2010. június 7., hétfő

Újkrumpli sóágyon

Remek köret volt a grillezett husik mellé. Soha nem sütöttem még sóágyon, de még sóburokban sem semmit. Most is óvatosan fogtam hozzá, a biztonság kedvéért más köret is készült. De kár volt félni, a krumpli mennyei lett, kívül ropogós, belül krémes.
Egy cseréptálba terítettem nagyszemű sót, csak annyit, ami elfedte az alját. Erre szórtam friss rozmaringot, majd az újkrumplit. 200 fokos sütőben sült kb. 45 percig, de nyílván függ a krumpli nagyságától.
Tálalás előtt kevés olívaolajat csepegtettem rá.

10 megjegyzés:

Kriszta írta...

Hú, ez nagyon guszta :)

Macus írta...

Én són csak csirkét sütöttem eddig, de ki fogom próbálni a krumplit is.

Bianka írta...

Nagyon guszta és milen ropogós

Szemi írta...

Hú, ez nagyon finom lehetett! Ki fogom próbálni!!! :))

szazala írta...

Ezt a cseréptálat is be kell áztatni?Fedő nélkül sült végig?Köszi a válszt!

Limara írta...

Köszönöm!:))
Szazala! nem, ezt nem kell beáztatni, ez mázas, sőt forró sütőbe tettem. 16 éves, még az Őrségben vettem, nagyon szeretem. Bár van teteje, erre nem kell, fedő nélkül sült. Természetesen más tűzálló edényben vagy tepsiben is elkészíthető:))

Tűzpadka írta...

Én sóágyon csirkét sütöttem már, de burgonyával nem próbáltam még. Érdekes ötlet. Bizonyára finom is. van aki a csirkét be is borítja teljesen a durva szemcséjű sóval.

Viki írta...

Ezt bizony el tudom képzelni milyen mennyei lehetett. Csirkét szoktunk sóágyon sütni, ezért gondolom, hogy milyen fincsi :) S hogy milyen guszta is?

Névtelen írta...

Még több hasznos tudnivaló,recept és nyereményjátékok a gasztronómia világából a TV Paprika Facebook oldalán : http://www.facebook.com/?ref=home#!/tvpaprika?ref=ts

yokkoa írta...

Tegnap én is megsütöttem. Nagyon finom volt, de én semmi különbséget nem éreztem ahhoz képest, mint mikor beszurkálom villával és simán megsózom.
Amúgy amikor kisültek kereszt alakban bevágtuk és kis darab margarint tettünk bele, meg reszelt sajtot. Nagyon ízletes volt!