2009. augusztus 28., péntek

Humusz, baba ganoush

A mai napunk elég rosszul kezdődött. Sajnos a kisfiam elkapott valamit, már éjszaka is rosszul érezte magát, reggel mentünk orvoshoz. Délelőtt még nagyon levert, kedvetlen, erőtlen volt, majd egyszer csak mintha elfújták volna, erőre, jó kedvre kapott. Hála istennek. Évek óta nem volt beteg szerencsére. Szigorú diéta van neki, főtt rizs, banán, étcsoki, cola. Utóbbit is a dokinéni írta fel.
Nem is volt kedvem főzni, a meleg miatt sem, emiatt sem, így magunknak is csak gyors ebéd készült. Humusz és baba ganoush, azaz arab padlizsánkrém egy kis grillezett halloumival és pitával.
Gyönyörű csicseriborsót lehet most kapni a Lidl-ben, spanyol, nagyon jó minőség elérhető áron. Már többször vettem belőle, most is feltankoltam.
Humuszt gondolom mindenki ismeri. Én nagyon szeretem, a fiúk nem annyira, ők inkább a padlizsánra ugrottak.
Humusz:
  • 1 üveg csicseriborsó
  • 1 ek. tahini
  • 2 ek. joghurt
  • fél citrom leve
  • 1-2 g. fokhagyma
  • olívaolaj a tetejére
A csicseriborsót leszűrtem, de a levét felfogtam. Turmixba tettem a taninivel, sóval, citromlével, fokhagymával és annyi konzervlével, hogy símára tudja dolgozni a gép. Végül joghurttal lazítottam rajta, majd tálkába tettem, olívaolajjal meglocsoltam. Őrölt chilivel is meg lehet hinteni.
Baba ganoush (arab padlizsánkrém) :
  • 2 kisebb padlizsán
  • 1 ek. tahini
  • fél citrom leve
  • 1 -2 g. fokhagyma
  • só, bors
  • 2 ek. joghurt
Tulajdonképpen ugyanúgy készül mint a humusz, csicseriborsó helyett grillezett padlizsánnal.
A gázt begyújtom, majd a lángelosztón feketére sütöm a padlizsánokat. Így finom, füstös ízük lesz. Lehet darabos vagy egészen síma is a krém. Előbbihez villával töröm össze a padlizsánt, utóbbihoz turmixba teszem. Most turmixoltam a citromlével, sóval, fokhagymával, tahinivel. Végül kevés joghurttal kevertem el. Olívaolajjal meglocsolva tálaltam.
Mindkettőhöz jár természetesen friss paradicsom, zöldhagyma, olajbogyó és ropogósra sütött pita kenyér.

9 megjegyzés:

Palócprovence írta...

Örülök, hogy jobban van a kisfiad! Egyébként klassz a diétája, én is el lennék rajta! :) Ahogy az ebédeteken is...

lúdanyó írta...

De jól néz ki így együtt!

Edina írta...

Rögtön megéheztem, nagyon fincsi lehet. Megkérdezhetem, hogy mi az a halloumi? Még nem hallottam róla...

Raindrop írta...

Ez nálam az "addig eszem amíg tart" ebéd. Nagyon szeretem, igazán guszta.

trinity írta...

Erre az ebédre én is vevő vagyok!
Kisfiadnak további jobbulást!

Renata Kalman írta...

Igazi arab ebéd! Én elsőként a padlizsánt szúrtam ki jobb oldalon. :)

Jobbulást a kisfiadnak!


(off: volt még régebben egy bejegyzésed a platánfáról...azóta mi a helyzet? nekünk is van egy az udvarban és azóta motoszkál bennem a dolog)

Limara írta...

Sziasztok!
Köszönöm szépen, a kisfiam szerencsére már sokkal jobban van!Mondthatnám kutya baja! :))

Edina!A halloumi sajt, amit grillezni lehet, nem folyik szét, ropogós kéreg sül rá.Én nagyon szeretem, az árát nem, drága, de most akciós volt. Egyébként a házi készítésű sajtok hasonló állagúak.
Renata! Semmi! Paltánok a helyükön, azóta sem nézte át a kutya sem, az aláírás gyűjtésre sem reagáltak. Már rosszul vagyok, jön az ősz, a levélhullás, stb... :((

erős ildikó írta...

Minden jót a kisfiadnak!
Én már mióta készülök erre a hummuszra, de még csak nem készítettem...

duende írta...

Micsoda finomságaok... :))
Kis mértékben gyógyszerek, nagy mértékben orvosságok, úgy tűnik! :)