2009. december 15., kedd

Karácsonyi ropi


Nagyon jól szórakoztunk tegnap délután miközben ezeket a jópofa ropogtatni valókat készítettük. Néhány nappal ezelőtt láttam itt őket. Ez is egy olyan édesség, amit imádnak a gyerekek készíteni. Sodorni a tésztát, csokival kenni, mindenféle színes cukorral, aszalt gyümölccsel díszíteni, remek móka.
A leírás szerint ez egy japán snack. Nagyon ötletes.
A tésztája egyszerű, a tahini az egyetlen hozzávaló, amit talán nem lehet minden közértben beszerezni, de nagyobb multikban már megtalálható. Nekem mindig van itthon, szeretem.
Hozzávalók:
  • 105 g kenyérliszt
  • 80 g finomliszt
  • 1/4 tk. só
  • 13 g porcukor
  • 25 g méz
  • 16 g tahini
  • 6 g szárított élesztő
  • 65 ml tej
  • 1/4 narancs reszelt héja
  • 25 g szobahőmérsékletű vaj
Egy tálban elkevertem a szárazanyagokat, egy másikban a tahinit a mézet és a vajat. Összeöntöttem őket, majd kézzel összegyúrtam. Folpackba csomagoltam és egy órára a hűtőbe tettem.
A tészta tökéletes volt nekem, de ha nagyon nedves lenne egy kis lisztet lehet még hozzátenni.
Lisztezett felületen kb. 3 mm vastagra nyújtottam, majd ugyanilyen széles csíkokra vágtam. Egy levágott fejű fakanál nyél mellett pizzavágóval csináltam. A rudakat kissé megsodortam és kb. 15 cm hosszúra vágtam.
Sütőpapírral bélelt tepsire ültettem őket.

180 fokra előmelegített sütőben sültek. Az én sütőmben elég volt nekik 11 perc, de addig kell sütni míg enyhén megbarnulnak.
Miközben sültek egy tábla étcsokoládét olvasztottam fel, majd 2 ek. olajjal simára kevertem. Kikészítettem színes szórócukorkát, chiliport, kókuszreszeléket, aszalt gyümölcsöket vágtam apróra, mandulát törtem össze, habcukorkát aprítottam.
A kisült ropikat olvasztott csokoládéba mártottam, majd megszórtam őket a magokkal, cukorkákkal.


15 megjegyzés:

Viki írta...

Limara ! ez valami csúcs, mármint az ötlet és a ropikád is, s hozzá az én kis történetem.
hétvégén és még tegnap is nálam voltak az unokák és éppen ilyeneket, és hasonló kis apróságokat "gyurmáztunk". Én a tahini-t itthon szoktam elkésziteni, mert tényleg még kisebb áruházakban nem találkoztam vele.
A mi ropogtatni valónknak csak annyi baja volt, hogy már csak "volt" :-) Tanulság: legközelebb titokban kell elkészitenem :-) ha meglapit szeretnék karácsonyra.

Ági, aki főz írta...

Valahol én is láttam ezt, csak nem voltam biztos benne, hogy milyen tésztával csináljam. Most ez megoldódott. Különben mikádó néven lehet venni is, nagyon vékony ropi, csokiba mártva. A japánok még mindenféle rózsaszín meg egyéb színes mázba is mártogatják. Amolyan Hello Kitty stílusban.

egycsipet írta...

Nagyon jópofa nass, tetszik! :)

Névtelen írta...

De jó! Ez nagyon tetszik :)))

trinity írta...

Limara, ez roppant jópofa!!! Nem csodálom, ha a gyerekek oda vannak érte!!

Zsófi írta...

Plusz 1 5let:

Nemrégiben egy marcipán-bemutatón (valamelyik hipermarketben) kaptuk.

A csokit meg lehet hempergetni egész rózsaborsban is. Nagyon finom lesz: a rózsabors nem veszi el a csoki édességét, csak hozzáteszi az enyhe bors-ízt. És az állaga izgalmas: mikor eszed ropog a rózsabors és szétolvad a csoki.

libi írta...

Volt az egyik osztályomban egy amerikai kislány, ő mindig ilyet hozott ünnepekre. Az anyuka nem volt nagy szakács, és valószínűleg náluk lehetett kapni készen ilyen édes "ropit". Itt meg a sós ropival csinálták, hát az úgy nem volt az igazi. ;-)

Tinkmara írta...

Jaj, ez nagyon ötletes. Hmmm itt is vannak gyerkőcök a családban... lehet hogy... köszönöm az ötletet... puszi.

egy anya írta...

Limara, én is megcsináltam a ropit.
www.kostolo.blogspot.com
Eleve háromszoros adagból kezdtem, és most dolgozik a gép a következő 3szoros adagon. :)
Köszi az ötetet, nagy sikere volt!

Age írta...

Micsoda ötlet!! De ha senki nem eszik belőle, dísznek is tuti jó

Névtelen írta...

Piroska vagyok. Szia Limara. Mi az a tahini? Milyen szerepe van ebben a receptben? Mivel pótolható?

Limara írta...

Atihini őrőlt szezámmag, egy sűrű krém. Lehet házilag is készíteni. Az íze kell a receptbe, de kihagyhatod ha nincs.

emmili írta...

Szia!

Megírnád,hogy kb.hány darab lesz belőle?
Köszönöm szépen:-)

Limara írta...

Szia! Hát nem nagyon emlékszem pontosan hány darab lett, 30-40? :(

timcsa írta...

Kedves Limara!
Szerinted miért kell bele az élesztő?
Ma csináltam egy dupla adagot, de egyáltalán nem kelt meg :( holott vártam volna, ill. jó lett volna.
Amúgy nagyon finom, de ezt az élesztő ügyet nem értem...
Köszi:Timi