2009. január 30., péntek

Zöldbableves sonkagombóccal

Nem vagyok nagy levesrajongó, egész héten is el vagyok nélküle. A fiúk viszont levesesek, és ebben a pocsék időben én is forró levesre vágytam. Zöldbablevest készítettem, most kicsit másképp, sonkagombóccal.
Hozzávalók a gombóchoz:
  • 2 közepes burgonya
  • kb. 10 dkg füstölt, főtt sonka
  • 10 dkg liszt
  • 0,5 l húsleves
  • 1 tojás
  • só, bors
  • petrezselyemzöld
A húslevesben feltettem főni a felkockázott krumplit és mivel nyers füstölt sonkám volt, a sonkát is, felkockázva. Mikor puhára főtt, leszűrtem, a levét félretettem. Hagytam, hogy langyosra hűljön. Kihalásztam a sonkakockákat, késes robottal összeaprítottam, hozzáadtam a krumplit, lisztet, tojást, sót, borsot, petsrezselyemzöldet, hagytam, hogy a gép összedolgozza. Vizes kézzel dió nagyságú gombócokat készítettem
Közben feltettem a levest.
Hozzávalók:
  • 1 kisebb fej lilahagyma
  • 10 dkg füstölt sonka
  • 1 g fokhagyma
  • kb. 0,5 kg bab, fele zöld, fele sárga színű
  • 2 szál répa,
  • 1 gyökér
  • kis darab zeller
  • őrőlt paprika
  • zöldpaprika, paradicsom
  • só, bors
  • ecet
  • tejföl
Az apróra vágott hagymát kevés olajon megpároltam, rádobtam a kockára vágott sonkát, rövid ideig együtt pirítottam. Ráreszeltem a fokhagymát, majd beletettem a kockára vágott sárgarépát, az egészben hagyott gyökeret és zellert. Megszórtam őrőlt paprikával, rátettem a fagyasztott zöldbabot és felöntöttem a burgonya főzővizével, ill. még annyi vízzel, ami jól ellepte. Mikor majdnem kész volt, beletettem a gombócokat. Megvártam míg feljönnek a tetejére, és kész is volt. Ecettel savanyítottam kicsit, majd tejföllel tálaltam.

6 megjegyzés:

Zita írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Zita írta...

Szia Limara! Próbáltam írni neked a gmail címedre, de nem tudom a gépemről elküldeni. Ismeretlenül olvasgatlak pár hete és próbálgatom a receptjeidet. Most annyit szeretnék kérdezni, hogy mi az az öregtészta? Próbáltam rákeresni, de nem találtam semmit, vagy rosszul csináltam. Jó lenne veled akár igy is "beszélgetni", talán van valami másik emil címed is. Én is nagy kenyérsütő vagyok immár 5 éve de tőled sokat lehet tanulni, nagyon jók a receptjeid.

Limara írta...

Szia Zita!
Sajnálom, hogy nem tudtad elküldeni a levelet, naponta többet is kapok, nem tudom, mi lehet a gond. A másik mail címem is gmailes, libor.maria@gmail.com
Öregtészta egy előzőnap elkészített kenyértészta, amit legalább 12 órán át hagyunk kelni, azaz túlkelni. Másnap ebből a tésztából teszünk a kenyértésztába. Írtam róla bővebben itt a blogon is, a második bejegyzésem volt még a kezdetekkor. http://limarapeksege.blogspot.com/2008/11/regtszta-tulajdonkppen-vletlennek.html
Limara

Brigitta írta...

Limara,ez ínycsiklandozó!

nelly írta...

Én még nem hallottam erről a gombóckáról, de esküszöm, hogy minél hamarabb ki fogom próbálni! Nagyon jól néz ki, és talán én is meg tudnám csinálni. Köszi Marcsi!

csibe0817 írta...

Finom lehet ez a leves, ki fogom próbálni!
Köszi!