2009. május 22., péntek

Tatu kiflik kolbásszal és sajttal

Hogy jól induljon a reggel, kiflit sütöttem. Most kolbásszal és sajttal töltöttem, de szoktam ropogósra sütött bacon szalonna kockákkal is. Azzal sem utolsó!
A tatu elnevezést ha jól emlékszem Moha nevű kedves kenyérsütő társam adta ennek a kiflinek. Atekerés módja emlékeztette a tatu nevezetű páncélos állatkára.
Bármelyik tésztából elkészíthető, a lényeg, hogy egy nagy kört kell belőle nyújtani, azt vágni viszonylag keskenyebb, én 16 cikkre. Formázáskor még nyújtom a tésztát magam előtt, így sok tekerés látszik majd rajta.
Hozzávalók:
  • 2,5 dl tej vagy víz
  • 0,5 dl olaj
  • 1,5 tk. só
  • 20 dkg öregtészta (elhagyható)
  • 50 dkg BL 80 liszt
  • 1 tk. cukor
  • 1,5 dkg élesztő (öregtészta nélkül 2 dkg)
Ha nem használok öregtésztát, akkor az élesztőt kevés langyos tejjel, csipet cukorral elkeverem, majd annyi liszttel keverem össze, hogy galuska sűrűségű legyen. A tetejére is szórok kevés lisztet, majd hagyom kelni 20-30 percig, míg szépen felemelkedik, megrepedezik. A többi hozzávalóval bedagasztom a tésztát.
Most öregtésztával készült, így mindent bepakoltam a gépbe, hagytam, hogy szép hólyagosra dagassza. Kelesztőtálban kelt duplájára. Egy kis malőr azért becsúszott, mikor kiborítottam lisztezett deszkra, a tészta állaga gyanus volt, megkóstoltam, és sajnos igazam lett, kifelejtettem a sót. Így visszatettem a gépbe, rászórtam a sót, és hagytam, hogy beledolgozza, de épp csak 1-2 percig. Letakartam és 10-15 percig pihentettem, hogy a sikérszálak ismét jól megnyúljanak, lehessen vele dolgozni.
Egy nagy kört nyújtottam belőle, 16 cikkre vágtam, tettem mindre kis kolbászt, sajtot, majd feltekertem őket.

Sütőpapírral kibélelt tepsin kelesztettem őket ismét duplájára, csak ezután kentem le őket felvert tojással. Sokan kérdezik, mikor kell lekenni, még kelesztés előtt, vagy után. Csak utána szoktam, mert így egyenletes mázt kap, míg ha előtte kenem le, akkor az a része, ami megnövekedik, nem lesz szép fényes, a tészta kisülés után foltos lesz. 200 fokos sütőben sültek kb. 15 percig, vagy míg a kívánt színt elérik.

18 megjegyzés:

Ancsika írta...

Hát, Marcsi! nem vagy igaz!!! Csoda klassz dolgot sütöttél megint! :).... és Te nem találsz szavakat! hi-hi

KicsiKató írta...

Szia!

Most találtam rá az oldaladra és gyorsan meg is ettem az ebédemet a gép előtt, üres gyomorral nem bírtam volna...:))

Ritkán használom sajnos a kenyérsütőgépet, de ezek után sűrűbben szeretném:))

Azt kérdezném, hogy amikor nem kelesztőtálban vagy gépben kelesztesz, akkor milyenek a körülmények? Vagyis a sima szobahőmérséklet megfelel-e, le kell-e takarni valamivel a tésztácskákat, ilyesmi...

Szép napot!

KicsiKató

Mehike írta...

Eszméletlen milyen ételeket készítesz. Anya már nem is engedi a blogodat megnézni ha nála vagyok.:-) Nem győzi az ujabbnál ujabb ételekt elkészíteni, hisz olyan ínycsiklandozóak. Már kész az ebéd , így most sajna a kifli kimarad:-( Most is a finom kovászos káposztát esszük a rántott husihoz amit a Te instrukcióid alapján készített.
Örülök, hogy rátaláltam a blogodra

Wise Lady írta...

Tyűha! Tényleg már nem is tudok mit mondani.

Brigitta írta...

Szia Limara!

Úgy örültem,amikor megláttam ezt a kiflit,gondoltam,no,megint egy szép emlék a közös időkből.Jó újra látni Nálad ezeket a finomságokat!


Tudod mit várok,de nagyon?A molnárkákat,tudod,formázással együtt!!:)))

duende írta...

Csak nyelek nagyokat... :)))

Moha írta...

Limara a tatuk egy magasabb dimenzióba kerültek általad!
Csatlakozom Brigihez,a molnárka formázás még nekem sem sikerült olyan régimódi fazonra! (ha már kívánságműsor van)

erős ildikó írta...

Már megint!!! Imádom a kelt tésztákat, akármivel is vannak töltve...
Így persze tényleg gyorsan fogy a liszt...:-)

trinity írta...

Szerintem egy életen át megélünk a receptjeiden-és nem is fogjuk soha megunni!!!!

Limara írta...

Mian! Köszönöm szépen! :))

KicsiKato! Szobahőmérséklet tökéletesen megfelel. Nem szeretem meleg helyen keleszteni a kenyértésztát, a lassú kelesztés sokkal jobb neki! :))

Mehike! Én köszönöm! :))

Wise Lady! :)))

Duende! :))

Brigitta, Moha! Rendben, a ti kedvetekért hamarosan jön a molnárka. Bár engem nem tudtok becsapni, tudom jól, hogy csukott szemmel is megy az nektek! :))

Napmátka! Fogy bizony, erősen! :)))

Trinity!őszintén remélem, hogy nem fogtok megunni! :))

Julika írta...

Én is csatlakozom a régiek kívánságához :) És hát csak ámuldozok a gyönyörű, egyforma tatukon !!

Raindrop írta...

Limara! Kölcsönkérted kissrácodtól a körzőt meg a vonalzót? :D Hát hogy lehet ilyen felháborítóan egyforma, hibátlan kifliket gyártani?????
Na, nem is nézek oda tovább... (sértődött fej)

:)

Julika írta...

Raindrop ! Én is mindig ezt kérdezem Limarától. Én soha nem leszek ilyen ügyes.

Zita írta...

Jó a recept, ez a tatu forma tudod milyen? Pont olyan mint a croassan tekerési módja. Egyébként van egy sörkifli receptem és a már megunt húsvéti sonkát, vagy éppen füstölt sajtot tekertem bele így ahogy lefotóztad, azzal a különbséggel, hogy akkor még nem ismertem ezt a tekerési módot. De valóban a tatura hasonlít. Kis is próbálom mert imádjuk a kolbászt, ez még nem jutott eszembe.

Névtelen írta...

Sziasztok, szia Limara!

Nagyon jó a tészta receptje, isteni az állaga. Tegnap megcsináltam a Bl-döntőhöz a sör mellé, :), készítettem sonáks változatot is csípős dijoni mustárral. Érdemes kipróbálni...
Bea

Andrea írta...

Kedves Limara!
Eddig vhogy nem jutottam el Hozzád, pedig több általam látogatott gasztroblogban emlegettek, dicsértek:)
Sok kipróbálandó recept-kevés az idő:)

De ezt most kipróbáltam, isteni finom, ropogós kiflik készültek. :)
Annyi lenne a kérdésem, hogyha előző nap megkelesztem, megtöltöm stb., akkor másnap reggel is ki lehet sütni, hogy frissen vihessük munkába-iskolába? Netán le is lehetne fagyasztani a nyers, megtöltött kifliket?

Köszönöm válaszod és gratula a sok-sok remek és gyönyörű eledelhez:)

üdv:
- Leiaa-

Limara írta...

Szia!
Nagyon szépen köszönöm! :))
Igen, lehet hűtőben keleszteni, kicsit talán kevesebb élesztővel. Csak lazán kellene letakarni, hogy ne száradjon meg a teteje, de ne is tudjon a zártabb térben jobban kelni.
Fagyasztani is lehet természetesen!:))
Üdv, Limara

yokkoa írta...

Kedves Limara! Nekem most sültek ki a tatuk. Bevallom: azt vártam egy látványos, de jellegtelen ízű tésztáról lesz szó és minden a tölteléken múlik... Ehhez képest még a töltelék sem tudta "elnyomni" a tészta mennyei ízét. Ezt is nagyon köszi!!!
(ja, amúgy füstölt sajtos-sonkás és mozzarellás-kolbászos kiflik készültek... tudom, hogy pont keresztben passzolna, de nekünk így ízlett a legjobban :-)