2010. április 12., hétfő

Paradicsomos-padlizsános bulgur -VKF XXXIII.

Néhány héttel ezelőtt, az első quinoa-s bejegyzés után kaptam ezt a receptet Gatok-getek Kálától. (Mivel ő mással indult a kiíráson, így megmutatom nektek.) Kipróbáltam és annyira tetszett, hogy azóta már többször is készítettem. Először pontosan úgy, ahogy írta, késöbb annyi módosítással, hogy a padlizsánokat félbe vágva sütőben sütöttem meg, a húsát kiszedtem, majd a héjába tettem vissza az összeállított tölteléket. Illetve quinoat is kevertem a bulgurhoz. Mivel több lett egy pritamin paprikát is megtöltöttem. Lehet önálló étel egy nagy tál salátával, vagy köret egy szelet grillhús mellé.
Hozzávalók:
  • 250 g bulgur
  • 4 dkg vaj
  • 500 g padlizsán (2 nagyobb padlizsán)
  • 250 g paradicsom (hámozott, konzerv is jó)
  • 1 közepes fej hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 csokor petrezselyem aprítva
  • 5 evőkanál olivaolaj
  • 1 dl tejszín
  • 100 g reszelt sajt
  • só, (cayenne bors)
Öntet:
  • néhány ágacska friss (v. szárított) bazsalikom
  • 2,5 dl joghurt
  • borsikafű
A bulgurt a vajon megpirítjuk, felöntjük kétszeres mennyiségű vízzel, majd 5-10 perc főzés után levesszük a tűzről és fedő alatt tovább puhítjuk és hűlni hagyjuk.
A bazsalikom leveleit apróra vágjuk, a joghurttal összekeverjük, kissé sózzuk, borsikafűvel ízesítjük és behűtjük.
Az apróra vágott hagymát, fokhagymát és a kb. 1-1,5 cm-es kockákra vágott padlizsánt az olajon, kis lángon kevergetve kb. 20 percig pároljuk. A puha bulgurt kissé elmorzsoljuk, majd a párolt padlizsánnal, a kockákra vágott paradicsommal, a petrezselyemmel, a sajttal és a tejszínnel összekeverjük és megsózzuk, fűszerezzük. A masszát vékonyan kivajazott magas falú tűzálló tálba töltjük és hideg sütőbe toljuk. Közepes lánggal (180 fok) kb. 30 percig sütjük.
A bazsalikomos joghurtot külön kínáljuk hozzá.

3 megjegyzés:

Kiskukta írta...

Ma főztem sósan is bulgurt, a férjem így már megette, bár még nem teljes a szerelem, mondjuk részemről sem (az édes nekem jobban bejött), még szokjuk, de jó úton haladunk:D
Ezt viszont annyira guszta, hogy muszáj lesz kipróbáljam alkalomadtán! Minden esetre nagyon jó témát választottál, már nagyon sok recept felkeltette az érdeklődésemet, szóval köszönöm a témát!

duende írta...

Ezt feltétlenül megcsinálom! Olyan igazi törökös étel és én nagyon kedvelem a török konyhát - isteni lehet! :)

shamu írta...

Limara, ha még elfogadsz receptet: BeckZsu úgy érezte, lemaradt, így belinkelem helyette:
http://beck.blog.hu/2010/04/12/csirkemell_ananasszal_es_bulgurral

Remélem, nem baj, hogy belekotnyeleskedtem.