2009. január 1., csütörtök

Sajtos szál

















Szilveszterre sósat is készítettem. A kedvenc receptem. Már vagy 20 éve ezt csinálom, egy kolléganőmtől kaptam ezt a receptet, ha jól emlékszem apátfalvi lakodalmasnak nevezte.
Sütés előtti este szoktam a tésztát összeállítani, egy éjszakát, de akár egy napot is a hűtőben pihen, jót tesz neki. Persze sürgős esetben 2 óra állás is megteszi.

Tészta:
  • 50 dkg liszt
  • 1 ek. só
  • 25 dkg vaj ( vagy margarin)
  • 25 dkg reszelt sajt (ebből ha 5 dkg füstölt, mennyei)
  • 1 tojás
  • 2 dl tejföl
Tetejére:
  • 1 tojás
  • reszelt sajt
A sós liszttel elmorzsolom a vajat (margarint), majd a többi hozzávalóval összeállítom a tésztát. Fóliába csomagolva megy a hűtőbe.
Másnap ujjnyi vastagra nyújtom, lekenem tojással, megszórom sajttal és egy pizzavágóval kb. fél cm széles csíkokra vágom. 220 fokos sütőben sütöm 15-20 percig.
Apró pogácsákat is lehet a tésztából kiszúrni, akkor 1 cm vastagságúra nyújtom a tésztát és kb. 2,5-3 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval szúrom ki. 200 fokos sütőben sütöm.
Most szilveszterre való tekintettel néhány szerencse malacka is készült belőle.




39 megjegyzés:

Blue írta...

Szia !
Ez megpuhulós sajtos? Nekem nincs mindig szerencsém a sajtos süteménnyel, néha kemény marad :(

Limara írta...

Szia! Igen, ez finom puha, kívül ropogós a sok sajttól. Pár szál maradt, kint felejtettem az asztalon, de még így is puha maradt. Persze fontos a magas, 200 fokon történő sütés is, mert alacsonyabb hőfokon kiszárad. :))

erika írta...

helyesek a malacok!! És ismét egy egyszerű, nekem való recept! köszi!!

Névtelen írta...

Szia,

Érdeklődnék, hogy ebbe nem kell sütőpor?

kösöznöm

Limara írta...

Szia!
Nem, nem kell! :)) Üdv

Andi írta...

Hú de gyorsan válaszoltál, köszönöm!!!
És sütőpor nélkül nem lesz nagyon tömör?
Volt valaha egy nagyon finom sajtos receptem, de eltüntettem :(
Csodálom az oldalad, elmentettem a kedvencek közé, szuper vagy!!!

Limara írta...

Nem, nem lesz tömör, nagyon finom. Egy éjszaka pihentetés ezért kell neki! :))

somrea írta...

Az élesztős változatot készítettem el,nagyon finom lett, köszönöm! Fiam azt hitte, hogy az igen jókat sütögető szomszédunk készítette - ennél szebb bókot nem kaphattam volna :)

Timcsi írta...

Szia Limara!

Megsütöttem tegnap a sósrudat és nagyon finom lett, köszi a receptet!:) Azt szeretném kérdezni hogy ha elkészítek több adag tésztát, azt le lehet fagyasztani? Majd ha kell később amikor mondjuk vendégek jönnek csak előtte kiolvasztom, nyújtom és megsütöm?!

Köszönöm... :)

Limara írta...

Igen, elvileg le lehet fagyasztani, bár én még nem próbáltam:)

Névtelen írta...

Limara, milyen hosszuak a rudak es mennyire nonek/dagadnak meg? Koszonom segitsegedet, Barilla

Limara írta...

Olyan hosszúak, amilyenre vágod őket! Ízlés kérdése! Kb. duplájára emelkedik meg.

Névtelen írta...

Szia Limara! Ez a süti jó akkor is, ha előző nap sütjük meg? Keresztelőre keresek valami sósat és ez jónak tűnik. Valami pogácsát is tudnál ajánlani, aminek nem árt az egy éjszakai pihenő (mármint megsült állapotban):-)? Köszi a választ előre is. Anikó

Limara írta...

Igen, ez jó!:) Túrós pogács szerintem:)vagy ugyanez, de a tésztájába tegyél 2 dkg élesztőt. Apró pogiknak szaggasd ki!:)

Névtelen írta...

Szia Limara!
Köszi szépen a receptet, tényleg nagyon finom puha maradt másnapra (már ami maradt belőle), a keresztelős bandának is nagyon ízlett. :-)
Üdv, Anikó

Eszter írta...

Elkészítettem én is, nagyon-nagyon finom volt. Köszönöm a receptet!
Ha nem bánod, akkor közzé tettem a blogomban, természetesen hivatkozva Rád! ;-)
http://recepteszter.blogspot.com/2011/06/sajtos-rudak.html

Névtelen írta...

Szia!

Van valami különbség a "sima" és az élesztős sós rúd íze között?

Köszönöm :)

Limara írta...

A sima ropogós, ha élesztő is kerül bele, akkor puhább...

Névtelen írta...

Hát ez is csudafinom....Köszönöm:Judit

Mariann N. Hopkins írta...

Ma allitottam ossze a tesztajat, most a hutoben pihen! Ahogy elo van irva, egy ejszakat. :) Es nincs benne sutopor, hogy jo ropogos legyen. Koszi a receptet, majd beszamolok, hogy izlett az amerikai baratainknak! :)

gzsuzsa írta...

Kedves Limara! A margarint vajjal vagy zsírral lehet helyettesíteni? Igyekszem kerülni a margarint, de ezt a receptet szeretném kipróbálni.
Köszi,
Zsuzsi

Limara írta...

természetesen, én is vajjal (vagy vaj és kacsazsír keverékével) készítem...

"saját levében" írta...

Én is ezt a receptet használom, de csak füstölt sajtot használok. Viszont alig találok már olyan sajtot, amit le is lehet reszelni és nem kenődik fel a reszelőre. :(

Orsi írta...

Már másodszorra sütöttem meg, nagyon finom lett, én megbolondítottam egyszer egy kis őrölt köménnyel, máskor pedig pár gerezd fokhagymával. Isteni, köszi a receptet.

Katalin234 írta...

Mind a 25 dkg sajt megy a tésztába? Ha nem, akkor mennyit kell tartalékolni ahhoz, hogy a tetejére is jusson?

Limara írta...

igen, az mind megy a tésztába, a tetejére meg ízlés szerint kell szórni, én úgy szeretem, ha bőven van rajta

Unknown írta...

Nagyon köszönöm a receptet! Gyakran sütök, de még soha nem sikerült a sajtos rúd ennyire finomra.

Limara írta...

Nagyon szívesen! :) Örülök! :)

Annamari írta...

Szia Limara!

Köszi a receptet, mire a második adag kisült, az első majdnem elfogyott :) nagyon finom lett :) én durumlisztből csináltam

Unknown írta...

Kedves Limara,

Ez a sajtos rudacska több nappal a fogyasztás előtt is elkészíthető?
Úgy érte, hogy finom marad még 3-4 nap múlva is? esküvőre sütném és nincs időm közvetlen előtte megsütni. Köszönöm előre is. Judit

Unknown írta...

Szia! Ha nem jut idő pihentetni,akkor is jó lesz? Vagy tegyek bele élesztőt? Előre is köszi!

adelusz írta...

Nagggyon finom! :-)

adelusz írta...

Nagyon finom volt! :-)

Reka írta...

Szia Limara. A 220 fok statikus vagy legkevereses funkcioval ertendo? 8 ora pihenes eleg a tesztanak? Koszonom

Reka írta...

Szia Limara, a 220 fok statikus v legkevereses funkcioval ertendo? 8 ora pihenes eleg a tesztanak? Koszonom

Limara írta...

csak alsó-felső sütés és igen elég :)

Unknown írta...

Fél cm szélesre vágni? Nem lesznek túl vékonyak?

Kriszti írta...

Fagyasztóba kell tenni és akkor könnyen reszelhető.És a reszelt sajthoz pici lisztet kell szórni,összerázni és nem ragad össze :-)

Judit írta...

Szia Limara,

Megsütöttem,de eldőlt ,összefolyt,mi lehet a hiba?
Judit