2011. június 27., hétfő

Kapros zöldbableves

Ez megint csak egy olyan étel, amit itt, Makón ismertem meg. A zöldbableves előtte nekem egy rémálom volt (bocs anyu), de így kaprosan, savanyítva, jó sok füstölt hússal vagy kolbásszal, rengeteg csipetkével nagy kedvenc lett.
Általában füstölt nyúlját veszek, ha az nincs, akkor kolbász vagy apró kockára vágott füstölt sonka is tökéletes.
A füstölt húst darabokra vágom és felteszem főni. Amikor félig kész, hozzáadom a megtisztított, feldarabolt zöldbabot, egy kis fej vöröshagymát a vörös héjával együtt, 2 gerezd fokhagymát és egy csokor apróra vágott  
kaprot. Sózom, teszek rá őrölt borsot és lassú tűzön készre főzöm. Ha kolbászt vagy sonkát használok, azt a zöldbabbal együtt hideg vízben (húslevesben) kezdem főzni.
Míg a leves fő egy tojásból elkészítem a csipetkét.
Végül a levest rántással sűrítem, majd beleszórom a csipetkét is, és hagyom, hogy még egyet forrjon. Elzárom alatta a lángot és ecettel ízesítem. Tejfölt csak tálaláskor kínálok hozzá.

4 megjegyzés:

Annamari írta...

Ezt ki kell próbáljam. Nekem jöhet a zöldbab bárhogyan, bármikor.

Horasz írta...

Nyírségi mód ugyanez, csak kapor nélkül! :) Legutóbb feldobtam egy kis balzsamecettel tálaláskor:) Frenetikus:)

http://goo.gl/ukefR

MrsSame írta...

Nem vagyok egy nagy zöldbab fogyasztó,de így még én is megenném. Ki fogom próbálni.

Névtelen írta...

Mifelénk Szentesen is így főzzük, és nagy kedvenc.