2009. május 10., vasárnap

Kovászos káposzta

Reggel kiszaladtam a piacra, többek között vettem gyönyörű, friss újkáposztákat. 3 szép fejet, kb. 1 kilósak voltak. A kovászos káposztát ugyanúgy készítem, mint az uborkát. Nagyobb leveleiket leszedtem, a többit legyalultam, azaz legyalultattam a géppel. Egy ötliteres üveg aljába tettem egy csomó kaprot, arra szorosan rányomkodtam a legyalult káposztát, egy fej új fokhagymát tettem közé. Mehet bele babérlevél, szemesbors, csöves paprika is, én most ezeket kihagytam. 3 liter vizet felforraltam, tettem bele 3 ek. sót, majd az egészben hagyott leveleket egy pillanatra belemártottam. Így már össze lehet őket hajtani, anélkül, hogy eltörnének. Ezek kerültek felülre. Felöntöttem a sós forró vízzel, majd egy zsemlét is a tetejére tettem. Természetesen lehet kenyérrel is, azt megszoktam kicsit pirítani.Tetejére egy kis tálat borítottam, érdemes alá is tenni valamit, mert könnyen kiforrhat a leve. Most a teraszon napozik, 3-4 nap múlva kész a friss, nyári kovászos káposzta, amiből a hétvégén reményeim szerint töltöttkáposzta lesz. Bográcsban.

17 megjegyzés:

Ancsika írta...

Csurog a nyálam! :)))
Még nem hallottam kovászos káposztáról. A kovi-ubi viszont a leges-legkedvencebb ételem! Bármennyit meg tudok enni belöle :)

erős ildikó írta...

Szia!
Én már tavaly is ki akartam próbálni, de elmaradt. Nem ételekhez érdekelne, hanem csak úgy magában. Biztos nagyon finom! Idén - remélem - már csak készítek én is...
Nagyon kíváncsi vagyok íz ízére!

Limara írta...

Mian! Akkor a káposztát is szeretnéd szerintem! :))

Napmátka! Igen, nagyon finom, még magában is, de levesnek, rakott káposztának is. Nekem azért a füstölthúsos kapros töltöttkáposzta a nyerő! :))

duende írta...

Szoktam csinálni, isteni. Van is a gépemen egy tavalyi fotó, csak már nem tom hol...

Nyári töltött káposztát szoktam főzni vele, nagymamám-félét.

Lonci (Győr) írta...

Úgy látszik nem szabad ezeket a blogokat néznem, mert már csurog is a nyálam. De ez a kovászos káposzta????? Kedden megyek is a csarnokba finom káposztáért. Már nem mai háziasszony vagyok ,de még nem ettem ilyet.Remélem családnak is ízleni fog!

DebiGabi írta...

Még én se hallottam róla erről. Mindenképpen ki fogom próbálni, mert én is imádok a kovászos uborkát, biztos isteni a káposzta is:)))

nelly írta...

Hát ez még nekem is újdonság! A kovászos ubi nálam is nyerő! Akkor most próba cseresznye lesz! De azért hagyjál nekem egy kicsit kóstolónak a biztonság kedvéért, jó??!!!!

Palócprovence írta...

Még én sem kóstoltam, de ki fogom próbálni!

Andi29 írta...

Füstölthúsos kapros töltöttkáposzta???? Már alig várom,hogy felrakd ide,azonnal el fogom készíteni!!! Addig is irány káposztáért,hogy legyen ideje kovászolódni addig.

Limara írta...

Meséljetek majd! :))
Nelly! tezsek neked félre! :))
Andi! Jön hamarosan! :))

barbette írta...

Limara!
Nagyon guszta, ínycsiklandó!!
Megírnád, hogyan használod fel töltött káposztának? Nálunk nagyon nyerő a bográcsos töltött káposzta.
Szívesen kipróbálnám én is!

nelly írta...

Jelentem, elkészült a káposzta! És szuper finom. Már a hűtőben csücsül, még az a jó, hogy 5 kis üveggel van! Lesz mit lakmározni! Köszi Limara a receptet!

Nyafkamacska írta...

Ma estére érett meg nálam is. Húúúúú! Nagyon finom. Köszi az ötletet.

Limara írta...

Nagyon szívesen! :))

queen1138 írta...

Rég óta készítek kovászos képosztát. Savanyú káposztát már nem is veszek, nehéz nekem. Tlen is ezt készítem, a konvektor közelében. Isteni lesz.
Barátnőm nem szokott kenyeret sütni, boltit tesz a tetejére, de az nem annyira jó. Ajánlottam, hogsy a kenyér tetejére tegyen egy csipet porélesztőt. Azóta tökéletes az ő káposztája is.
Isteni étek, ma is ezt főztem, mennyei ebéd sikeredett.

Era írta...

Kedves Limara!

5 l-es üveget hol tudnék venni,

köszönöm!
Erika

Unknown írta...

nem tudjátoK ? ez kevéssé bántja az epét???? mert ugye a káposzta igen, a nyers... de ez????