2010. január 31., vasárnap

Születésnapi torta

Ma ünnepeltük anyósom 65. születésnapját, neki készítettem ezt a tortát. Nagyon meghatódott. Az étteremben figyelmesek voltak, mikor kihozták, a hangszóróból a Boldog születésnapot... szólt, megkönnyezte.
A torta mascarpone krémmel  készült, friss áfonyával. Sütöttem egy négy tojásos, majd kettő három tojásos, csokoládés piskótát. Jobb szeretem a lapokat külön-külön megsütni, az eredmény biztosabb, mint egy 9-10 tojásos piskóta.
3 tojásos piskóta:
  • 3 egész tojás
  • csipet só
  • 9 dkg kristálycukor
  • 8 dkg finomliszt
  • 1 dkg kakaópor
Az egész tojásokat habosra keverem a cukorral, mikor könnyű, levegős a hab beleszitálom és beleforgatom a lisztet és a kakaóport. 26 cm-es kapcsos tortaforma alját sütőpapírral kibélelem, ebbe simítom a masszát, majd 170-180 fokon 10 perc alatt készre sütöm.
A négy tojásos piskótához 3 dkg cukorral és 3 dkg liszttel többet teszek.Míg a piskóták hültek, elkészítettem a krémet.
  • 15 dkg fehércsokoládé
  • 50 dkg mascarpone
  • 2 dl habtejszín
  • 1 ek. zselatin
A csokoládét óvatosan, gőz fölött felolvasztom, langyosra hűtöm, majd kanalanként keverem hozzá a mascarponét. Egyszerre nem ajánlatos belezúdítani, mert kicsapódik. 2 dl tejszint habbá verek és azt is a krémhez keverem. Lágynak találtam a krémet, nem mertem így a tortába tölteni, ezért 1 ek zselatint elkevertem 6 ek. vízzel és a mikro alacsony fokozatán 1 perc alatt felforrósítottam. Megvártam, míg langyosra hült és a krémből egy evőkanálnyit elkevertem benne, majd még egyet. Csak ezután öntöttem a többi krémhez, így elkerülhető, hogy a zselatin csomósodjon.
A négy tojásos piskótát tortatálra tettem, rásímítottam a krém felét, kiraktam friss áfonyaszemekkel (bármilyen apróra vágott, lecsöpögtetett gyümölcs jó hozzá), majd rátettem a következő tortakarikát. Erre jött a maradék krém, áfonya, tetejére a harmadik piskóta.
12 dkg vajat 2 ek. cukorral habosra kevertem, majd az egész tortát vékonyan körbe kentem vele. Ezután másnapig hűvös helyre tettem.
Marcipán borítást tervezetem, de egyrészt nem kaptam marcipánt, itthon meg nem volt elegendő mennyiség, másrészt abban sem voltam biztos, hogy anyósom szereti-e. Mivel habcukrot sem sikerült beszereznem Kiskukta fondantját készítettem el. Kétharmadát fóliába csomagoltam és másnapig az is ment a hűtőbe. Egyharmadát szintén hűvösre tettem, de csak 3-4 órára. Ezután nagyobb részét piros ételfestékkel, kisebb részét zölddel színeztem. Nekem zselés festékem van itthon, amiből nagyon pici kell, épp csak egy fogpiszkálót belemártok, azt kenem a masszára, majd belegyúrom. Gyönyörűen színezi. Ha ellágyul ilyenkor a fondant, megint mehet rövid időre a hűtőbe.
Este nekiláttam a rózsáknak. Jól elszórakoztam velük, az utolsóknál éreztem rá az ízére. A rózsák is hüvösöltek éjszaka.
Reggel elővettem a félretett fehér fondantot, kinyújtottam, majd a tortára terítettem. Alaposan rásímogattam. A vajnak köszönhetően nagyon könnyen ment, magához húzta. Sajnos a torta alját nem fedte mindenhol, ezért egy csomag marcipánt is pirosra színeztem és körbetekeretem vele, mintha szalaggal lenne átkötve.
Egy tojás fehérjét 20 dkg porcukorral jól kikevertem, pár csepp citromlével fényessé tettem. Ezzel az irókával ragasztottam a torta tetejére a rózsákat, majd az oldalát is ezzel díszítettem. Ez ugyan kissé reszketősre sikeredet. Ahhoz, hogy az ívek egyforma távolságra legyenek, levágtam egy akkora madzagot, ami körbeérte a tortát. Ezt addig hajtottam félbe, míg megfelelőnek ítéltem a hosszát. A torta széléhez tettem és az irókával kijelöltem ezeket a hosszakat. Így már két pont közé könnyebb volt az íveket megrajzolni. Cukorgyönggyel díszítettem. Ezekből a gyönygyökből tettem a rózsákra is, mintha harmatcseppek lennének.
A pincérnők megkérdezték melyik cukrázdából rendeltem. Bár látszik, hogy nem profi mű, de jól esett, hogy ilyen szépnek látták.

82 megjegyzés:

libi írta...

Gyönyörű lett! Biztosan nagyon finom is. Ügyes vagy, de ebben semmi szokatlan nincs!

Mary írta...

Gyönyörű lett gratulálok hozzá!:)

Ildikó írta...

Nagyon gyönyörű lett ,bámulatos.
Nem találok szavakat Limara mindig olvasom a bloggodat nagyon tetszik nagyon sokat tanultam tőled ,de ez a torta komolyan mondom nálam minden primet visz.A Gratulálok szó ide kevés.

Maimoni írta...

Csodaszép!
És boldog szülinapot az ünnepeltnek!

Hencsilli írta...

Nagyon szép torta. Ma nekem is van szülinaposom- azuram. Ő egy puncstortát kap majd, tejszínhabdíszítéssel.

Liza írta...

Hát ez gyönyörű!
Tőled csak tanulhatunk...!

Tamás írta...

Nagyon szép lett. Mintha cukrászdában készült volna. :)
Csak a fondan alapreceptet nem találom Kiskuktánál... :(

Limara írta...

Köszönöm Hugicám! :)
Mary! kedves vagy! :))
Ildikó! Nagyon köszönöm! :))
Maimoni! Köszönöm, átadom neki! :))
Hencsilli! Köszönöm, boldog szülinapot az ünnepeltnek! :))
Liza! köszönöm, kedves vagy! :))
Tamás! Köszönöm :)Mindjárt megkeresem, én is alig találtam :)

KryaSpirit írta...

Mi az, hogy nem profi mű? Limara, szerintem bármelyik cukrászdában megállná a helyét! Én biztos felvennélek!!:)) gratulálok!

Vali írta...

Nagyon szép lett a tortád. Anyósod biztosan örült.

nelly írta...

Naháááááát! Nem találok szavakat! Van valami, amihez nem tetszik érteni????? Úgy látom, bármibe fogsz, a kezed alól csodálatosan jön ki! Gratulálok! Anyósodnak boldog szülinapot kívánok!

szepyke írta...

És ezt telefonálás közben. Pfff. Elájultam.

Még mindig ájultan fekszem...






Még mindig....






És még mindig....:)))))))

Lilahangya írta...

Atyavilág! Ez gyönyörű!

Limara írta...

Benzsi! Köszönöm szépen, kedves vagy! :))
Vali! köszönöm! :))
Nelly! Köszönöm:))) Átadom neki! :))
Szepyke! Igen, miközben beszéltünk! :)))
Lilahangya! Nagyon köszönöm! :))

Wise Lady írta...

Isten éltesse az ünnepeltet! Fantasztikus tortát készítettél.

Pixie Pie írta...

Nagyon szép lett! Gratulálok! És nagyon szép szabályos a borítás is, amit nehéz ám így megcsinálni. (Ezt csak a többieknek mondom... :))

Fabrikák írta...

Azt hittem-én balga-amikor a képet megláttam, na Limara tortát rendelt.És már az első mondatnál rájöttem hogy MEKKORÁT tévedtem.Csodaszép!

"saját levében" írta...

Limara, te szerényen lealázod az összes vendéglátóipari iskolát, ahol évekig tanítják az ilyesmit, sokszor sikertelenül.

duende írta...

Csodálatosan szép Limara! :) Profi munka, tele szívvel!

Gesztenye receptjei írta...

Limara!

Ez valami csodás, nagyon ügyes vagy!
Igazi remekmű!

christaylor írta...

a sütőben épp az express croissanok sülnek (első kísérletem) és olyan illatok terjengenek, hogy eszméletlen és pirul a sajt a tetejükön és annyira jó látvány meg tök szépek is lettek és most nagyon büszke vagyok magamra, úgyhogy ezúton is köszönöm szépen a receptet, hogy közzétetted anno, előre látom, hogy lesz ismétlés. :)

a torta pedig gyönyörű, én is ilyet szeretnék szülinapomra (meg Kiskukta-féle tündéres-várast is)! :)

Thrini írta...

Gyönyörű szép!!!!!!!!!!!

Névtelen írta...

Hány deci a tejszín???

Macus írta...

Marcsi!
Ha ezt Bálin meglátja, tőled akar cukrászkodást tanulni, az biztos.
Meseszép.

irikova írta...

Hogy ebben a kalapszalonban milyen finom tortát árulnak! Gratulálok!

Kiskukta írta...

A torta gyönyörű, mint minden nálad! Büszke lehet a családod rád!
Anyósodnak sok-sok boldog névnapot még!

Köszi a linket, ugrásszerűen megemelkedett a nézettségem:))

Tamásnak üzenem, hogy a tartalomjegyzékben az alapreceptek közt megtalálja:).

Andi/cuki írta...

Gratulálok,nemcsak a pésütiben vagy profi!:-)))
Isten éltesse sokáig kedves anyósod!:-))

Cserke írta...

Sok cukrász a fenekét verdesné a földhöz...
Gyönyörű!:)

Judit írta...

Úgy látom ez nemcsak pékségnek mesteri, hanem már a cukrászokat is kenterbe vered ! :)

Névtelen írta...

Limara!
Ez valami csodás, nagyon ügyes vagy!
Isten éltesse az ünnepeltet!

erika írta...

Emelem kalapom a nagyságod előtt! Büszke lehet a családod. Minden jót kívánok az Ünnepeltnek!

trinity írta...

Mi az, hogy nem profi??? Vérprofi:))
Meseszép ez, Limara!! Mint egy esküvői torta...Meghajlok tudásod előtt!!!

Borsó írta...

Fantasztikus lett!:) Gratulálok!!!!!

á la carte kulinaria írta...

Ez gyönyörű lett!!!!!!Gratulálok hozzá és az ünnepeltnek boldog születésnapot.

Kérdés: van ötleted tojás nélküli tortára? Két hét múlva tojás nélküli tortát kellene sütnöm a kislányom első szülinapjára.köszi

zsula írta...

Gratulálok! Már nagyon sokszor leírtam, hogy mindig tudsz meglepetést okozni és most is csak ezt tudom mondani. A torta csodálatos, hisz aki készítette profizmusáról már sokszor meggyőzödtünk.

Jade írta...

Isten eltesse az unnepeltet!
Gyonyoru a torta, nekem kulon tetszik az irokas ivelt resz, olyan kis filigran, nagyon szep!

Főz és fecseg írta...

Gratulálok, elképesztően gyönyörű!Gratulálok az ünnepeltnek is, biztosan jó anyós, ha ilyen tortát érdemel!:)

JD írta...

Gyönyörű lett a tortád, szerény vagy :) Anyósodnak pedig utólag is Boldog szülinapot kívánok!

Ildinyó írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Ildinyó írta...

Gyönyörű széééép! Méghogy nem profi!? Gratulálok hozzá! Büszke lehet Rád! Minden jót az ünnepeltnek!

Ildinyó írta...

Bocsánat! Az előző megjegyzést is én írtam, de valamiért kétszer küldte el ugyanazt az üzenetet a rendszer, ezért töröltem az egyiket! Üdv

Raindrop írta...

Marcsi! Te most pék vagy cukrász vagy? Lassan nem tudom...

:)

Mehike írta...

Húúúúúúúú,énis én is,szeretnék ebből a tortából:-)Fantasztikus

mandy tarragon írta...

Juj, de szép :)

Felhőlány írta...

Limara,
ez gyönyörű szép lett! Nem csodálom, hogy nagy volt a meghatódás! Gratulálok! :))

Araniel írta...

Ó te jóságos ég o___O De gyönyörű. Ideje lenne elgondolkodnod, hogy nyiss a valóságban is egy pékséget, vagy cukrászdát ;)

Dudit írta...

Gyönyörű a tortád! Sok profi megirigyelheti!

Limara írta...

Köszönöm szépen, nagyon kedvesek vagytok! :))
A la carte! Utána kell néznem, van valahol egy receptem, azt hiszem tojás mentes.

Csibe írta...

Csodaszép!!!

Moha írta...

Boldog szülinapot anyósodnak! Elhiszem, hogy meghatódott ettől a mesés tortától!

á la carte kulinaria írta...

Köszönöm előre is ha megtalálod.

Névtelen írta...

Marcsi ez a torta meseszép!!!!!! Ne szerénykedj! Profi vagy és kész! :)

Limara írta...

Köszönöm! :))
Ancsika! csak lelkes amatőr! :)))

Névtelen írta...

Kedves Limara!
Mindig ámulva nézem a blogodat, sokat tanultam tőled! Gratulálok Neked!Hol vásárolod az ételfestéket, amit használsz?

Limara írta...

Köszönöm szépen! :)) Szegeden vettem a cukrász kellékesben.

zseniko írta...

Kedves Limara!
Gyönyörű a torta, biztos finom is volt. De a fő, hogy ennyi munkát, ötletet, időt adsz saját magadból a szeretteidnek, ez az, amiért igazán büszkék lehetnek rád.
Gratula!
Enikő

Névtelen írta...

Gyönyörű lett,és milyen finom,ezt tanusíthatom.A kolléganőim el voltak ájulva,mikor megmutattam nekik.
Nagyon ügyes vagy,ők is üzenik!
Puszi!
Ildikó

Julika írta...

Csodálatos ez a torta Limara ! Nagyon ügyes vagy cukrászként is !

Famulus írta...

Kedves Limara!
Látszik, hogy szívvel-lélekkel csináltad! Ilyen gyönyörű tortát, még cukrászdában sem láttam! Ha én csak tized ennyire lennék ilyen ügyes... Minden jót kívánok az ünnepeltnek is!

WALDORN JUDIT írta...

Marcsi!

Nagyon szép gesztus,egy ilyen tortát adni ajándékba, többet ér minden másnál, ajándéknál ..
Mióta csak felfedeztem az oldalad napi olvasója vagyok .. ezzel lazítok és egy csomó hasznos dolgot tanulok Tőled
KÖSZÖNET ÉRTE!!
Judit

erős ildikó írta...

Még hogy nem profi! Rengeteg időt fektettél bele s persze munkát! Gyönyörű!

Éva blogja :) írta...

Az igen gratulálok ez csodaszép lett! Gondolom, hogy fincsi is! :)

libi írta...

Sokan írják, hogy büszke lehet a családod. Hát jelentem, büszke is!! :-))

Viki írta...

Erre nem lehet szavakat találni. Mindent elmondtak már előttem és helyettem. Én is tiszta szívből gratulálok, Anyósodnak pedig sok-sok boldogságot. S végre mondd már azt egyszer magadról, hogy igenis PROFI ! - mert az vagy!! Szép, szép a szerénység, de ez már profizmus!

Millie írta...

Csodaszép, mind minden, amit készítesz! Fantasztikus vagy!!!

ilolina írta...

Limara,szóhoz se tudok jutni olyan gyönyörű ez a torta!S ahogy olvasom a hozzászólásokat más is így gondolja.Gratulálok!Ica

Limara írta...

Köszönöm szépen, kedvesek vagytok, nagyon jól esik! Maradjunk annyiban, hogy egy lelkes amatőr vagyok! :))

Chef Viki írta...

Szentséges úristen... Lelkes amatőr? Ne kábíts :-)))

Mesés, bármelyik cukrászdából megvenném szemrebbenés nélkül...

Gratulálok, s az ünnepeltnek is!

Freemam írta...

Ezt a tortát én is megkönnyzetem volna......
Mesésen szép!
És mivel végig arra az emberre gondoltál, akinek készítetted, fenemód értékes is!
Gratulálok!



(Hagytam egy üzenetet nálam Neked)

Boboce írta...

Limara, csodálatos!!! Egyszerűen gyönyörűűű! El is hiszem, hogy anyósod meghatódott! Húú, nem találok szavakat... :-)))

Brigitta írta...

Gratulálok,Limara gyönyörű lett!

Ottis írta...

Nagyon szép, mint minden ezen az oldalon!

Aniko írta...

Huuu de finom lehet !
Gratulàlok!!

Age írta...

Kislányomnak rendeltünk cukrászdából tortát, hát a tiéd simán legyőzte, komolyan!!!
Gratulálok!!!!!!
Csúcs egy csaj lehetsz!

Névtelen írta...

Kedves Limara!
Nagyon szép ez a torta!
Te tudod esetleg, hogy egy házi készítésű tortalap meddig tartható el? Pénteken csinálnám meg a piskótát, de csak hétfőn kellene a torta a lányom ovijában.
Előre is köszönöm a válaszod.
Cien

Limara írta...

Köszönöm szépen!:) Őszintén szólva fogalmam sincs, de a hűtőben szerintem nem lesz ennyi ideig semmi baja....

Névtelen írta...

Szia!
Le tudnád írni, hogyan csinálod a bevonást ilyen simára? Sokszor csinálok én is marcipánnal bevont tortákat, de ennyire soha nem lesz sima a külseje, pedig a rózsáim már profik :)

Limara írta...

Szia!
Szerintem a titok a hűtésben van. A betöltött piskótát vékonyan lekenem vajjal, majd nagyon alaposan lehűtöm, hogy jól megdermedjen. Ez magához vonzza majd a fondant vagy marcipán borítást, amit amikor ráterítek egy alaposan rásimogatok, hasonlóan, mint a kőműves a vakolatot:)

E.V. írta...

Hát ezzzz... ütős! Elkésve, de kiosztom a pálmát :)

Limara írta...

Köszönöm:) Az első és azóta is az egyetlen ilyen tortám volt:))

Katina írta...

http://semi-sweet-life.blogspot.hu/2012/08/levendulatorta.html

Katina írta...

Limara, azóta is csak ezt a tortalapos sütöm. csak nézegetem milyen bonyolultabbnál bonyolultabb piskótareceptek léteznek ( a google ebből a szempontból többnyire inkább árt, mint használ), én mindig a legjobb forráshoz fordulok:) és minden egyes alkalommal végtelenül hálás vagyok Neked :) KÖSZÖNÖM!

http://semi-sweet-life.blogspot.hu/2016/07/feketeerdo-torta.html