2009. február 7., szombat

Szilvalekváros papucs tepertős tésztából


Ez a süti olyan igazi, békebeli, gyermekkoromat idéző finomság. Én hájas tésztából ismertem régebben, disznó vágáskor készítették. Mivel nem szeretem, idegenkedem mostanában a hájas tésztától, hajtogatott vajas tésztából szoktam készíteni. Nem régen láttam a boltokban tepertős tésztából. Minap sikerült nagyon pocsék tepertőhöz jutnom, gondoltam majd pogácsához elhasználom. Fél adag tésztát szilvalekváros papucsnak készítettem, már bánom, hogy nem az egészet, mert nagyon finom, eteti magát. Elég sok lekvárral töltöttem, saját főzés, így a legtöbb szétnyílt. A férjem még így is kanalazza hozzá a lekvárt.
Tésztája a hajtogatott tepertős tészta volt.
Az utolsó hajtogatás után vékonyra nyújtottam, majd 4-5 cm-es négyzetekre vágtam. Mindegyik közepébe egy kiskanál lekvárt tettem és két szemközti csücskét középre hajtottam, óvatosan összenyomtam őket. Sütőpapírral bélelt tepsibe ültettem a sütiket, majd hagytam tovább kelni őket. 200 fokos sütőben 12 perc alatt sültek szép pirosra.

3 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Szia Limara!
Nézz be hozzám: http://thechefviki.blogspot.com/2009/01/szilvalekvros-papucs.html

:-D

Helena írta...

Megsütöttem tegnap és nagyon finom lett.A tésztát elfeleztem és a feléből pogácsát ehhez még sót dolgoztam,a másik részből lekváros papucsot.Isteni.Köszönöm a receptet!!

Limara írta...

Nagyon szívesen, örülök, hogy tetszett!:)