2010. március 6., szombat

XXXIII. VKF! - Témahirdetés

Miután  Maimonitól megkaptam a VKF stafétáját először fellapoztam a VKF gyűjteményt, egy papírra kiírtam az összes eddigi témát. Egyik jobb volt, mint a másik, néhány pillanatra el is kapott a pánik, de ezután jöttek az ötletek. Egy másik cetlire felírtam ezeket is, volt belőlük bőven. Ezután már az okozott gondot, hogy mit is válasszak. Végig gondoltam mindet, kihúztam, visszaírtam, megint kihúztam. Maradt kettő, ami különösen tetszett. Hogy végül miért ezt választottam? Szerintem nem kell különösebben magyaráznom.
A XXXIII. VKF témája legyen a:

Gabonák, Gabona félék
A gabona azoknak a pázsitfűféléknek az összefoglaló elnevezése, amelyeket táplálkozás céljára felhasználható magjaik miatt termesztenek. Ősidők óta az emberiség fő táplálkozási elemei közé tartoznak.(Wikipédia)
Ne essetek pánikba, nem akarok senkit sem kenyér sütésre kényszeríteni! Ugyanis nem a tipikus kenyérgabona a kiírás témája. A búzán, tönkölyön, rozson kívül számos gabonánk van, amit alig-alig használunk, kevésbé ismerünk. Pedig ezekből, vagy a hagyományost ezekkel párosítva is lehet remek előételeket, leveseket, levesbetéteket, köreteket, főételeket, salátákat, süteményeket, édességeket, sós kekszeket, péksüteményeket, vagy nassolni valókat készíteni. Legyenek ezek akár gluténtartalmúak, akár gluténmentesek. Gondolok például az amarantra, kölesre, hajdinára, bulgurra, quinoára, zabra, cirokra, stb... Ezekből várok izgalmas ételeket (ami persze lehet kenyér is...).
A pályaműveket (Húsvétra való tekintettel) április 11. éjfélig kéretik közzétenni a blogon, linkjét a vkfxxxiii(kukac)gmail(pont)com címre küldjétek.
Akinek nincs blogja, de van jó ötlete fényképpel együtt küldje el nekem a receptet, közzéteszem a saját blogomon.

Az alapszabálynak megfelelően a nemes versengésben "nem vehet részt: fizetett, kereskedelmi célú blog/honlap, cégek.A mindenkori házigazdának saját döntési hatásköre, hogy bármilyen gyanús, reklám-szagú résztvevő írását ne jelentesse meg az összefoglalóban."

35 megjegyzés:

Szamóca írta...

Limara, ez szuper!
Nagyon testhezállónak érzem a feladatot, úgyhogy már ki is találtam, hogy mi készül majd! :-)

Száva írta...

Ez király! :) Az előzőről lecsúsztam, de ilyesmire vkf nélkül is készülök már egy ideje, hát akkor most határidőre:)
jó hétvégét!

Livi írta...

Hű nagyon jó a téma!!! :)
Rögtön van egy gyakorlati kérdésem :D Zabkorpából készült étel is megfelel?:)

lúdanyó írta...

Nagyon jó téma és gratulálok a stafétához!

sedith írta...

Érdekes a téma, biztos ez is remek forduló lesz! De azért, ugye, lehet búzával, zabbal, rozzsal is pályázni?:)

Kata írta...

Gratulálok a stafétához, tetszik a téma; szép nagy mozgásteret adtál nekünk, biztos jó ötletek lesznek most is.

szepyke írta...

Gratulálok, és alig várom a pályaműveket!:)

Ági, aki főz írta...

Máris tele vagyok ötletekkel! Alig várom a többiekét.

Andi írta...

Nagyon jó téma! Máris csikorognak a kerekek az agyamban.....

Limara írta...

Sziasztok! Persze, mindent szabad! :))
Féltem, hogy nem lesz népszerű a téma, örülök, hogy tetszik:))

Flat Cat írta...

Nagyon jó a téma, és gratulálok a stafétához! :)
Úgy érzem, ez is egy nagyon népszerű forduló lesz! ;)

Max írta...

Még egyszer gratula a stafétához, és pompás témát hirdettél. Szuper!!!

Andi/cuki írta...

Limara,teljesen illik hozzád, s hozzánk is!Legalább én is kipróbálok mást a búzaliszten kivűl.
Gatya felkötve!:-))

Raindrop írta...

Még sosem vettem részt VKF-en, de a tiédre benevezek valamivel. :)

Chef Viki írta...

Gratulálok a stafétához!!!

A téma királysáááááááááág!

Brigitta írta...

Nahát,ez igen,nagyon szuper lesz!
Limarám,kukucs be hozzám egy percre!:))

Limara írta...

Köszönöm! Tényleg féltem, és még most is kicsit, milyen lesz a fogadtatás. :)

Lilahangya írta...

Limara, a temakiiras jo, de legy szives mindenkepp modositsd, illetve pontositsd a cimet! A felsoroltak kozul jonehany NEM tartozik a gabonafelek koze!
Ertem en a szandekot (gabona helyettesitoket, alternativ gabonafeleket keresunk)es tenyleg nagyon tetszik, mint tema, de sem az amarantusz, sem a hajdina, sem a quiona nem tartozik a gabonafélék közé. A bulgur pedig siman buza, illetve tobbnyire durumbuza, csak hantolt es parolt valtozatban.

Limara írta...

Szia Lilahangya! A wikipédián és a Terebess-en is utánanéztem. Az amarant és a quinoa is gabonanövényként szerepel. A hajdina csak növénytanilag nem gabona, de oda sorolják. De pontosítom, hogy ne legyen félreérthető.

Unknown írta...

Gratulálok a stafétához! Kb. ilyen témára számítottam Tőled ;)

Ginger írta...

Sziasztok!
Új belépőként én is elgondolkodom a témán. :-)

Bianka írta...

Ponst most kaptam egy kenyeres, péksütis receptkönyvet :)))))))))

Lilahangya írta...

Köszönöm! :)

Névtelen írta...

a rizs is gabona?

Limara írta...

Igen, az :)

Ági írta...

Hát ez nagyon jó téma, én biztos jövök, rengeteg ötletem van :)

Garffyka írta...

Limara, gratula még egyszer a VKF varázsfakanálhoz :)
A téma nagyon ott van, ilyesmire gondoltam tőled, ráadásul rafináltan csavarintottál is rajta a 'másfajta gabona' ötlettel :) Valszínüleg özönleni fognak a nevezések.

Névtelen írta...

Csak saját recepttel lehet nevezni? Vagy lehet dédike elfeledett receptje is?

Limara írta...

Dédike elfeledett receptje a legjobb, az egy kincs! :)) Kíváncsian várom! :))

Vera írta...

Szia
Két kérdésem is lenne, vagy inkább három :)
1. a polenta (mint kukorica) is elfogadott?
2. Több receptet is lehet küldeni?
3. Ha igen, akkor egyszerre küldjem az emailben vagy lehet külön külön is?
Bocs a sok kérdésért, első VKF és nagyon nagyon izgatott vagyok :)
köszi a választ

Limara írta...

Szia!
Igen, pollenta is jöhet. Küldheted egyszerre a linkeket:))

Viki írta...

Szia!
Gratulálok ehhez a gyönyörü kihíváshoz.
Lenne egy kérdésem, ami az lilahangya megjegyzését és a rá adott válaszodat illeti.
Akkor az amaranttal sütött péksütemény most jöhet, vagy nem? -, mert éppen most készülök elkészíeni vele valamit, s már nem nagyon szeretnék változtatni rajta. Még sohasem vettem részt VKF-en, de talán most kicsit "megbátorodtam". S ugyanez vonatkozik a Hajdinára is, mert azt pedig holnapra terveztem be. Várom a válaszod.

Viki írta...

Gratulálok, részemről igen csak kedvező témakör.
Két kérdésem lenne, miután olvastam Lilahangya bejegyzését és a rá adott válaszod.
Akkor most az AMARANT és a HAJDINA jöhet, vagy nem? ugyanis mindkettővel -már korábban eldöntöttem- hogy hétvégére készitek valamit.

Limara írta...

Szia Viki! Mind a kettő jöhet:))

Viki írta...

Limara! Jaj de izgulok és örülök:)) most megyek elolvasom már végre a szabályzatot is, de már a kenyerem sül :)) Gyorsan odaadtam reggel a gyerekeknek a tegnapsütöttet, hogy a mai igazán "friss" legyen.