2009. április 11., szombat

Hartyáni krémes





















Ezt a krémest sütöttem Húsvétra. Előző nap kell összeállítani, mert egy éjszakára szüksége van, hogy a lapok megpuhuljanak. Nagyon finom, könnyű sütemény. A recept ezer éves, még az első receptkártyákról való, amit annak idején a lelkes háziasszonyok, anyukám is, megrendelt.
Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 10 dkg vaj
  • csipet só
  • 25 dkg porcukor
  • 2 ek. kakaópor
  • 1 sütőpor
  • 1 tojás
  • kevés tej
A liszttel elkeverem a sót, a sütőport, a cukrot, és elmorzsolom a vajjal. A tojással és ha szükséges egy kevés tejjel összeállítom a tésztát. Két cipóra osztom.
Egy kb. 30 cm x 38 cm nagyságú tepsi alját kibélelem sütőpapírral. A két tésztát a tepsi méretére nyújtom és egyesével kisütöm.
180 fokos sütőben kb. 8 perc alatt sülnek meg.
A kisült tésztát kiemelem a tepsiből, rácsra csúsztatom és hagyom kihűlni. Ahogy hűl, úgy keményedik meg, egészen kopogós lesz, nem kell megijedni, így a jó.

Krém:
  • 1 l tej
  • 10-12 ek. cukor
  • 3 cs. vaníliás pudingpor
  • 25 dkg puha vaj
Összeállításhoz:
  • egy nagy csomag babapiskóta
  • rum
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 3 ek. olaj
A pudingporokat egy lábosba szórom, hozzáadom a tejet, jól elkeverem egy habverővel, majd felforralom. Állandó keverés mellett besűrítem. Végül belekeverem a cukrot. Egy fóliával letakarom és kihűtöm.
A vajat habosra keverem, majd kanalanként hozzáadom a kihűlt pudingot, jól kihabosítom.
A tepsibe teszem az egyik lapot, rákenem a krém felét, a tetejét kirakom a babapiskótával. A piskótákat megkenem rummal, rásimítom a maradék krémet, befedem a második lappal.
Felolvasztok 10 dkg étcsokoládét, majd elkeverem 3 ek. olajjal és a sütemény tetejét bevonom vele. A kész süteményt hűtőbe teszem.
Másnap hosszúkás szeletekre vágva tálalom.

8 megjegyzés:

Nelly írta...

Látom, nem pihentél egy szemernyit sem! Szebbnél szebb dolgokat sütöttél! Ez a hartyáni krémes is csuda klassz! De csak legközelebb! Addig gyönyörködöm a Tiedben!

Névtelen írta...

Szia!
Megcsináltam kétszer is ezt a sütit és nagyon finom, csak egy gondom van vele, hogy a lapok nagyon törékenyek és amikor a tepsi hátuljáról átcsúsztattam őket, akkor eltörtek. Az íze így is fantasztikus volt és mindenki imádta, de engem akkor is zavar, hogy nem olyan szép és tökéletes.
Esetleg van valami trükköd?
Előre is köszönöm a válaszod!
Erika

Limara írta...

Szia Erika!
Sajnos a lapok tényleg törékenyek. Miután kiveszed a sütőből azonnal megkeményedik, nagyon gyorsan kell átcsúsztatni. Én egy nagy késsel szoktam alá lazítani, majd átcsúsztatni egy deszkára, ott kihűteni.

Névtelen írta...

Szia Limara!

Szeretném megsütni a hétvégén...A kérdésem az, hogy nem lehetne sütőpapíron megsütni a tepsi hátulján? muszály vajazni?
előre is köszönön a választ!

Limara írta...

Szia! De, természetesen lehet!:)

Névtelen írta...

Kedves Limara!

Megcsináltam és sikerült! A sütőpapíron nyújtottam ki a tepsi hátulján. Nekem így egyszerűbb volt. Utánna kérdeztem a recept eredetének, régi lakodalmas sütemény. Azért keltette fel az érdeklődésem, mert hartyáni vagyok:-) Nagyon szépen köszönöm a receptet, és szívből gratulálok a sütési tudományodhoz.
Üdvözlettel
Márti

Csilla2244 írta...

Szia Limara,meg tudnad mondani mekkora a merete a gaztepsinek? Kulfoldon elek es mar nem emlekszem mekkora . Koszonom segitseged. Husvetra szeretnem megsutni. Csilla

Limara írta...

Szia! 35x30 cm! :)