2010. július 2., péntek

Levendulás panna cotta ribizlis málnazselével

Arra biztatok mindenkit aki még nem próbálta a levendulát desszertben, bátran álljon neki, egyszerűen mesés. Ez a panna cotta az abszolút kedvenc, nem is tudom, hányszor készítettem az elmúlt napokban. A tavalyi karamelizált barackosnál nekem sokkal jobb ez a málnazselés változat.
A málnát ribizlivel főztem össze, mert a ribizlinek magas a pektintartalma, nagyon jól kocsonyásodott tőle a lekvár.
A panna cottát nem írom le újra, pont úgy készítettem, mint eddig. Poharakba adagoltam és a hűtőbe tettem.
A zseléhez 20 dkg málnát és 20 dkg leszemezett ribizlit felforraltam, szórtam rá 5-6 ek. cukrot (azt szerettem volna, ha savanykás marad), és 2-3 ek. friss citromlevet. Néhány percig főztem, ezalatt besűrűsödött, majd átpaszíroztam. Csak röviddel a tálalás előtt kanalaztam a tejpuding tetejére.

11 megjegyzés:

Eisenstock Ildikó írta...

Limara! Én ezt a tempót nem bírom. Most akartam nekilátni a kakaóscsiga (azóta eldől fahéjas lesz inkább) megsütésének, erre itt a következő csábítás. Benned, úgy tűnik, dupla motor van.

Bianka írta...

Hű-Ha ez igen, fenséges lehet

Névtelen írta...

Limara! Hány tálka lesz belőle? Nagyon guszta! Orsi

Moha írta...

Na jó,akkor hétvégén panna cotta lesz... Gyönyörű színű a lekvár a tetején.

Felhőlány írta...

Csodás párosítás! Színben, ízben... nagyon szeretem az efféle karakteres finomságokat! Meg persze a panna cotta-t, meg a levendulát... :))
Ez valami gyönyörű!

egycsipet írta...

Ó, de megkóstolnám! :)

bévé írta...

Látom, most egyre járt az agyunk :D

Melinda írta...

Limara, grízpudingot hogy készítenél el?

nelly írta...

Muszáj megnéznem, hogy csinálod a panna cottát. Ez tök jól néz ki, és biztos finom is lehet!!!

Elisabeth írta...

Kedves Limara! Nem tudom végigolvasni az összes hozzászólást, így nem tudom szerepel-e valahol a válasz a kérdésemre. Azt szeretném tudni, hogy hány darab csiga lesz ebből a receptből?
Köszönöm előre is. Holnap ezt fogok sütni, csak tudnom kell hány adagot. :)

Limara írta...

Ebből nem lesz csiga....:/