2009. június 26., péntek

Hamburgerzsemle

Közkívánatra!Többen kértétek a hamburgerzsemlét, így ma kalács helyett ezt fognak vacsorázni a kisfiaim. Nem tiltakoznak!
Nem is tudom, miért nem hoztam még eddig, pedig elég sűrűn sütöm, a kicsi hamburger mániás.
Talán azért, mert annyi sok jó recept van fent a neten? De igaz ami igaz, ideje a sajátomat is feltenni.
kenyérsütőgép üstjében készítem, mindig. És ezt kivételesen ott is kelesztettem, nem úgy, mint a kenyereimet.
Hozzávalók:
  • 2 dl langyos tej
  • 2 ek. cukor
  • 1 tk. só
  • 40 g olaj
  • 1 tojás
  • 100 g joghurt
  • 60 dkg liszt
  • 2 dkg élesztő
  • + 1 tojás a kenéshez
Mindent bepakolok a gépbe, majd hagyom, hogy a gép dolgozzon helyettem. Miután megkelt, lisztezett felületre borítom és 9 egyforma, kb. 120 g-os darabba vágom a tésztát. Egyenként megformázom a zsemléket, majd sütőpapírral bélelt tepsire ültetem őket. Hagyom ismét duplájára kelni, lekenem felvert tojással, megszórom szezámmaggal és 180 fokos sütőben sütöm kb. 18 pecig.
Egy kis nem túl jó minőségű videó a zsemleformázásról. Nézzétek el nekem, fényképezőgéppel készült. Minden zsemlét így formázok, nem csak a hamburgert!

144 megjegyzés:

JD írta...

Hmmmm.... ha éppen nem diétáznék annyira :))) Gyönyörűek!

Wise Lady írta...

Ó köszi. Már indulok is, hogy készítsem.
A zsemlét pontosan ugyanígy formázom én is. Nagyon jó ez a kis videó.

Ariaden írta...

Limara pont tegnap sütöttem hamburger zsemlét és emlékszem, átnéztem az egész blogodat, hogy van-e recepted. :) Erre ma tessék itt van, ráadásul formázással, ami nekem mindig kicsit nehéz! Komolyan, ha időd és energiád engedi, én szívesen vennék egy-két kenyér, meg kifliformázós videót is. Arról nem is beszélve, hogy a családom két hét alatt a negyedik hokkaidót sütteti velem tőled! Komolyan, minden elismerésem és megbecsülésem!

szepyke írta...

Ó, de csodaszép!
Puffancsos hamburger, lilahagymával, és csalamádéval. Mustárral, ketchuppal. Hmmmm.
Remek! :D

Brigitta írta...

Limara,nagyon ismerősek ezek a zsömikék!:))
Eddig tudod, Margitka recijét használtam,de ezt is kis fogom próbálni.
És továbbra is várom nagyon a molnárkákat!!:))

Palócprovence írta...

Múltkoriban én is kerestem Nálad - hiába. Kénytelen voltam kitalálni egyet saját magam. :) Érdekes, én is így formázom a zsemléket, pedig nem tanultam sehol, valahogy automatikusan így jön.
Azért én is kíváncsi lennék más formázási módokra is videón! :))

DebiGabi írta...

Nagyon jó ez a hambuci recept.
A videó hozzá különösen tetszett. Milyen könnyedén, lazán, rutinosan készíted:DDD

Deborah írta...

Hát ezt nevezik szerencsének... ma annyit keresgéltem megfelelő zsemle recept és formázás után... végre ráleltem arra, amit kerestem, amit ki is fogok próbálni a hétvégén:)
Nagyon ügyes vagy.. és ha még akad videózni való, hasznunkra válik, úgyhogy csak rajta!

Deborah írta...

És még annyi, hogy amit eddig tőled néztem és készítettem osztatlan sikert aratott;)

Lívia írta...

Nagyon jó ötlet ez a video! Szívesen megnézném pl. a croissant készítést:)
Nem merek nekiállni:)

Millie írta...

Limara! Szuper vagy!
Tessék szépen könyvet írni!
Húspogácsareceptet meg nálam találsz :-D

Vesta írta...

Limara, egyszerűen szuper vagy!
Millie,Te is a húspogácsáddal!

Raindrop írta...

Limara!

Ez a videó zseniális ötlet, jó lenne ezentúl többet látni... (vagy sokat akarok?)
Tökéletes hambucizsömlék, meseszépek! :)

Wise Lady írta...

No kész is van! Fele adagot megsütöttem, 4 hatalmas zsömi lett. Már meg is ettük, holnap lesz poszt. Köszi Limara!

Scofield írta...

Ez a díj sokat dobott:) Videó:) lesz itt még tv csatornai is . TV Limara, azaz Limpcsi pékségének felvirágozása... örülök:) Most már értem a tenyeremben tekergetem a zsemlét című mondatot:)

Kata írta...

Jó a videó! Eddig én is más recept alapján sütöttem, de ezt is kipróbálom.

És szeretettel gratulálok a Goldenblog helyezésedhez!

Névtelen írta...

Szia Limara!
Komolyan mondom amit te készítesz kenyérsütés címén az valami fantasztikus. Mennyei manna oldalán találkoztam a blogoddal, így tudtam megtekinteni. Gratulálok ehhez a sok finomsághoz! Régebben próbáltam "reneszánsz" kenyeret készíteni, amolyan lepénykenyér szerűséget de nem volt valami sikeres:) Én Szegedi vagyok, és a hobbim a reneszánsz és a barokk kor ételei. Ha van időd, örömmel veszem ha meglátogatod a blogomat: http://tuzpadka.blogspot.com
További sikeres sütögetést kívánok neked! Azt hiszem sokszor foglak meglátogatni:)
Tánczos Sándor

Ancsika írta...

Marcsi! ez a Scofield megörült!!! :)) de jó fej! :)
Tényleg cikk, díj, videó... Mi jöhet még??? :))
Szuper a buci! Mentettem!

lorien írta...

Úgy látom, a blogokon kitört a hamburger-láz :)

Gratulla a Goldenbloghoz!

Teri írta...

Kedves Limara!

Gratulálok a díjhoz, nagyon megérdemelted!
Sokunkat tanítottál meg a kenyér- és még sok minden más finomság elkészítésére!
Köszönöm Neked! Teri

irikova írta...

Ezek a zsömlék úgy mosolyognak, de olyan csábítóan!...Köszi!

Kati írta...

Gyönyörűek!!! ... és én is hasonlóan formázom :-)

trinity írta...

Köszi!!!!!!!!!!!!!!

Jade írta...

Nekem ennyi kellett! Mindjart hozzakezdek eletem elso hamburgerehez! A video nagyon jol jott, mert Anyukam maskepp formazza, de en ugy nem tudooom! Igy viszont sikerulnie kell!!!
Nagyon koszonom!

Limara írta...

Sziasztok!

Köszönöm szépen! :)) Az az igazság, hogy van még videó, kenyérformázás, kalácsfonás, kifli tekerés... de olyan bénák, hogy nem akartam feltenni :))

Scofield írta...

hát nem tudom mennyire lehetnek azok bénák:) nem láttál még engem kenyeret formázni, fagy fonni:) Tehát nosza rajta, lássuk a Limcsi összest:)

Brigitta írta...

Limara,ne mondd már,hogy bénák,akkor mi hogyan tanultuk meg Tőled????:))

Zita írta...

Szia Limara! Kicsit most lemaradtam az olvasásoddal, mert tegnap jöttünk meg a nyaralásból. Nem, nem volt hideg, mielőtt megkérdeznéd gyönyörű jó időnk volt Horvátországban. Most olvastam el, hogy 3. helyezett lettél, hát ehhez igazán gratulálok. Remélem nagyon jó recepteket fogsz még adni. Egyébként kint a horvátoknál is sütöttem a kenyeret. Miért? Mert nálunk fél kilós és 75 dkg-os a kenyér és bizony a tengerparton az üzletekben 440 Ft-ot is elkérnek érte. A maszekok olcsóbban adták, de ott is 300 Ft körül volt. Én mindig sütöttem ott is a kenyeret, de gépben. Az idén nagy izgalommal álltam neki a kenyérnek a tűzhelyben. A gáztűzhely ősidőből megmaradt darab volt és ha begyújtottuk azt hittük felrobban olyan búgó hangot adott. Mivel itthon villanysütőm van próbáltam úgy csinálni mint itthon és bejött. Szuper kenyereket sütöttem, elsősorban sörös-mézeset. Öten voltunk, így naponta sütöttem, de jók lettek majd küldök képet is. Most ezt gyorsan megosztottam veled, de elsősorban gratulálni akartam Neked.

Névtelen írta...

Én is köszönöm a videót ! Néhány receptedet már rendszeresen sütöm, és a zsemlének azért nem álltam még neki, mert nem tudtam hogy kell formázni ! :) Judit

Kati írta...

Limara! Segíts nekem! :-)
Megsütöttem a recepted alapján a pita-kenyeret, de nem "hólyagosodott" fel, nem lehetett annyira szépen tölteni. :-( Két dolog: gázsütőm van (és utálom), kb. 1,5dkg élesztőt tettem bele az írt 3 helyett. Ezen okok miatt nem sikerült, szerinted? Egyébként hosszan kelt, szép nagyra a tészta. Még tovább, mint nálad, mert a gyerekeim "hozták a formájukat." :-) Előre is köszönöm a válaszodat!

Névtelen írta...

Szia Limara!
Kitört nálunk a háború: véletlenül az oldalad nézegettem, amikor családom két tagja meglátta a hambizsömléket, kérdőn rám tekintettek, és irányított kérdéssel álltak elő: nálunk mikor lesz hambi vacsira? MA! - volt a válasz.
Kérdésem: ehhez is BL-80-as liszt szükségeltetik?
Gratula a sikereidhez! Úgy látom, nem egyedül vagyok, aki reggelente azzal nyit a kávét kortyolgatva, hogy Limara nevű ismeretlen ismerősünk vajon milyen merényletet követett újból el a konyhában?
Szia
Panni

Limara írta...

Szia Panni! Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy, jól esik! :))
A hambizsemléhez tökéletes a finom liszt is, sőt! :))

Limara írta...

Szia Kati! A pita kenyérnél fontos ennyi élesztő, az fogja felfújni! A gázsütő nem lehet gond, régebben én is abban sütöttem, jó volt ott is. Még a formázással lehet elrontani, ha az első kelesztés után nagyon összetöröd a tésztát. Érdemes úgy csinálni, hogy amikor kiborítod, egy vastagabb hurka formára igazítod, majd abból vágsz szeleteket, amik már kb. kör alakúak, és azokat nyújtod óvatosan vékonyabbra! Remélem így már nem lesz gond! Üdv, Limara

Limara írta...

Scofield! Itt vannak a videók:
http://limara.video.xfree.hu
Nem kinevetni mint a múltkor! :))

Limara írta...

Szia Zita! De jó, hogy jelentkeztél! Örülök, hogy jól telt a nyaralás! Ez ám az igazi kitartás, még a nyaralás alatt is sütögetni! :))

Ági írta...

Szia Limara!
Annyi blogban találkozni a rád való hivatkozással, most hogy benéztem hozzád, már értem, hogy miért. Csudaszép és csudafinom dolgokat sütsz, azt hiszem, gyakrabban fogok erre járni.
Hambizsömi sütést már régóta fontolgatom, ez a recept nagyon tetszik, ki fogom próbálni.

Névtelen írta...

Megint egy profi recept, tegnap megcsináltam (nem utoljára).
Alig van vele munka, töredékébe kerül mintha megvenném, és gyönyörű lett. Ja és a videó rendkívül hasznos segédlet ! Köszi ! Üdv. Judit

Sajtkukac írta...

Drága Limara, ez egy durván jó recept! Én mondjuk rizstejjel és rizstejszínnel (a joghurt helyett) csináltam, de így is fantasztikus lett!!!! Ezer hála és kézcsók neked :-)
Niki

Limara írta...

Nagyon örülök, köszönöm szépen! :))
Rizstejet ismerem, használtam is már sokszor, de a rizstejszínről még nem hallottam!!!

Sajtkukac írta...

Semmi extra, olyan sűrűbb rizstej, de joghurt helyett remek. Van zabtejszín is, csak annak zabíze van. Na ennek meg rizs, de így sütni teljesen jó, a kutya se veszi észre :-) (tejérzékenyeknek meg hurrá, hogy van valami)
link: http://netbio.unas.hu/shop_artdet.php?shop_id=3487&cikk=NetBio_557831
És jelentem még ma is finom, puha a zsömi (maradt, mert mindjárt dupla adagot csináltam) nem olyan szétesős, morzsálós, mint a bolti!
N

H. Mária írta...

Elkészítettem életem első zsemle költeményét, amit tőled tanultam! A család kedvence lett. A képeimet a blogomon találhatod. Most a fehér kenyeret szeretném kipróbálni. Üdv. Mária

Unknown írta...

Szia Limara!
Már annyi remeket kipróbáltam tőled. Most a hambizsemle, illetve hambi lesz a vacsi. Most dagasztom a tésztát. Biztos vagyok benne, hogy ez is olyan jól fog sikerülni, mint az összes többi recepted. Csak győzzem őket megcsinálni. A férjemnél nagy sikerük van, annyi már biztos.

Limara írta...

Szia LadyAni!

Remélem, a zsemlék is jól sikerültek! Köszönöm szépen a kedves bejegyzést, nagy örömet szereztél vele! :))

Névtelen írta...

Kedves Limara!
Ma csináltam meg másodszorra a hamburgerzsömlédet (a NLC-n már eldicsekedtem vele). Csak azt szeretném mondani, hogy köszönöm. Szuper a recept, klassz a videó, a zsömik külsőre csinosak, illatosak, belül foszlósak, finomak (nekünk 2 pupos tk só kellett azért bele), hmmmm...Minden hétvégén fogok sütni ilyet! Nagyon örülök, hogy rátaláltam az oldaladra!
Üdv
Andi

Évi írta...

Egy kedves ismerősöm tanácsára kipróbáltam, a család el volt tőle ájulva. Köszi a receptet.

Névtelen írta...

Jujj, de ügyes vagy! :)) Ezt kipróbálom én is! :))

Eszter II írta...

Hú, megsütöttem, tökéletes, TÖKÉLETES!!! Köszönöm a receptet és a videót (nem tudtam, hogy így kell formázni a zsömlét!), a férjem pedig kézcsókjait küldi:))

Eszter II írta...

Megsütöttem, isteni, tökéletes! Nagyon köszönöm a receptet, a férjem pedig kézcsókjait küldi! :)

MKata írta...

Kedves Limara!

Véletlenül találtam rá erre a csodás receptedre, és áldom érte a nem tudom kit, hogy így alakult! Megsütöttem a zsemléket, és fantasztikusak lettek. Nagy elismerést kaptam értük. Ezen felbuzdulva, elkezdtem egy saját blogot a konyhai tevékenységeimről. Az első bejegyzésem e zsemlékről szól, természetesen linkelve az oldalad, és az eredeti recept. Én annyit változtattam rajta, hogy 15%-os tejfölt raktam bele, és a tészta kért még egy kis olajat. Illetve szezámmag hiányában az lemaradt róla. Nagyon jót vacsiztunk szombaton, és még tegnap is abból ettünk! Köszönöm, hogy megosztod a fantasztikus műveidet!
Üdv: Kata

Hanadeka írta...

Kedves Limara, köszönöm szépen ezt a receptet is. Vasárnap grillezéskor hamburgert csinálunk, így ma kipróbáltam előre a bucikat, nagyon finom. Mivel a kisfiam miatt tejmentes diétán vagyok, így szójajoghurttal csináltam, de szerencsére azzal is működött a recepted. Köszönöm szépen mégegyszer!

Limara írta...

Én köszönöm neked, az infót is! :))

Katina írta...

ezt is gőzös sütőben kell? ma megsütöm:)

Limara írta...

Katina! Nem, ennek nem kell a gőzös sütő:))

Katina írta...

köszönöm a gyors választ:) egyébként hogyhogy?

Limara írta...

A tojással lekent kalácstésztáknak nem kell gőz, csak a kenyértésztáknál fontos. A gőztől lesz szép fényes, ropogós a héja, illetve a gőz felfelé is húzza a kenyértésztát.:)

mandy tarragon írta...

Ma hamburgert sütöttem és kerestem hozzá egy zsömle receptet. A tiéd volt az első, amit kiadott a Google. Csak annyit akartam mondani, hogy köszönöm, köszönöm, köszönöm, csodás lett. :)

Limara írta...

Én köszönöm!:)))

Névtelen írta...

Szia!

Isteni a hambizsömi! :) Szerinted ezt le lehetne fagyasztani ínségesebb időkre? :)

Andi

Limara írta...

Szia Andi! nagyon köszönöm, örülök, hogy tetszik! Igen, nekem szinte mindig van a fagyasztóban:))

Bori írta...

Szia Limara! Ha nincs nagy gépem, csak robotgépem, azzal mennyi ideig kell kb. dagasztani, majd keleszteni? És ha száraz élesztővel csinálnám, mennyit kellene hasznáni? Németországban élek, és még nem derítettem fel a hagyományos élesztőket... Előre is köszi: Bori

Limara írta...

Szia Bori! Kézi mixerrel kb. 15 percig kell dagasztani, vagy míg szépen elválik az edény falától. Kelesztés ugyanúgy megy. Szárazélesztő mennyisége a márkától is függ, de amire az van írva, hogy fél kiló liszthez elegendő, az jó hozzá!

Bori írta...

Köszönöm!

Manoanya írta...

Szia Limara!
Nem találom a videot a zsemle formázásáról. Lehet, hogy vaksi vagyok?

Üdv: Móni

Limara írta...

Szia! Pedig itt van, az utolsó kép, ahol a tenyeremben van a tészta, az a videó. Kattints rá és elindul:)

Manoanya írta...

Szia!
Köszönöm! Azért nem találtam, mert Mozillát szoktam használni, és ott nem látható az a kép. Internet explorerben viszont igen! Köszönöm!
Még egy kérdés:
Nem tudod véletlenül, hogy Pesten lehet-e valahol tótkomlósi lisztet kapni? Pesterzsébeten nem találtam olyat a piac környékén sehol, és nem is tudom, pontosan melyik boltról volt szó!
Előre is köszönöm a választ! :-)

alexandra vigh írta...

Ma én is elkészítettem a hamburger zsemlédet és nagyon jól sikerült. Köszönöm a receptet, végre többször készülhet itthon is a gyerekek egyik kedvence és meg van a tutti zsemle hozzá :-)
A kis videó külön hasznos volt!!!

Viktoria írta...

Szia,
ma én is elkészítettem. Pofonegyszerű és isteni finom lett!!! Ezer köszönet a receptért.
Feltettem én is, természetesen a te receptedre mutató linkkel együtt ha nem bánod! Téged nem lehet elégszer ajánlani!
Láttam a világhálón a Paprika TV-s részt rólad és nagyon tetszett! Valahogy mindig is ilyennek képzeltelek! Nagyon szimpatikus vagy!!!
Ime az én zsemléim:

http://fahejesfeta.blogspot.com/2010/10/bifteki-es-hamburgerzsemle.html

Unknown írta...

Szia!

Tegnap megsütöttem a hambizsemléket. Igaz, hogy fogalmam sincs, mennyi az a 40 g olaj, de nagyon jól sikerült :) Szép lett és nagyon finom. A férjem el sem akarta hinni, hogy én csináltam :)
Annyi bibi volt csak, hogy a papirhoz hozzáragadt egy kicsit. Lehet, hogy kevés volt az olaj. De sebaj, igy is nagyon jó lett! A formázás-videó nagyon sokat segitett!
Köszönöm Neked!

Limara írta...

Szia Erika!
Én köszönöm!:) A 40 g olaj az 4 ek., papírból meg a szilikonos bevonatú kell, csak ahhoz nem ragad a péksüti:)

Névtelen írta...

Szia/sziasztok!
A hozzávalóknál felsorolt tojás a kenéshez kell, vagy a tésztába?
Köszönöm!

Limara írta...

A felsorolásban szereplő a tésztába kell, és kell külön egy a kenéshez.

Zsiri írta...

Tegnap megsütöttem a hamburgerzsemléket és szenzációsan jól sikerültek!! Ezer hála és köszönet a receptért :)

Zebi írta...

Limara, én meghajlok előtted, mint már eddig is, sokszor.
Jómagam finomlisztből nem dolgozom, csak egyfajta szénhidrát csökkentett lisztből, de eddig minden próbálkozásom sikerült, amit a Te receptjeidből kreáltam ( természetesen a forrás jelölve )
Ahol a kreálmányok megjelennek az ez http://hazisuti.lapunk.hu/?modul=forum
EZ AZ a buci, amiért sorban álltunk a '80-as években. Nekünk EZ volt a hamburger.
Köszönöm.

Nóra írta...

Megsütöttem tegnap, nagyon nagy sikere volt! Joghurt helyett házi kefírt használtam (mert az volt titthon), a liszt 2/3-a tönköly rétesliszt volt, a többi BL-80. Köszönöm a receptet!

Ginevra írta...

Kedves Limara!

Köszi a receptet, én is szoktam tőled "csenni".
Csak egy megjegyzés, hátha olvassa olyan, akinek segít: AKAI típusú kenyérsütő gép esetén több tej kell egy kicsivel, különben nem lesz jó (persze nyilván joghurt függő is).

Ginevra írta...

Kedves Limara!

Köszi a receptet, én is szoktam tőled "csenni".
Apró adalék: AKAI típusú kenyérsütő gépemhez több tej kell a recepthez, különben nem lesz jó (nem sokkal több, kb. fél deci). Hátha olvassa olyan,akinek hasznára lehet (persze a joghurt se mind1, én spec Activiát használtam, mert az volt itthon:))

gondaniki írta...

Szia Limara!
Elkészítettem a hambizsemlét és mit ne mondjak osztatlan sikere lett, pedig párom eredeti szakmája pék és még ő is azt mondta, hogy le a kalappal!:D Egy nagy probléma van csak, hogy mostmár mindig sütnöm kell a kis családomnak. Sok puszi neked, Niki

Sára írta...

Velem is bővült a recept rajongótábora. Nincs kenyérsütő gépem, szóval egyszerűen felfuttatom az élesztőt a langyos cukros tejben, aztán jöhet az élvezet. Olyan jó ezzel a tésztával dolgozni, ráadásul nagyon finom a végeredmény! Köszönöm, hogy megosztottad! A családom is köszöni!

Limara írta...

Én pedig Neked köszönöm!:)

Judit írta...

Isteni, hibátlan, tökéletes!!!!
Köszönöm :)

Unknown írta...

Szia Limara!

Már nagyon régóta érlelődik bennem a gondolat, hogy valamit ki kellene próbálni az oldaladról,de eddig még csak nézegettem.
Na most megérett a gondolat, fogok csinálni hamburger zsemlét!!!
Végig olvasta az összes hozzászólást,itt. És már csak 1 kérdésem lenne: az élesztő az szárított, vagy friss élesztő ami a receptben szerepel?
Köszönöm, és gratulálok az oldalhoz, Fantasztikus!

Mónika

Limara írta...

Kedves Mónika! Örülök, a hamburgerzsemlével biztosan sikered lesz. Az élesztő természetesen friss. 2 dkg szárított élesztő 2 kg liszthez is elegendő lenne:)) Egyébként mindig friss élesztőt használok!:)

Anikó írta...

Szia Limara! Nem rég lettem rendszeres olvasód, majd rajongód is, ahogy egyre nagyobb sikereket érek el a te recepjeiddel:-) Köszönöm szépen! És még sok-sok ilyen fantasztikus ötleteket kívánok Neked és magunknak is, hogy tudjunk miből "táplálkozni":-)

Anikó írta...

Kedves Limara!

Nem oly rég találtam rá az oldaladra, azóta rendszeres olvasód és rajongód vagyok:-) Nagyon jó érzés, hogy az én nem túl rutinos szakácstudományommal és az ezeréves gázsütőmmel is tudok jobbnál jobb dolgokat kreálni, a család nem kis örömére. Fantasztikus érzés amikor látom, hogy örömmel fogyasztják az általam készített a te recepted alpján készített remekeket. Köszönöm szépen, és még sok ilyen finomságokat kívánok neked is és magunknak is:-)

Limara írta...

Kedves Anikó! Én köszönöm, nagyon örülök, hogy tetszenek a receptek!:)

A írta...

Egyszerűen fantasztikusak lettek a hamburger zsemlék. A fiaimat az egyetemen és a középsuliban is irigyelték érte:) Ment bele kis sült csirke felsőcomb filé szeletelve meg saláta, paradicsom, uborka, kinek majonéz, kinek kechup. Én picit módosítottam még, volt kb. 5 dkg öregtésztám még, hát beledobtam a tésztába, csak nem ront rajta. Isteni lett:) Köszönöm, ma megint süthetem, de nem bánom:)

Unknown írta...

HMMMMMM... ez isteni jól néz ki. meg is fogom sütni. Limara Te olyan nagyon ügyi vagy :)

Limara írta...

Köszönöm szépen:)

Névtelen írta...

S-O-S: ha joghurt helyett tejfölt tettem bele, mi lesz, mi nem lesz? Még nem kavartam el, hátha valaki észrevesz itt engem...:)

Limara írta...

Bocsi, csak most jöttem....mehet bele tejföl is, de akkor több tejet kíván valószínűleg...

lili.jazzkitchen írta...

Limara, ez a buci fantasztikus - ma megsütöttem! Most már a Családom is imád!! :)))

Limara írta...

:)) Köszönöm ! :)

koszecz írta...

Lányom elkészítette, nagyon finom lett, ajánlottam is a Facebookon. A mi változatunkat megnézheted itt: http://www.facebook.com/koszecz/posts/123654627750427?notif_t=like
Szóval, egy nagy köszönet! :)

Limara írta...

Megnéztem! Gyönyörűek! Örülök, hogy tetszett a recept! :)

Névtelen írta...

Az enyémek most sülnek. Még sosem készítettem ilyet, nagyon izgulok:P

Bogyó írta...

Ma hamburgert sütöttem ebédre. Nagyon szépek lettek, de még annál is finomabbak. :)
Képet sajnos nem készítettem, mert a szebbek már majdnem elfogytak, szerencsére :)
Nekem maga a zsömle többet ért, mint az összes többi belevaló.
Mindenkinek ízlett, lehet, hogy lesz még belőle még egy kör estére is ;)

Bogyó

Bea írta...

Én ma sütöttem meg vacsira a bucikat
és húspogácsát is készítettem hozzá,hát ezek a bucik fantasztikusan finomak nem győzött a családom áradozni hogy ilyen finomat még nem ettek sehol(a gyorséttermi sehol nincs hozzá)köszönöm neked a receptet,már mást is sütöttem tőled annak is nagy sikere volt(kedvenc még az expressz croissan).Eddig soha nem szóltam hozzá de most ezt nem bírtam megállni hogy ne jegyezzem meg milyen fantasztikus lett!!!! Köszi!!

Limara írta...

Kedves Bogyó! Köszönöm szépen, nagyon örülök, hogy sikere volt! :))

Kedves Bea! Nagy öröm, hogy megírtad, a visszajelzések nagyon fontosak nekem! :)) Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszett! :)

Agni írta...

Szia, szia, megcsináltam, köszi, isteni!!
http://www.gorogkonyha.com/2012/01/hamburgerzsemle.html

További jó remekelést!!!!:)

Marcsi írta...

Kedves Limara!

Ma kipróbáltam a hambizsömiket is, és volt nagy izgalom, mert vendéget hívtunk. Mit ne mondjak, amikor első kelesztésnél alig akart emelkedni a tészta, rendesen bennem volt az ideg :D Sütőbe kerüléskor is alig volt akkora, mint egy rendes zsemle, de varázslatos volt az átalakulás! Hatalmasra emelkedett a sütőben, és tényleg elég volt neki 18 perc. Eleinte baromira féltem, hogy elbíztam magam, de végül mesésen sikerült! A vendégünk szerint még árulhattam is volna őket :D
Szóval köszi szépen az újabb remek receptet, a linken találsz képet róla, meg az immáron tökéletesített vizes zsemlékről is. ;)
Egyébként hasznos infó annak, aki esetleg még nem alkalmazta: mikróban kicsit átmelegítve a 3 napos zsömi is olyan puha lesz, mintha most vettem volna ki a sütőből!
Jó sütögetést mindenkinek!

http://s283.photobucket.com/albums/kk297/Thriodien01/sutes-fozes/

Marcsi

Limara írta...

Marcsi! Köszönöm szépen, megnéztem a fotókat, gyönyörű mind egytől egyig! :))

Limara írta...

Ágni! Gyönyörűek! :))

Névtelen írta...

Limara!
Ez Isteni volt. Most vacsiztuk meg, házi húspogácsával, zöldségekkel. Én kézzel gyúrtam meg, így 2x 45 percet kelesztettem, illetve nem 9 hanem csak 6 db-ot készítettem, hogy igazi puffancs méretűek legyenek.
Egy problémám volt velük, hogy 180 gr-osak lettek, ami nem túl diéta barát, de érdekes módon mégsem volt nehéz a buci. Könnyű, finom, meleg. Mi kell még?

MrsSame írta...

Most ebédeltünk. Isteni lett a házi hambi ezekkel a finom,puha,könnyű bucikkal. Köszönet érte!

Kata írta...

Hálásan köszönöm a receptet! Nagyon finom ebéd kerekedett ma a nagyfiam örömére. :o))
Köszönjük!

Ágnes írta...

Kedves Limara! Én ezt megcsináltam tegnap.Kétszer, merthogy a férjem haza sem ért még, és már csak 3 darab volt belőle.Ráadásul úgy, hogy a gyerekek miatt 12 felé osztottam a tésztát. Csinos zsömik lettek. Néhányat le is fagyasztottam, de fel is kellett ma olvasztanom(fél perc mikro). Igy is pont olyan finom, mint frissen. Kérik folyamatosan a gyerkőcök.Nagyon köszönöm, mert ez is egy tökéletes recept, mint a többi, amit eddig megcsináltam tőled:)

Limara írta...

Én köszönöm, nagyon-nagyon örülök:))

Kata Mester írta...

sajnos nincs dagasztónk, de ki szeretném próbálni a receptet. mennyni ideig kell kézzel dagasztani, hogy jó legyen??

Limara írta...

Amíg szépen elválik az edény falától!

Szonja írta...

Kedves Limara!
Ha kenyérsütőben dagasztatom és kelesztetem a tésztát fel kell előtte futtatni az élesztőt vagy azt is csak belemorzsolom az üstbe? Köszönöm! Zsófi

Limara írta...

Csak belemorzsolod! :)

belthazor hellman írta...

Pénteken próbáltam ki, csak sikerült belekeverednem a receptbe, de az eredmény teljesen korrekt lett. Most készült a második adag, de kevesebb cukorral. Én nem kenyérsütőgéppel, hanem hagyományosan dolgozom ki a tésztát. Ez a recept nagyon jó...

Szonja írta...

Köszönöm! Nagyon finom lett :)

Unknown írta...

Szia!
Úgy látom nem kérdezték még és engem érdekelne, hogy a 180 fok az nem légkeveréses ugye? Nekem legutóbb nagyon megbarnult a zsömim, már nem emlékszem min volt, picit puhábbra szerettem volna a héját. Ilyenkor süssem kevesebb ideig vagy a hőfokot vegyem le?
Köszönöm szépen.
Mariann

Limara írta...

nem, nem légkeverés, pedig valójában lehetne akár az is, de eddig nem volt légkeveréses a sütőm. ha világosabb zsemlét szeretnél, akkor süsd alacsonyabb hőfokon, vagy a vége felé takard le egy fóliával a tetejét, vagy légkeverés:)

ZsuzsikaDrága írta...

Szia Limara 3 napos kenyérsütőm 3. vendége volt ez a hamburgerzsemle, gyönyörű lett kiváncsa vagyok az ízére :)

ZsuzsikaDrága írta...

Nagyon finom lett! és istenien néz ki! Köszi :)

Lengyel Zsuzsa írta...

Kedves Limara, csodálatosak ezek a zsemlék. Ajánljuk az Évkerék receptblogban is több helyen!

Üdv:
Zsuzsa

Limara írta...

Köszönöm szépen! :)

teller-cake írta...

Elkészítettem én is ezeket a zsemléket, csodásak lettek! Köszönet a receptért! :)

yokkoa írta...

Ma én is megcsináltam. Mivel a gyerekek elég kis étkûek, így 12-felé vágtam a tésztát. Így is ökölnyi zsemléket kaptam, de amilyen pokoli meleg van most még a felnõttek is jól laktak 1-1 darabbal. MENNYEI LETT! Köszi Limara ;-)

Unknown írta...

Kedves Limara!

A segítségedet szeretném kérni. Már megcsináltam kétszer is ezeket a hamburgerzsemléket, és a második alkalommal sokkal finomabb, könnyebb lett, mikor legalább 2 órát hagytam kelni jó meleg helyen, fűtőtest mellett. Most pénteken is szeretnék csinálni, viszem vendégségbe, de nem lesz időm ennyit kelni hagyni munka után. Arra gondoltam, hogy előző este begyúrom, a hűtőben hagyom megkelni (ez szokott működni), reggel megformázom, és úgy hagynám kelni, hogy munka után csak be kelljen rakni a sütőbe. A kérdésem az, hogy szerinted 6 óra kelés sok neki, túlkel ez idő alatt? Vagy mert hideg a tészta, nem fog túlkelni? Esetleg formázás után megint rakjam vissza a hűtőbe, és ott is megkel 6 óra alatt? Köszönöm előre is a segítséged:)
Melinda

moncsó írta...

Kedves Limara! Mi is nagy hamburger rajongók vagyunk, ha jön a tavasz és nyár, jöhet a lángos és hamburger. Ez azért fűződik a kinti léthez,mert mi még a kétkezes, itt csöpögős, ott kifolyós hatalmas változaton szocializálódtunk. Tehát ki-ki maga ízlése szerint tölti a zsömiket és sétálgatásba kezd vele kicsit előre dőlve. Ez alól kivétel a kicsi lányunk, aki vígan folyatja mindezt végig magán, van neki egy anyja is :-)! De nincs hamburger husi receptem. Ki tudnál segíteni egy Limara-féle recepttel?? Ezer hála érte!!

Yvonne írta...

Tökéletes lett, szuper recept! Kicsit több só kellett volna hozzá a mi ízlésünknek és még annyit változtattam, hogy joghurt helyett tejfölt tettem bele, mert nem volt itthon joghurt, és a tetejére sajtot reszeltem. Finom ropogósak lett és gyönyörűek!

Unknown írta...

Kedves Limara ha a fele tészta ma nem kell akkor lefagyaszthatom szerinted?

Limara írta...

szerintem igen..

Cat írta...

Szia!
Ezt a zsömit it vegánosítottam, és teljesen szuper lett. Rizstejjel, szójajoghurttal, tojás helyett 1 kanál lenmagpehellyel készült, tk. tönkölyből 10 dgk ment bele, a többi fehér tönköly volt. Finom puha lett, mindenki szerette! Egy dolgot nem tudok csupán megoldani...hátha neked van valami jó ötleted. Tojás helyett nem tudom, hogy mivel kéne lekenni, hogy fényes legyen és a szezámmagok is rendesen raja maradjanak? Rizstejjel, mézes vízzel is próbáltam, de nincs siker :(

Köszi!

ScarlettOhara írta...

Kedves Limara!
Nemreg elkeszitettem a hamburgerzsomleket, de mivel csak ket fore keszult, minden hozzavalot feleztem. Talan ez lehetett az oka, de eleg kicsi zsomlek lettek, alig nottek meg. Izre, allagra tokeletesek voltak, csak kicsik, nem az a klasszikus hamburgerzsomle, amit jol meg lehet pakolni. Vagy ez normalis? :) Hetvegen hambisutes lesz, ahol mar a teljes adagot fogom elkesziteni, remelem, ugy mar szep nagyra megnonek.
Scarlett

Limara írta...

nem, ha fél adagot készítettél, akkor gondolom csak 4, esetleg 5 darabot formáztál belőle, amiknek ugyanakkorának kellett volna kelniük, nőniük. Más lehetett, esetleg túlkelesztés, a gond...

Phoebe80 írta...

Közben frissítettem az oldalt, így már látom a videót :) szuper, hamira fel!
Marcsi

Brizsitt írta...

Nagyon, nagyon szuper a recept, a videóért külön köszönet, imádom az oldaladat:) Sokat tanulok tőled. Abba ne hagyd a blog- és könyvírást!!!

Limara írta...

Én is köszönöm :) Még nem fogom :) :)

Unknown írta...

Köszönöm szépen a recepteket, főleg a kenyér és a hamburger zsemle recept nagyon bejött a családnak. A hamburger zsemle isteni finom lett. Nagy jó receptek vannak itt a blogon, nagyon szépen köszönöm még egyszer Limara.

Kata írta...

Kedves Limara,

"miután megkelt" - ez mennyi idő kb.? 1-1.5 óra?


Köszönöm: Kata

Kata írta...

Kedves Limara,

"miután megkelt" - ez mennyi idő kb.? 1-1,5 óra?


Köszönöm: Kata

Limara írta...

30-40 perc :)

Kata írta...

köszönöm:) ma jött el a napja...:-)

Kata írta...

köszönöm!!! Ma jött el az ideje...:-)

edizmus írta...

Kedves Limara! Minden recepted, amit kipróbáltam maximálisan bevált :) Ezzel a bucival kapcsolatban (meg úgy általában a kelt tésztáknál) az lenne a kérdésem, hogy tudnál-e javasolni valami tartósítási módszert. Pl. Szabad-e fagyasztani vagy az bűntett a kelt tésztáknál? Üdv.: Edi

Limara írta...

simán! A kelttészta nagyon jól tűri a fagyasztást....

edizmus írta...

Szupeeeer! Köszönöm a gyors választ is! :) Még arra lennék kíváncsi, hogy melyik állapotában érdemes? Formázás után, kelés előtt?

Limara írta...

közvetlenül formázás után, vagy kisütve, azonnal, amint kihűlt...

Ancsa írta...

Kedves Limara sajnos nincs dagasztó gépem, meg szeretném kérdezni hogy kézzel mennyi ideig dagasszam?

Unknown írta...

Kedves Limara!

Ha reggel szeretném kisütni, de este szeretném elkészíteni, akkor mit tanácsolsz? Reggel még kelesszem, vagy tegyem hideg sütőbe és úgy süssem vagy ... ?
nagyon köszönöm