2011. május 16., hétfő

Eper-rebarbara szuflé

Néhány nappal ezelőtt kiállítás megnyitóra mentünk a húgomékkal itt Makón. A könyvtárban még most is megtekinthetőek a csodás fafaragások és karikás ostorok, aki teheti tekintse meg, megéri!
Arra gondoltam, hogy egy könnyű szufléval várom a tesómékat. Előző nap főztem egy kis eper-rebarbara lekvárt, remekül lehet a szufléhoz is használni, egyszerűen csak át kell egy szitán paszírozni.
Persze ahogy lenni szokott némi kis malőr közbajött. Én úgy emlékeztem egy órával később kezdődik a program, az utolsó pillanatban tettem be a sütőbe az édességet. Toporogva, teljes harci díszben vártuk a sütő előtt, hogy végre elkészüljön, a húgom csinált egy (két) gyors fotót, forrón belapátoltuk és rohantunk. sajnos így nem is tudtuk kiélvezni az ízeket, pedig nagyon-nagyon jó kis desszert volt. Már csak ezért is muszáj lesz ismételni.
Hozzávalók:

  • kb. 2 dl lekvár
  • 2 tojás sárgája
  • 3 ek. cukor
  • 1 ek. őrőlt mandula
  • csipet só
  • 3 tojás fehérje
Mint említettem előző nap főztem fél kiló eperből és egy köteg rebarbarából kevés citromlével, pár ek. cukorral lekvárt. Ebből vettem ki egy adagot és átpaszíroztam. 
Közben a sütőt előmelegítettem 180 fokra. 6 szuflétálkát kivajaztam, porcukroztam. A tojások sárgáját a cukorral alaposan kihabosítottam. Hozzáadtam kb. 2 dl-t a sűrű eper-rebarbara szószból. Elkevertem benne az őrőlt mandulát, végül óvatosan beleforgattam a tojások keményre vert fehérjét. Elosztottam a tálkákban és óvatosan betoltam a sütőbe.
Kb. 12 perc alatt sül készre. Figyelni szoktam, addig sütöm, míg emelkedik a hab. 
Tálaláskor a maradék átpaszírozott lekvárt adtam mellé.

14 megjegyzés:

Andi írta...

Wow. Ezt még GAPS-baráttá is át lehet alakítani. Nagyon köszönöm:)

libi írta...

Finom volt ez így futtában is. ;-)

fevi írta...

Marcsikám,
gyönyörűséges. Köszi a receptet, semmi nem tarthat vissza attól, hogy elkészítsem. Szuflés tálka van, rebarbara-eper lekvár van, mi kell még?

Katyi írta...

Ohhh! Eddig a szuflé recepteket átlapoztam, mert minden filmben, regényben, szakácskönyvben a legkényesebb desszertként emlegetik!
Évi! Könnyű neked! Nekem se szuflés tálkám, se lekvárom!
A receptet viszont elmentem, mert a tálka beszerezhető, a lekvárt helyettesítem másikkal...
Eljön még a szuflé ideje!!!

Aniko írta...

Juj de megennèm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Éva írta...

Nagyon guszta! Ez az édesség az ami még kipróbálásra vár az én konyhámban!

Kati írta...

Igazán szépen felnőtt, gyönyörű lett, ésc biztos nagyon finom is.

Tiffanylda írta...

Uramisten, de jól néz ki!:((( Mindjárt nekilátok!:))) Csak ez a lekvár téma nem megy...

Eszter írta...

Ez valami félelmetesen jól néz ki!

foncsi írta...

úúú. nee. :D még csak nem is reggeliztem:D

Bianka írta...

Gyönyörűséges lett és a tálka is nagyon tetszik

Ildikó írta...

Gyönyörű de én ehhez béna vagyok

Foodafok írta...

Valóban csodás.

Névtelen írta...

Szia! lenne egy kérdésem: megcsináltam a csokis szuflét éd nekem össze esett. Mit csináltam vahon rosszul. :-)

Köszi Tia