2009. július 9., csütörtök

Darálthús tekercs meglepetés


A címe elég idétlen, de nem én adtam neki. A húgom kapott egy szakácskönyvet, Tésztaételek, ha jól emlékszem, amit pár napra elhoztam, abban találtam ezt az érdekes receptet.
Enyhén fűszeres darált marhahús között sajtmártással elkevert tészta, mindez baconba tekerve. Finom volt, a fiúk is jóízűen ették, már csak azért is, mert a hús nagyon hasonlított a hamburger ízére. Én mindjárt dupla adaggal készítettem, így sem maradt egy falat sem belőle.
Hozzávalók:
  • 1 kg darált marhahús
  • 1 hagyma
  • 2 g fokhagyma
  • 2 ek. citromlé
  • só, bors
  • őrőlt chili
  • 2-3 ek. zsemlemorzsa
  • friss, aprított petrezselyemzöld
  • 1 kicsi pirospaprika
  • 30 dkg száraztészta
  • 2 ek. vaj
  • 1 ek. liszt
  • 3 dl tej
  • sajt
  • só, bors
  • 1 cs. szeletelt bacon szalonna
  • babérlevél
A hagymát apróra vágtam, kevés olajon megpároltam, hagytam, hogy langyosra hűljön.
A tésztát (érdemes olyat választani, ami jól felveszi a mártást, rátapad, pl. masni, stb.) kifőztem. A sajtmástáshoz a vajat felolvasztottam, majd beleszórtam a lisztet, habzásig hevítettem, felöntöttem a tejjel, állandó kevergetés mellett besűrítettem. Só, bors, pici őrőlt szerecsendió volt a fűszere, majd egy nagy marék reszeltsajtot dobtam bele. A sajt lehet ízlés szerinti, akár csak trappista, vagy krémsajt, de parmezán is. A kifőtt tésztát a sajtmártásba kevertem.
A kihült hagymát a húshoz adtam, az apróra vágott paprikával, fűszerekkel, zsemlemorzsával, citromlével együtt.
Egy nagyobb őzgerinc vagy püspökkenyér forma alját kiolajoztam, tettem bele 2-3 babérlevelet, majd bacon szalonnával kibéleltem. Belesimítottam a darálthús felét, erre jött a tészta, majd a maradék darálthús. A kilógó szalonnaszeleteket visszahajtottam, közepére hosszában is fektettem, majd 180 fokos sütőben sütöttem kb. 50-60 percig. A levét leöntöttem, majd egy sütőlemezre fordítottam és visszatettem sülni, hogy a bacon szépen megpiruljon. Egy nagy tál salátával tálaltam.
Nagyon finom volt, de legközelebb a darálthús felét lecserélem sertéshúsra, mert az én ízlésemnek kicsit száraz volt.

9 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Huhú! Ez igen!

Elraktározom az ötletet, ha jön a család, lehessen vele villantani :-)

Gabah írta...

Ez nagyon jó!
Majd villantok vele egyet valami családi ünnepen a Nagy Tésztaevő Országban. ;-)

irikova írta...

Köszönöm, szívesen megkóstolnám!

szepyke írta...

Limara, ez milyen jól néz ki!
Milyen szépen meg van pirulva, meg egyáltalán. Hát, ha majd máskor marad, szóljál... :D

Tűzpadka írta...

Nagyszerű lehetett! Mindig is szerettem a baconos dolgokat.Gratulálok neked, a tálalás is nagyon szép. Azon gondolkodtam, milyen jó lehet nálad családtagnak lenni:)
Sándor

Tündér írta...

Guszta lett nagyon!(Ez a szakácskönyv nekem is megvan, szerintem nagyon jó sorozat, sok-sok ötletes étellel.)

erős ildikó írta...

Nagyon guszta és tényleg meglepő, de miért ne? Akár ünnepi fogásként is. Remek!:)

Chef Viki írta...

Drága Limara, kukkants át hozzám kérlek: http://thechefviki.blogspot.com/2009/07/mosolygos-blog.html

Mária írta...

minden esetre nagyon jó néz ki.