2009. január 22., csütörtök

Aszalt áfonyás-kesudiós bagett

Ezt a nagyon finom bagettet ez a recept ihlette. 10 nappal ezelőtt elkezdtem készíteni a rozskovászt, érleltem. Mikor jó savanykás illata lett, készen állt a sütésre.

Hozzávalók:
  • 350 g kenyérliszt
  • 1 tk. só
  • 190 g víz (kenyérsütőgéphez elég 170 g)
  • 17 g olaj
  • 150 g érett rozskovász
  • csipet cukor
  • 8 g friss élesztő
  • 90 g aszaltáfonya
  • 60 g durvára tört kesudió
A hozzávalókból kissé tapadós tésztát dagasztottam, az áfonyát és a kesudiót csak az utolsó pár percre tettem bele. Kiolajozott kelesztőtálba tettem, másfél órát kelesztettem. Enyhén lisztezett felületre borítottam, ketté osztottam. Egyenként ovális formára lapogattam. A tőlem távol eső sarkait visszahajtom háromszög alakban a közepéig, majd ugyanezt lentről is megcsinálom, jól lenyomkodom. Ezután mindkét felét a közepéig tekerem, majd végig szorosan összenyomkodom. Megfordítom és a két kezemmel görgetve a megfelelő méretre formázom. Vékonyan belisztezem. Sütőzacskóba teszem őket, külön-külön. Ismét másfél óráig kelesztettem, kb. 20 fokon. Kb. 70 perc után éles pengével több helyen bevágom.
A zacskóba vizet permetezek, úgy, hogy ne a tésztát érje. Elkötöm a száját. 220 fokra előmelegített sütőbe teszem, a hőt azonnal visszaveszem 200 fokra. 20 perc után kibontom a zacsiból és további 5 percig sütöm. Rácson hűtöm.

Nagyon jó bélzetű, ropogós vékony héjú kenyérkék. Azonnal a kedvencek közé kerültek.



8 megjegyzés:

Millie írta...

Szívesen megkóstolnám! A wild yeast blog pedig az egyik kedvencem! Egyszer én is felkerültem oda a tepertős pogijaimmal. :-D

Limara írta...

Hű de jó! Gratulálok! :))

Gesztenye receptjei írta...

Limara!

Nagyon guszta lett, megint remekeltél!
Ma voltam két bioboltban és kértem árpamalátát. Az egyik helyen akartak adni malátakávét, a másik helyen pedig úgy néztem rám, mint aki kínaiul beszél :-)))
nos nem adom fel, próbálkozom tovább
gesztenye

Limara írta...

Köszönöm! :))
Jaj anyám! :)) Pedig itt, ebben a kisvárosban kapható!

Névtelen írta...

Szia Limara! Gyönyörűek a kiflik, most állok neki megcsinálni, mert a pici lányom reggelire kiflizik és tejecskét iszik. Sima finom lisztet tegyek bele, avagy kenyér lisztet? Előre is köszönöm a válaszod. Fruzska

Névtelen írta...

Fruzska! ha van, akkor kenyérlisztet!:))

Gesztenye receptjei írta...

Limara!

Elvihetem a tejfölös kifli receptjét?

Köszi előre is!
gesztenye

Limara írta...

Szia! Igen, vigyed csak! :))