem sok az egy kicsit? Kérlek, válasolj, ha tudsz, mert szeretném kipróbálni. Köszönöm.
Piroska

Névtelen írta...

Kedves Limara!
Köszönöm a választ. Akkor holnap kipróbálom kenyérnek is.
Köszönöm mégegyszer:
Ági

belgasagok írta...

EGY BELGA MULTI SAJATMARKASA MINDOSSZE NEGYVEN EUROERT DE DAGASZTANI KIVALO:) MÁR NINCS LEHETETTLEN:)

Évi írta...

Szia Limara! Gratulálok! Meseszépek lettek ezek a bagettek is, éppúgy mint a kenyerek is amit a Facebook-ra telttél fel! A nagy faja bagett már megsütöttem, elnyerte mindenki elismerését, most ezzel is megpróbálkozom! Muszály megsütnöm, megragadott, és nem akar engedni....

Limara írta...

Szia Piroska! Nem, nem sok, kell az 50-60 perc, de ha úgy látod hamarabb megkelt, akkor formázhatod!
Julika! nagyon örülök!:)
Ági! majd mesélj!:)
Belgaságok! Szuper, akkor már csak munkára kell fogni!:)
Évi! Köszönöm! De jó, ez a cél, remélem nem fogsz ebben sem csalódni, majd mesélj!:))

Évi írta...

Tegnap este találtam rá a minibagettre,nem hagyott nyugodni, reggel korán bedagasztottam. 9 órakor már a finom illatával keltettem a lányomat. Nagyon finom lett köszönöm!

Limara írta...

Szia Évi! De jó! Nagyon örülök!:)

Limara írta...

Gyönyörűek lettek!:))

Névtelen írta...

Ez nagyon jó recept. Nekem is nagyon szép és fincsi lett. Elösször nem is szóltam a családnak, hogy ez home made... Csak mindenki mondta, hogy legközelebb is ilyet vegyek :))) Aztán bevallottam az igazságot, hogy ez bizony nem üzleti termék, hanem sk. Mit mondjak még? 10db bőven elég egy étkezésre a családnak, mert nem olyan lufitészta mint a bolti. "Van benne mit enni." Ja és én a klasszikus BL55-el készítettem, mert a 80-asom éppen kifogyott...

Névtelen írta...

Kedves Limara!

Bár az enyém nem lett ilyen csodaszép, és még nem megy a gömbölygetés se :p , de azért megoldottam...
Nagyon finom, mint bármi amit eddig Tőled megsütöttem!
Köszönöm!!! :))

Csilla

Névtelen írta...

Kedves Limara,

Ez egyszerűen szuper lett, köszönöm szépen a receptet! Volt egy felbontott üveg maradék pesto itthon, ezt rákentem a kinyújtott tésztára, így sütöttem meg, hihetetlenül finom lett!

Viktoria írta...

Szia Lmara!

Ha öregtésztával sütöm meg,akkor is marad az 50dkg liszt?Szóval ok,h kevesebb élesztö kell,de a liszt ugyanannyi marad?Puszi a valaszert..

Limara írta...

igen, marad minden, csak az élesztő csökken...:)

Névtelen írta...

Nagyon finom ,már három napja sütöm megállás nélkül,a gyerekek nagy kritikusok és ízlik nekik.Ma már fejből csináltam mindent.Köszönet neked kedves Limara!

Julika írta...

Marcsikám ! Ezt ajánlottad múlt héten, hogy süssem meg. Olyan szépen mosolyognak most rám, hogy ez lesz a következő péksüti:)

Barbara Ujvari írta...

Kedves Limara! Nagyon jó ez a recepted is, még úgy is isteni finom lett, hogy az élesztőt kifelejtettem (szerencsére az öregtésztás változatot készítettem)...
(A "mentségem" a fél éves kislányom, aki épp aznap született, amikor ez a bejegyzés a blogodba:))
Köszönöm!
Barbi

Amy-kreatív írta...

Szia!

Nagyon megtetszett a mini sajtos kiflid. " napja csináltam is nyanyát, ma elrohantam spriccelőt venni. De nem volt itthon Bl 80-as lisztem, sőt még réteslisztem sem. Ennek ellenére nekiálltam a sütésnek. Kicsit macerásnak tartottam a 2x-i kelesztést, de kivártam...Amikor megsült, akkor is megspricceltem kicsit vízzel. Nem ártott neki!
Nos, a végeredmény minden elképzelésemet felül múlta! Finom,kissé ropogós külső, a belseje fantasztikusan puha...A nagyobbik fiam azt mondta, amikor megkóstolta, hogy ezt süthetném minden nap!
Most már csak azt bánom, hogy nem voltam elég bátor a 2 adaghoz. :(((
Köszönöm a receptet!
Holnap tortát kell sütnöm, de ki szeretném próbálni a hajtoványt, és a fehér kenyeret is, igaz, csak Bl 55-ös liszttel, mert ez van itthon.
Aztán, ha sikerül, szemezgetek még itt nálad, ha nem bánod!
Ha van kedved és időd, nézz be a blogomba, megtisztelnél vele!
http://amy-kreativ.blogspot.com/
Amy

Farci írta...

Köszi a receptet!
Egy icipici módosítással elkészítettem ! :)
http://farcialkot.blogspot.com/2011/03/sajtos-mini-bagett.html

Névtelen írta...

Kedves Limara!
Én is szeretném megköszönni a sok receptet, néhányat már megsütöttem és mind nagyon finom lett :). Szép napot! Zsóka

Limara írta...

Jaj, én köszönöm, nagyon-nagyon kedves vagy!:)

Veronika írta...

Most sültek ki a cuki kis bagettek... isteni lett!!!

Limara írta...

Szuper!:)

Kiss írta...

Nagyon köszi a receptet, az egész családnak ízlett :-)

Gersoft írta...

Életem első bagettje elkészült a remek útmutatás alapján, majdnem olyan, mint a képen.

Limara írta...

Szuper, nagyon örülök! :)

Névtelen írta...

Ide is le kell leírnom,mert annyira finom a bagett,hát nem hittem volna,hogy ezt is tudok sütni!Persze csak a te segítségeddel kedves Limara!Köszönöm:Judit

Névtelen írta...

És még mennyi mindent ki kell próbálni......!!!Hát annyira gyönyörűek!!

manofej írta...

életemben először sütöttem bagettet, ráadásul ez mindenben annyira de annyira jó lett: csinosan néz ki és szuperfinom is! köszönöm Limara, megvan a holnap szendvicsnekvaló!