2009. december 17., csütörtök

Biberle


Tegnap egész délután mézeseket sütöttem, ismét. A tizen nem tudom én hányadik tepsi után már meglehetősen untam. Akkor jutott eszembe, hogy nem régiben láttam Beánál ezt az aprósütit. Mézes tészta kell hozzá, meg marcipán. Mézes tészta volt, még mindig, marcipán volt, mivel feltankoltam a Lidl-ben.
Pár pillanat alatt összeállítottam a sütit, néhány perc alatt ki is sült. A 20 dkg-os marcipánt hosszában kettévágtam, majd kb. másfél cm-es átmérőjű rudakká sodortam. A mézes tésztát 3 mm vastagra nyújtottam, majd 7 cm széles, marcipán hosszúságú csíkokra vágtam. A marcipán rudat a közepére fektettem, feltekertem, majd éles késsel kis trapézokra vágtam. Sütőpapírral bélelt tepsire ültettem, lekentem felvert tojással, majd 180 fokos sütőben 8 perc alatt megsütöttem. Miután kihült bedobozoltam és jól elrejtettem.
Eredeti recept itt.

20 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hmmm...ez jól hangzik!
Egy ötlet: a változatosság kedvéért csinálj mézes puszedlit, azt még szaggatni se kell! :-))

Névtelen írta...

Egy pár éves karácsonyi receptújságban nemrégiben leltem fel újra ezt a receptet. Nekem annyira csak mézes íze van, hogy kár volt belerakni a marcipánt. Ja, ott még sütés után sziruppal lekenték a tetejét, de nem lett volna baj, ha lehagyom, mert így már teljesen mézespuszedli íze lett :) Csilla

trinity írta...

Nekem nagyon tetszik!!! Na, akkor eggyel megint nőtt a "mitkellmégmegsütnöm24.-ig" című listám:)))

Limara írta...

Puszedlit csináltam, nem szerették a gyerekeim, ráadásul ezek a mézesek is ajándékba mennek :))))
Csilla! Az én tésztámmal nagyon jól érződik a marcipán, az eredetivel nem tudom milyen :)
Triniy! Érdemes, mert finom és gyors! :)

Viki írta...

Szia Limara ! Lenne egy nagy kérdésem és kérésem, hogy válaszolj rá, mert én még mézestésztát is most sütöttem életemben először, de a marcipán sem volt lakója a konyhámnak.
Mézestésztám is van a hütőbe és ugyanolyan marcipánom is, mint amilyet Te vettél.
Kérdésem: A marcipán masszát, ha kiveszem a zacsakjából semmit sem kell vele csinálni??? (izesiteni, stb) Lehet, hogy buta kérdés, de hát mit tegyek, ha ezeket nem ismerem.
Ugy gondolom nem off, ha itt irom meg, hogy a mézeskalácstésztádat elkészitettem, nagyon jól sikerültek. Tegnap próbára sütöttem egy tepsivel, de még rengeteg tészta maradt. Ebből kipróbálnám. Köszönöm, ha válaszolsz.

Limara írta...

Szia Viki! Nem kell vele semmit sem csinálni. Kibontod, hosszában elfelezed, majd megsodrod. Ennyi :))
Örülök, hogy jól sikerült a mézes! :))

Viki írta...

De jó, hogy még itt böngészek Nálad igy már olvashatom is a választ, amit nagyon köszönök. A mézes tészta tényleg nagyon fincsi. A napokban rá kell szánnom magam az irókázásra is :-)Köszönöm, hogy ilyen gyors voltál.

Névtelen írta...

Hű, micsoda büszkeség! :)
Mármint én, hogy megcsináltad, és rólam jutott eszedbe. dejóó :)))

Vali írta...

Egyszer hasonlót csináltam papsapka néven szerepelt a recept könyvben. Kicsit azt hiszem túl sütöttem, mert sohasem puhult meg. Azóta kavicsként emlegetjük.
Tied puha lett?

Julika írta...

A papsapkát én is megsütöttem pár éve. Én Masalától kaptam a receptet. De nekem az jól sikerült.

szazala írta...

Jöttem Hozzád stollenért,helyette más német sütit találtam:)!
Vettem ma marcipánt(Maros) a madaras áruházban tuti drágábban,mint Te a Lidliben:(Felétek van sima marcipán,vagy olyan ami csokiba van forgatva?(a hozzánk közeli Lidlben még nem találkoztam simával)
Szóval a stollenbe szántam a marcipánt,és annyi recept van a neten,gondoltam jövök Hozzád a tutiért,de nem találtam:((vagy csak nem látok jól?)Tervbe van véve,várjak,vagy keresgessek tovább?Először sütnék ilyen kalácsot,és szeretném,ha igazán nagy 'durranás' lenne!

Moha írta...

De jó, ezt én is néztem, ha azt mondod finom, kipróbálom!
Akkor ezt úgy kell felvágni, mint a hajtoványt szoktuk?

Tinkmara írta...

Limara kedves, ne haragudj de én, mint a rák, hátrafelé is megyek és hagytam egy kérdést a "dominós" sütinél, múlt év decemberében. Hálásan köszönöm és ne haragudj.
No itt, tán így még gyorsabb.
http://limarapeksege.blogspot.com/2008/12/domin-kocka.html

Limara írta...

Vali! Az enyém puha lett, igen:))
Bea! Sokszor eszembe jutsz! :)) A gyoönyörű fotóid, sütijeid és az égszereid.... :))
Szazala! Most van a Lidl-ben mezei marcipán, ott ahol a pudingok, tortadíszítő kellékek vannak.
Stollent egyszer sütöttem, nem tetszett a családomnak ezért többet nem erőltettem :)Beánál láttam jó receptet, ahonnan ezt a biberlét is hoztam :))
Moha! Finom! És úgy kell vágni, igen! :))
Tinkmara! Bocsánat, csak most tudtam jönni, de már válaszoltam ott neked! :))

Macus írta...

Nézz be hozzám, küldök neked valamit.

Niki írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Niki írta...

...rájöttem, hogy nagy butaságot akartam kérdezni egyel feljebb... :)
Régóta szemezek a Biberlével, holnap nekiállok. :)

Tinkmara írta...

Magácska egy angyal, ugyanezt közöltem a másik bejegyzésnél is. ;)

Julika írta...

Limara ! A mézekalácsot én is megsütöttem a recepted alapján, életemben először. Nagyon fino ma tészta és nagyon könnyű vele dolgozni.Sőt még az írókázást is kipróbáltam. Nem lett szép az írókázás, de elsőre nem rossz.

Limara írta...

Tinkmara! Köszönöm! :))
Julika! De örülök! :)))