2009. július 17., péntek

Csirke mogyorópácban

A konyha most azoknak való, akik büntetésben vannak. Legalábbis az enyém, mert az bizony egy szauna. Igyekszem gyors ebédeket készíteni, ami egyrészt pillanatok alatt meg van, másrészt akár a teraszon is elkészíthető. Kiviszem az olajsütőt, az asztali grillt vagy az elektromos pároló edényt. Így a konyha nem melegszik.
Tegnap mogyorószószba pácoltam csirkemellet, és kusz-kusz volt hozzá a köret. A receptet még az nlc-ről mentettem, nem sokat változtattam rajta.

Hozzávalók:
  • 1 közepes hagyma (lilahagyma) finomra vágva
  • 2 ek. mogyoróvaj
  • 2 ek. lime lé (citromlé)
  • 1 ek. méz
  • 2 ek. szójaszósz
  • 1 tk. friss gyömbér reszelve
  • 1 chili kimagozva, felaprítva
  • 1 g fokhagyma lereszelve
  • 2 csirkemell vékony szeletekre vágva
A pác hozzávalóit kikeverem. Én rögtön dupla mennyiséget készítek, mert a kimaradt pácot tejszínnel és vízzel felforralva remek szószt kapok.
A csirkemelleket bekenem a szósszal, majd egy nylon zacskóba teszem és legalább 2 órára a hűtőbe száműzöm. Ezután grillpálcára húzom, majd forró grillen vagy grillserpenyőben pár perc alatt megsütöm. Csak a sütés alatt sózom. Korrianderzölddel megszórva tálalom, ez most a kusz-kuszba került.

7 megjegyzés:

Julika írta...

Hmmm, jó ötletet adtál. Éppen van itthon mogyoróvaj és nem tudtam mit kezdjek vele. Racletten fogom megsütni, köszönöm az ötletet.

szepyke írta...

Tényleg remek kis recept ez! És van itthon kuszkuszom is. Meg, mintha lenne mogyoróvajam is. Köszönöm, mentettem!:D

Ancsika írta...

Csodás ötlet! :) Köszi! :))

Wise Lady írta...

Fú, ez milyen jó!

trinity írta...

Muszáj volt mentenem:)))

Julika írta...

Én már el is készítettem. Nagyon finom vacsink volt :) Lesz ismétlés. Limara ! A szószt mivel eszitek ? Ehhez a husihoz?

Daisy írta...

A mogyoróvaj nálam is felhasználásra vár. Kaptam egy kis grill serpenyőt, hogy tudjak ilyen finom húsokat sütni.Most már minden meg van, mehetek főzni!