2009. január 21., szerda

Egyszerű tejfölös kifli



Ez egy nagyon egyszerű, könnyen elkészíthető kifli. Kenyérsütőgéppel, dagasztógéppel, vagy akár kézzel is könnyedén össze lehet állítani. 
Dagasztás után következik egy 45 perces első kelesztés. Ezután 8 egyforma darabra osztjuk a tésztát, mindet egyesével gömbölyítjük, majd letakarjuk és 15 percig pihentetjük.
Ezután a deszkát finoman meghintjük liszttel, ráteszünk egy gombócot, a kezünkkel kilapítjuk és kb. 1314 cm átmérőjű körlapot nyújtunk belőle. Amikor ez megvan, innentől már csak egy irányba nyújtjuk tovább, magunktól el és vissza, addig, amíg egy vékony,kb. 40 cm hisszúságú ovális lapot kapunk. Persze nem a centik számítanak, ezek körülbelüli méretek, de így lesz szép formás a kifli. A kinyújtot tésztát feltekerjük szorosan, úgy, hogy közben oldalirányba is toljuk.
A megformázott péksütiket sütőpapírral bélelt tepsire fektetjük. Letakarjuk és kb. 30 percig kelni hagyjuk.
A sütőt ezalatt előmelegítjük 220 fokra.
A megkelt kifliket lepermetezzük vízzel és megszórjuk nagyszemű sóval. Ha van még egy ugyanakkora tepsink, akkor azt ráborítjuk, így toljuk a forró sütőbe. A két tepsi között a gőz megreked és még szebbek lesznek a kiflik, ha vízzel készítjük, akkor még ki is cserepesedhetnek. Ilyenkor a sütés utolsó 5-10 percére le kell venni a felső tepsit.
Ha nincs mivel leborítani, akkor alaposan lepermetezzük a tésztát, a tepsit betoljuk a sütőbe és az oldalára is fújunk vizet. Gyorsan becsukjuk az ajtót és a kifliket 25-30 perc alatt szép pirosra sütjük.

Hozzávalók:
  • 2 dl víz (vagy tej)
  • 2 ek. tejföl
  • 2 ek. burgonyapehely (elhagyható)
  • 2 tk. só
  • 4 dkg olv. vaj vagy 3 ek. olaj
  • 50 dkg finomliszt (10 dkg-ot lecserélhetünk kenyérlisztre) 
  • 1 tk. cukor
  • 2 dkg friss élesztő
Időnként öregtésztát, vagy a hűtőben alvó kovászt is teszek bele, 10-15 dkg-ot, az élesztőt ilyenkor lecsökkentem 1 dkg-ra.




99 megjegyzés:

Névtelen írta...

szia
nem irtad bele, hogy mennyi liszt kell hozzá.
különben gyönyörüek, gratulálok

Limara írta...

Köszönöm szépen, pótoltam! :))

Palócprovence írta...

Tényleg szépek!
Én ezt küldöm Neked:

http://palocprovence.blogspot.com/2009/01/lelst-kaptam.html

erika írta...

Még hogy szépek! de milyen finomak!! Már a kedvenc recik közt van!!

Julika írta...

Nekem is a kedvenceim közé tartozik ez a pihe-puha kifli :)

linbori írta...

Most kel a kiflim.Lenne egy kérédsem (hátha épp olvasod és megkapom a választ még sütés előtt): Le is van kenve valamivel?

Névtelen írta...

Szia Linbori! Nincs, a gőztől szép fényes lesz!

linbori írta...

Közben elkészült.Nem kentem le csak megspricceltem vízzel.
Majd fényképezem és mutatom

Limara írta...

rendben, várom:)

linbori írta...

Ilyen lett: http://linborikonyha.blogspot.com/search/label/egyszer%C5%B1%20tejf%C3%B6l%C3%B6s%20kifli

A tied sokkal szebb de az enyém is nagyon finom.Köszi a receptet!

Névtelen írta...

Ezt is megsütöttem, nagyon finom lett. Köszi a receptet :-).
http://gigiakonyhaban.freeblog.hu/archives/2009/02/15/Tejfolos_kifli/

gigi

Névtelen írta...

Ha sütőzacskóba rakom és megspriccelem vízzel és úgy sütöm meg az nem jó módszer?
Ugyanis én és a sütőpapír nem vagyunk jóban.Mindig beleragad a sütemény a papírba....

Limara írta...

De, nagyon jó módszer az is! :)) A Lidl-ben kapható sütőpapír nagyon jó, szilikon bevonatos, soha semmi nem ragad rá, ráadásul akár többször is felhasználható!

Névtelen írta...

Ez nagyon jól hangzik,annyira felcsigáztál ezzel, hogy azt hiszem a mai városjárásomba beiktatom a Lidlt és utána elkészítem ezt a kiflit:)
De ha ezzel is beleragad,akkor elkönyvelem hogy a sütőpapír és én menthetetlen páros vagyunk:D

Limara írta...

Nem fog! :)) Hidd el nekem, évek óta ezt használom, tökéletes papír! :))Kíváncsian várom a véleményedet! Kifliről és papírról is! :))

Névtelen írta...

Ma elkészültek a kiflik,és jelentem nagyon jól sikerültek. Talán még picit jobban is ízlik nekem mint a sós kifli. De mindkettő nagyon finom:D

Timie írta...

Ismételten a jó istenke áldja meg jó szokásodat és tudásodat amit átadsz nekünk :)) Hát ez a kifli valami isteni finom, azért maradt reggelre kifli, mert estére sült ki. Szerinted ezt lehet kenyérnek is sütni?Lehet este megpróbálkozom zsemlének, de ez a kifli, hááát csudajó :))CSak így tovább, csodásak a receptjeid. Szintén kedvencek között szerepel:)

Limara írta...

Köszönöm, kedves vagy! :)) Kenyérnek? Hát szerintem lehet, de az élesztőt visszavenném 2 dkg-ra és lehet, hogy formakenyérnek készíteném!

Névtelen írta...

Azt szeretném megkérdezni,hogy ha nekem nincsen kenyérsütőgépem akkor hozzá se fogjak ezekhez a gyönyörű kenyérfélékhez?Magam nem tudom meggyúrni vagy a dagasztógép?

Limara írta...

Ó, dehogy nem! dagasztógép is, Te is meg tudod gyúrni! Van, hogy én is kézzel gyúrom, megnyugtat! :))

Timie írta...

Szia Limara!
Azt szeretném megkérdezni, hogy a tejfölös kiflidet,ha este bedagasztom, de nem kelesztem csak beteszem a hűtőbe akkor azt reggel hideg sütőben megsüthetem?
Ezt a műveletet szerinted minden kelt tésztával meg lehet csinálni?

Limara írta...

Szia Timie!
Este bedagasztod, keleszted, formázod, majd úgy teszed egy fóliával letakarva a hűtőbe. Másnap hideg sütőben kezded sütni, úgy jó, igen. Működik más kelttésztákkal is, igen! :))

Timie írta...

Szia Limara!
Köszönöm a válaszodat, akkor tehát kelesztenem is kell, ez eszembe se jutott volna, azt hittem csak dagasztás, de kipróbálom :)

Köszönöm mégegyszer

Dora The Explorer írta...

Szia!
Meg szeretném csinálni a kiflieidet, de nincs aszkorbinsavam (és fogalmam sem, honna szerezzem be). Plusz kérdés. Ha szárított élesztővel csinálom, mennyi a váltószám. Én 4-re emlékszem (oszom néggyel gr-ban), de nagyon nem vagyok benne biztos. Tudnál segíteni?
Köszönöm! Dora

Limara írta...

Szia!
Aszkorbinsavat gyógyszertárban lehet kapni, por alakú C vitamin! El is hagyhatod, vagy 1 ek. enyhe ecettel helyettesítheted. Ettől szebben kel a tészta, ill. morzsálódás gátló is.
Szárazélesztővel nehezet kérdezel, én soha nem használom. Ahány márka, annyi féle is. Egyik 6 g-os tasak fél kiló liszthez, másik 10, de van 12 g-os is:((
Ha olyat használsz, ami fél kiló liszthez való, akkor egy tasak meg még egy mokkáskanálnyi kb.

Dora írta...

Szia!
köszönöm a gyors választ, probléma, nem Magyarországon élek, különben nem kérdeznék, otthon minden egyszerűbb :) Tudok itt is friss élesztőt venni, de csak hadseregnyi kiszerelésben, péktől. Ezért preferálom a szárítottat, pedig korábban én sem használtam. Bár eddig jól kijöttünk, csak fel kell futtatni és működik. Az a baj, nincs ráírva semmi, már szétgugliztam a gyártót is...Majd kikísérlezetem, sztem a 4-es osztó...

Scofield írta...

hmmm valóban nagyon jó. Megpróbáltam sikerült és sajnos első nekifutásból hatot megettem:)
http://szamitogep-scofield.blogspot.com/2009/04/kiflim.html

Timi írta...

Az egyik receptednél azt írtam,hogy nem sütök túl gyakran,és még öregtésztám se szokott lenni...Szóval az történt,hogy először megsütötem a foszlós kalácsot,aztán meg ma délben ezeket a kifliket,és most reklamálnak a gyerekek,hogy hol a többi.Mikor mondtam,hogy nincs több,elkezdtek méltatlankodni.Azt mondták ne vegyünk több bolti kalácsot és kiflit,csináljak még!Istenem mibe keveredtem :)Ma este csinálok egy adag öregtésztát,holnap pedig kenyeret sütök.Ebédre a gyerekek molnárkát kértek,mert megtetszett nekik a fotón.Limara,megreformálod a családomat!Köszi :)

Limara írta...

Nem is tudod, mekkora öröm ez nekem! Annyra szeretném mindenkinek átadni a kenyérsütés szeretetét és amikor sikerül valakit megfertőznöm, majd kiugrok a bőrömből! :))) Mesélj majd a kenyérről is! :)) Gyermekeidet csókoltatom, okos gyerekek! :))

Emese írta...

Kedves Limara!
Örömmel barangolok blogodon és már ki is próbáltam a tejfölös kifli receptjét, ami nagyoon finom lett4 Köszi a receptet!

Olgi írta...

Kedves Limara!
Csak ámulok és bámolok, hogy ilyeneket is lehet itthon sütni...
Én még csak most találtam ki az otthoni sütögetést, és olyan kérdésem lenne, hogy a tejet, kefít, tejfölt milyen arányba helyettesíthetem (ha lehet) vízzel, illetve tápszerrel. Ugyanis a kisebbik lányom tejallergiás. Szegény imádja (imádná) a kiflit, de a bolti ugye mind tejes, így kitaláltam majd én sütök neki. Egyet már próbáltam, amit egy ismerőstöl kaptam. A férjem azt mondta nagyon finom volt, olyan az íze, mint a pogácsának. Nem tudtam sírjak vagy nevessek.
És még egy kérdés: mitől lesz olyan klassz levegős, könnyű a megsült tészta? Pedig megkelt rendesen.

Limara írta...

Szia Olgi! Köszönöm! :))
A tejet egy az egyben lecserélheted vízre. Tehetsz a tésztába egy megfőzött, kihűtött burgonyát összetörve, attól finom lágy lesz a tészta, a burg. főzővizét pedig érdemes a dagasztáshoz felhasználni. A joghurt és a tejföl nehezebb ügy, de 50 dkg liszthez kb. 3 dl folyadék kell. +1-2 ek. zsiradék. Ha több az olaj, akkor a többivel a vizet kell csökkenteni. Ha gondolod, a víz egy részét lecserélheted kókusztejre, különleges péksütit kapsz. Itt az oldalon meg is találod kókusztejes briós néven. A megfelelő kelesztéssel lesz jó levegős a kisült péksüti, illetve a gőz sokat segít neki. Ezért sütöm többnyire sütőzacsiban vagy két tepsi között. Ha úgy érzed, hogy eléggé megkelt, de mégis szorosabb a tészta, akkor a legközelebbi dagasztásnál egy kicsivel több folyadékot adjál hozzá, azaz lágyabbra hagyd a tésztát. Üdv, Limara

Bettyó és Maya írta...

Kedves Limara!

nagy csodálója vagyok ennek a blognak és csak ámulok bámulok a tudományod láttán!!
A kislányom kifli imádó és szeretném megsütni ezt a mindenki által istenített kiflit. Ezzel kapcsolatban kérdeznék tőled. Lehet, hogy hülyeséget, ezért előre is bocsánat:-)
Mi az, hogy gőzben sütni????
Nem elég ha csak simán 200 fokon sütöm???
Válaszodat előre is köszönöm.
Bettyó

Limara írta...

Kedves Bettyó!
nagyon szépen köszönöm! :))
nem kérdezel hülyeséget, dehogy is! Gőzös sütőben sütés azt jelenti, hogy vagy kislábosban teszel a sütő aljába vizet, vagy sütés közben többször bőven permetezel vizet a sütőbe, vagy talán a legjobb, ha sütőzacskóban sütöd a kifliket. A gőztől jobban megemelkedik a tészta, ropogós és szép fényes lesz a héja.
Üdv, Limara

Bettyó és Maya írta...

Nagyon szépen köszönöm a gyors választ:-)
Már kel a kiflitészta:-)
Alig várom, hogy megkóstolhassam!!

Limara írta...

Nagyon szívesen!:)
Remélem, nem fog csalódást okozni! :))

Unknown írta...

Kedves Limara !
Már sütöttem a receptjeidből , most sütöm a tejfölös kiflit :)
A kiflit én úgy formáztam meg szerintem egyszerűbb is , hogy az egész tésztát kisodortam kör alakúra , majd átlósan 8 részre vágtam , és a cikkeket feltekertem . A végén én is nyújtottam egy kicsit .
Így nem kell külön-külön sodorni mindet kockára , ami több időt is vesz igénybe .
Remélem fini lesz :)

Névtelen írta...

Szia, Limara! Most készítenék először péksüteményt, eddig csak kenyeret sütöttem a te útmutatásaid alapján. Bedagasztottam ezt a tejfölös kiflit, most kel. Persze elrontottam, mert a fél kg liszt MELLÉ még hozzácsaptam 20 dkg öregtésztát, és most itt állok 1138gr nyers tésztával, ami a kelesztőtálban várja a sorsát. Kérlek, segíts:
1/ Kb hány dekásak a kiflijeid nyers állapotban, (gondolom nem 4dekás, mint a bolti), hogy nagyjából fölmérjem mennyi kifli jön ki ebből a hadseregnyi adagból?
2/ Esetleg fagyasztható-e a tészta
megkelt és utána átgyúrt állapotban?
3/ ALUFIX extra nagy sütőzacskóm van, még nem használtam soha.
Ezt beteszem egy méretes tepsibe, belepakolom a kisodort kifliket,még kelesztem egy kicsit, és mielőtt sütni kezdem, le kell-e zárni a szalaggal, vagy elég-e a szélét aláhajtani, valamint ki kell-e szurkálni a tetejét-mint ahogy a használati utasítás írja.
Drága Limara, biztosan nagyon bénának tűnök, de nem is hiszed, mennyit fejlődtem azóta, hogy a te útmutatásaidat követem!
Előre is köszönöm a segítséged! Üdv Pirike

Limara írta...

Szia Pirike!
Dehogy tünsz bénának, nagyon örülök, hogy megtisztelsz a bizalmaddal.
Nem baj, ha ennyio tésztád van, vágd 10 részre és 2 zacsiban kisütheted őket. 100-120 g-os darabokba szoktam elosztani. Igen, a zacsiban is kell keleszteni, nem is kicsit, nőjenek duplájukra, majd vizet permetezel be és elég aláhajtani. Ha elkötöd kisebb hely marad nekik.
Én nem szoktam a nyers tésztát fagyasztani, de úgy gondolom lehet. Viszont a kisült kifliket szoktam, azonnal, amint kihültek. A pulton kiengednek vagy a mikro kiolvaszto fokozatán 2 perc is elég nekik. Így nem kell aggódni soha, hogy elég lesz-e a kenyér vacsorára.
Üdv, Limara

Limara írta...

Elfelejtettem! Nem kell megszúrkálni a zacsikat, csak azt nézd meg a csomagoláson, hány fokot bírnak, annyira állítsd a sütőt! Üdv

Névtelen írta...

Köszönöm,kedves Limara, a gyors válaszodat! Közben már kisütöttem a kifliket,nem tévedtem nagyot, mert 2szer6 db lett, 2 zacsiban (ez az ALUFIX 220 fokot bír). Finom lett, de a második kör már kissé túlkelt, mire bekerült a sütőbe. A sodrással vacakoltam egy ideig, mert sehogysem akart olyan négyzetalakú lenni,mint ahogy mutatod, mindenképp ovális akart maradni, de ez a végeredményen mitsem változtat.Nagyon köszönöm , üdv Pirike

ehran írta...

Kedves Limara!

Elhatároztam, hogy én is elkezdem otthon sütni a kenyereket, péksüteményeket, és utánajárás közben gyorsan a blogodra akadtam, nagyon tetszik, gratulálok hozzá, ment is a kedvencek közé. :)
Ezzel a kiflivel kezdtem, nem utolsó sorban, mert biztatónak tűnt az "egyszerű" jelző a leírásban. :)
El is készítettem, jó lett ízre, de állagra elmaradt attól amit vártam (nagyon "kötött" lett belül), ez nyilván az én hibám, nagyon kezdő vagyok, illetve a kelt tésztákkal mindig is kissé hadilábon álltam. (A megadott sütési adatokkal úgy láttam, az első felvágása után, hogy belül nyers, amikor viszont visszatettem 2-4 percre, a külseje lett nagyon száraz.) Elnézést, ha nagyon buta alapkérdések jönnének:
- Nincs kenyérsütőgépem, ezért kézzel dagasztok - mennyi ideig kell ezt dagasztani, vagy kb. milyennek kell lennie, amikor már jó? Azt ugye jól gondolom, hogy az összeállításnál az élesztőt fel kell futtatni a tejben a cukorral? (mondjuk nálam itt kezdődik a kelt dolgokkal a probléma, nem tudom, pontosan milyen egy jól felfuttatott élesztő, nekem egy picit fel szokott csak "habzani".)
- A "duplájára kelesztés" az tényleg a duplája? Nekem még soha semmi nem kelt ténylegesen a duplájára, persze szoktak növögetni, de azt azért nem mondanám, hogy kétszerakkora helyre férne be, mint az eredeti. :) Mit csinálhatok rosszul, vagy mennyi ideig kellene keleszteni? Jelen esetben azt hiszem kb. 2 órát vártam. Többet kellett volna? (Szobahőmérséklet, letakart műanyag edény.)
- Elektromos sütőm van, légkeveréssel vagy alul-felül sütéssel - netán csak alul vagy csak felül sütéssel kellene sütni?

Előre is nagyon köszönöm a válaszaidat!

Üdvözlettel,
ehran

Limara írta...

Kedves Ehran!
Először is engedd meg, hogy köszöntselek a kenyérsütők táborában. :))
Kézzel is remekül lehet dagasztani, csak néhány dologra kell figyelni. Kézi dagasztáshoz valóban érdemes az élesztőt kicsit megfuttatni, de vigyázni kell, hogy ne sokáig, mert kipukkadhat az élesztő. Ez azt jelenti, hogy langyos! folyadékban egy csipet cukorral elkevered az élesztőt, majd max. 10-15 percig hagyod. Ezalatt beindul, felhabzik, ennyi elég is neki.A dagasztás legalább 10 percig tartson. Atészta életre kel a kezed alatt, selymes felületű, rugalmas lesz, megjelennek benne az apró hólyagocskák, akkor jó. Igazítsd cipó rormára, nyomd meg az ujjaddal, és ha azt érzed, hogy rugalmas, visszaüt, akkor már jó.
A kifli ahogy írod, kötöttebb lett. Ez lehet az élesztő miatt, de lehet, hogy kicsit több folyadékot kíván a tészta kézi dagasztáskor. Kifli tészta kicsit mindig lágyabb kell hogy legyen mint a kenyértészta, hogy jól lehessen formázni, de ne legyen ragacsos. Rugalmas, de jól formázható a megfelelő tészta.
Mit jelent a duplájára kelesztés? Azt, hogy minimum duplájára, de akár háromszorosára is kell hogy dagadjon a dagasztás után, majd formázás és ismét kelesztés következik. Ezt a második kelesztést a legnehezebb eltalálni, gyakorlat kell hozzá. Nehéz időt mondani, függ a tészta hőfokától, a kinti hőmérséklettől, páratartalomtól, a tészta keménységétől, lágyságától. De itt is legalább duplájára kell kelnie. Én kb. 1 órát hagyom megformázva kelni, csak ezután megy a forró sütőbe. Ha ennyi idő alatt sületlen még a kifli, kicsit emelj esetleg a hőfokon, valószínűleg gyengébben süt a sütőd. Hőfokon emelni jobb, mint sokkal tovább sütni, legalábbis először azt próbáld meg, mert a tovább sütés a kiszáradásához is vezethet.
Ha tudok még valamiben segíteni írj! Sok sikert! Limara

ehran írta...

Kedves Limara!

Köszönöm a hosszú választ, egy tündér vagy, hogy ennyi időt rám szánsz. :) Akkor már viszont kihasználnám a jóságodat, és megköszönve az eddigi tippeket, kérdeznék még: Mint írtam is, nekem a kelesztés a gyanús, hogy nem igazán megy, ténylegesen a kétszeresére még nem kelt semmi. Azt olvastam, hogy mindenki simán a szobában kelesztgeti a tésztákat, én is ezt tettem, ez nálunk olyan 20 fokot jelenthet +-1-2 fok. Letakarom persze a tálat, illetve két kispárnával körbeveszem, de elképzelhető, hogy alacsony a hőmérséklet neki? Fűteni ilyenkor nemigazán akarnék még emiatt, bugyoláljam be jobban, esetleg próbáljam meg sütőben keleszteni (elektromos)? Csak ott meg 50 fok a minimum, ami meg gondolom sok sima kelesztéshez. Mindenesetre még a héten megpróbálom újra, mert mint írtam, egyébként nagyon jónak ígérkezik. :)

Üdv,
ehran

Limara írta...

Szia!
Én soha nem szoktam langyos sütőbe, vagy nagyon meleg helyre tenni a tésztát kelesztéskor. Ha hűvösebb az idő akkor a mikróba vagy a kikapcsolt sütőbe teszem be, hogy egyenletes hőfokon keljen. Idő kell neki, de lassan sokkal szebben kel, mint amikor hírtelen hőnek van kitéve. Max. ha hűvösebb van, langyosítsd meg a hozzávalókat, de csak épp kézmelegek legyenek. Üdv

Tinca írta...

Szia Limara!

Ma megpróbálkoztam a tejfölös kifliddel. Nem lehet összehasonlítani külsőre a Tiéddel, de valami isteni lett. Még tökéletesítem. :)
http://mincsike.blogspot.com/2009/10/kiflit-sutottem.html
Nagyon szépen köszönöm ezúton is, hogy megosztottad velünk a receptet.
Minden nap olvasgatlak visszamenőleg is, mert a hozzászólásokból is rengeteget lehet tanulni.
Köszönöm, és kívánok magunknak még nagyon sok Limara-féle kenyércsodát, Neked Limara pedig rendületlen kedvet és kitartást a kísérletezéshez.
Szia,
Tinca

Zsuzsi írta...

Kedves Limara!
Tegnap megsütöttem ezt a kiflit, most kel a következő adag.
Fantasztikus lett, pedig amikor összeállítottam a tésztát, már felkészültem a sikertelenségre.
Örülök, hogy mint pék antitalentum, én is tudok ezek után a receptjeid segítségével ilen szép és finom süteményeket készíteni.

csakBea írta...

Kedves Limara!
Ma megpróbálkoztam a tejfölös kifliddel, sajnos bűn rossz lett. De ez az én hibám, mert nem volt már friss az élesztőm, és úgy jártam mint Ehran, nem igazán futott fel, a tészta pedig 1 óra kelesztés után is úgy nézett ki, mint előtte. Na meg az aszkorbinsavat is csak úgy kihagytam :(

Annyira bosszant a dolog, hogy legszívesebben rögtön nekiállnék újra.

Lenne néhány kérdésem. Nekem sincs kenyérsütőgépem, kézzel dagasztottam (amúgy nagyon jól formázható, rugalmas tésztája volt), mennyivel több tejet tegyek bele?

Nem kell a nyers kifliket semmivel megkenni?

Ha fél adagot szeretnék (hogy ne menjen annyi kárba, ha ez sem sikerül), minden hozzávalóból a felét vegyem?

Köszönöm,
metikus

Limara írta...

Nagyon sajnálom, hogy így jártál. Az élesztő sajnos meg tud tréfálni. Én mindig tartok itthon egy csomag szárazélesztőt, mert bár nem szeretem használni, legyen egy tartalék, ha rámjön a sütés, és a friss már nem friss. :))

Kézzel annyi folyadékot tegyél hozzá, hogy a kalácstésztánál kicsit masszívabb legyen a tészta, ne legyen kemény, de ne is ragadjon. Konkrétabban nem tudom megmondani most.
Igen, ha féladagot szeretnél, akkor felezzél mindent.
Üdv, Limara

csakBea írta...

Köszönöm szépen, hogy válaszoltál!
Közben már megsütöttem még egyszer
(http://megkutyasodtam.blogspot.com/2009/10/megint-kifli.html),most sokkal jobb lett.
De még így is, túl nehéznek, sűrűnek érzem a tésztáját, már ha a bolti kiflihez hasonlítom. Elrontottam valamit, vagy ilyennek kell lennie?
Arra gondoltam, hogy nem nyolcfelé, hanem többfelé osztanám,így vékonyabbra nyújtanám a darabokat, akkor talán nem lenne ilyen nehéz.Szó szerint, súlyra is sokkal nehezebb, mint egy hagyományos kifli.

És a lényeg: nem kell semmivel megkenni a nyers kifliket?

Köszi: metikus

Névtelen írta...

szia Limara!
ma megsütöttem én is ezt a kiflit - nagyon szuper!
egy kérdésem lenne: az aszkorbinsav miért kell bele, ill. kell-e egyáltalán? én ui. most kihagytam, mert nem volt itthon és nem vettem észre, hogy hiányozna...
üdv. Eni

Limara írta...

Szia Eni!
Javítja a liszt minőségét, szebben, könnyebben kell tőle a kenyér. És kevésbé morzsálódik a kész pékáru. Természetesen el lehet hagyni.

Névtelen írta...

értem...köszi:)
üdv: Eni

Névtelen írta...

még annyit hozzá: nálunk nem ér rá morzsálódni az ilyesmi:))))
szép sorban jönnek majd a receptek kipróbálásra
mégegyszer köszi! Eni

Limara írta...

:)))) Majd mesélj! :)

Névtelen írta...

oksa, csak előbb "leadom a megrendelést" az itt nem kapható dolgokra a rokonnak, aztán belevetem magam:))
Eni

Névtelen írta...

Drága Limara!

Egész egyszerűen fantasztikus a blogod. Teganp este zsmelét ettünk, ma kiflit fogunk, hálás köszönet a receptekért :)
A legjobbakat kívánva üdvözlettel:

Szabi

Limara írta...

Szabi! Nagyon szépen köszönöm, örülök nagyon! :)

Rita írta...

Szia!
Hátha elolvasod és tudsz nekem válaszolni.
Ezt sima liszttel kell csinálni vagy 80-as liszttel?
Köszi: Rita

Limara írta...

Szia! BL 80 a legjobb neki, de működik finomliszttel is szerintem:)

Rita írta...

Szia Limara!
Már kel a tepsin a kifli. Igaz és tettem bele öregtésztát és így 10 kiflim lett, de 5-en vagyunk el fog fogyni. :))
Majd beszámolok, milyen lett.
Szép napot:
Rita

Rita írta...

Jelentem nagyon jól sikerültek a kiflik, mindenkinek ízlett.:)
Köszönöm a receptet (ezt is) :)
Rita

Veronika írta...

Szia Limara,

Ha teszel bele öregtésztát, azt plusszba teszed hozzá vagy akkor annyival kevesebb lisztből készíted?

Válaszodat előre is köszönöm!

Limara írta...

Szia! Az öregtésztát pluszban teszem hozzá, csak az élesztőt csökkentem akkor. Üdv

s.andrea írta...

Nem olyan régen próbáltam ki és lenyűgözően sikerült! A család azt mondta, olyan, mintha pékségben készült volna.
Köszönöm, Limara, hogy ilyen sikerélményt és örömet szereztél!

Limara írta...

Andrea! Örülök, hogy sikered volt vele! :))

somrea írta...

Nagyon ízlett mindenkinek, köszönjük... bár bevallom, nálunk ez lett a vajas kifli :)

Katina írta...

Ezt a receptet is köszönöm!
http://semi-sweet-life.blogspot.com/2010/08/tejfolos-kifli-teljes-kiorlesu-liszttel.html

Ági írta...

Szia Limara!
Lehet, hogy butát kérdezek, de ezt a kiflit gőzös sütőben kell sütni?
Köszönet a szuper receptekért és a ellenállhatatlanul szép bloggodért!!!

Limara írta...

Köszönöm szépen!:)
Igen, gőzösben. Az utolsó mondatban írom is:)

Raindrop írta...

Köszönöm Marcsi, ez a recept is kipipálva, felvéve kedvencnek! :)
LÁJKOLLAK!

Limara írta...

Én köszönöm!:)))))

Liloocska írta...

szia!

beterveztem holnapra a kiflit. van öreg tésztám is (ezt most büszkén jelentem :) viszont a videót nem tudom megnézni,vmi domai tárhelyre mutat a link :(
de ez nem veszi el a kedvem, holnap beszámoló

Zsuzsi

Liloocska írta...

elkészült a kifli és éppen tökéletes lett :) tényleg nem találtunk kivetni valót benne :D köszönöm a receptet!!!

Sára írta...

Ismét köszönettel tartozom, csodás kifliket sütöttem, hála neked! Mindent feleztem, kivéve a kiflik darabszámát, így 9-10 perc alatt megsültek, és egyáltalán nem használtam aszkorbinsavat meg burgonyapelyhet. Ezeknek a kifliknek esélyük sincs morzsálódni! A videó nagy segítség volt, mivel először csináltam ilyet.

Ági70 írta...

Szia!
Ahol csak annyit írsz a hozzávalókhoz,hogy liszt,akkor is a BL 80-ast érted?
Köszi:Ági

Limara írta...

Szia! Igen, ha van, akkor kenyérliszt, de finomlisztből is tökéletes lesz:)

Julcsi írta...

Kedves Limara!
Megsütöttem a tejfölös kiflit, annyi változtatással, hogy dekorsó híján a perecnél látott sós mázzal csepegtettem le. Mesés lett! Úgyhogy ajánlani tudom ebben a változatban is. Köszönöm a receptet (ezt is)! :-)))
Julcsi

Agni írta...

Köszi, nagyon finom volt:) http://www.gorogkonyha.com/2012/01/virslis-kifli-megint.html

judit írta...

Megsütöttem én is ezt a kiflit, sajnos nem sikerült. :) Nekem nagyon száraz volt a tésztám, látom mindenkinek elég volt bele a 2 dl tej, de szerintetek adhatnék hozzá többet? Megkelni alig akart, formázás után gyak. meg se mozdult. :( Tippek?:)

Limara írta...

Judit! Ha úgy láttad, hogy kívánja még a tejet, akkor nyugodtan tegyél bele.....

judit írta...

Ok, köszönöm! :)

Niki írta...

Szia!
Írtad,hogy meg lehet nézni a formázást,de engem valamiért nem enged be,hanem valami domain regisztrációt kér.Mért?
Üdv:Niki

Limara írta...

Szia! nem tudom, mert engem beenged most is, mindenféle regisztráció nélkül. Próbáld meg itt:
http://video.xfree.hu/?n=limara|dc4a826b857fed73b9d265255fa0676e

Névtelen írta...

Nagyon finomak lettek :) igaz updateseitettem de igy is nagyon nagyon finom :)
koszii

Pepita írta...

Kedves Limara!
Csak dicsekedni szeretnék Neked, hogy a Te recepted által készített kiflik és vajas pogácsák már Gran Canari-án is kaphatóak és sikeresek, aminek majd a folytatása a kifli kistestvére a zsömle és remélhetőleg minél hamarabb a különböző kenyérkéid is.:D
Kb. 1 éve kezdtem itt foglalkozni sütemények sütésével rendelésekre, de ezt most kipótoltam pékáruk készítésével is, .... és ekkor találtam rá az oldaladra. Azóta csak innen készítem a péksütik "gyönyöreit" :). Köszönöm Neked
Az oldalam címe: www.pasteleriadepepita.eoldal.hu

Timi írta...

Kedves Limara

Pár hete találtam rá a blogodra csak gratulálni tudok.Sok kifli receptet kipróbáltam de egyik se volt az igazi.Megsütöttem a te kiflidet ,hát ez isteni,a gyerekeket még nem láttam így kiflit enni úgy hogy azóta csak ezt eszik meg.Kipróbáltam a habcsókos kalácsot és a kuglófot is isteni finomak,ma a zsemlével próbálkozok még nem sikerült jót sütnöm,remélem a te recepteddel sikert aratok.Köszönöm a recepteket csak innen sütök már.
Molnár Jenőné Timi

Limara írta...

Kedves Timi! Én köszönöm szépen, nagyon örülök, hogy tetszenek a receptek! :)

Névtelen írta...

Hogy egyszerű?De milyen finom...nem hittem,hogy én is tudok kiflit sütni!
Köszönöm kedves Limara ezt is.....Annyira jó,hogy itt vagy nekünk!!További szép napot:Judit

ezsuzsi írta...

Kedves Limara,

A formázásról szóló videó sajnos nem található a megadott linken.
Tudsz esetleg másik segítséget adni? :-)
Köszönöm,
Zsuzsi

Lizi írta...

Kedves Limara!
Nagyon szeretem a blogod, tuti dolgok vannak rajta.
Nagy hévvel elkezdtem kipróbálni a receptjeid, de sajnos a sós pékáruk (kenyér, tejfölös kifli) nekem nem sikerülnek, nem tudom mi lehet a gond. A vaniliás briós isteni lett, és arra gondoltam, hogy a briós tésztáját készitem el sós formában kiflinek, hátha úgy sikerül majd, de sajnos igy sem lett jó. A kiflik nem kelnek úgy meg mint az édes tésztájú briós, külseje sütés után kőkemény lett, nehéz, sűrű a tésztája, mintha nedves lenne, az ize sem az igazi. Mi lehet a gond? A recepthez képest amiben eltértem, tej helyett szója tejet használtam, tejföl helyett szója joghurtot, öregtésztát nem hasznàltam, gözben sütöttem. A briós tésztájába tojást nem tettem (tej, tojásmentes diétàt kell tartanunk), de úgy is isteni lett. A diéta miatt szeretném itthon sütni a pékárut, hogy biztos ne legyen benne ilyen összetevő. Tudnál segiteni, hogy mit ronthatok el a kifliknél? A sós tészták nem kelnek meg annyira mint az édesek?
Köszönettel és üdvözlettel,
Lizi

Limara írta...

Kedves Lizi!
Szinte biztos, hogy alaposan túlkeleszted a tésztát.Géppel vagy kézzel dagasztasz? Mert lehet, hogy kissé kidolgozatlan is, bár ezek a növényi alapanyagok befolyásolják a tészta viselkedését, kelését....

Verushka írta...

Kedves Limara!
17 hetes kismama vagyok, aki egészen idáig baromira unatkozott itthon.
DE! A párom egyik nap azzal állított haza a munkából, hogy mi lenne, ha itthon sütnénk kenyeret. Mondom miért ne, úgyis van itthon egy régi kenyérsütőgép, ami csak párszor volt használva. Neki is álltunk kenyeret sütni nagy lelkesedéssel, csak sajnos a gépben nem sült meg, és nem is kelt meg igazán, ráadásul elszakadt az ékszíj a gépben..
Ennek ellenére mondtam, hogy már pedig én kenyeret fogok sütni. És sikerült is. Aztán most megsütöttem ezt a kiflit is. Finom lett, csak az a gond kicsit halvány lett, pedig 25 percig sütöttem úgy, hogy tettem a sütő aljába egy tepsibe vizet. Nekem egy régi gázsütőm van, lehet, hogy ebben tovább kell sütni? Legközelebb jobban kitapasztalom, de így elsőre nem mertem, mert féltem, hogy kemény lesz. Finom így is, csak egy kicsit pirultabban még szebb.
Köszönöm a recepteket, van még jó pár amit biztos, hogy kipróbálok.

Zita írta...

Kedves Limara!
Megsütöttem a kifliket (Facebookra tettem is fel képet), szépek, nagyon finomak :), de a tetejük nem lett szép fényes, hanem lisztes. Lisztezett fa deszkán nyújtom a tésztát, liszt nélkül leragadna. Így viszont ott marad a tetején is. Párás sütőben sütöttem, kivétel után még le is spricceltem picit a kifliket vízzel, de ez nem segített. Ha esetleg szilikon lapon nyújtanám, akkor lisztezés nélkül is megoldható, vagy ahhoz is ragadna? Köszönöm szépen a segítséget!

Unknown írta...

Kedves Limara,
a gőzös sütő =légkeveréses? Akkor ez puha, de nem ropogós kifli lesz ugye? Férjemnek kéne a ropogás, az melyik kiflid?:-) (tegnap elkészült ez, szerintem mennyei, pihepuha, de nem ropog:-) )
Köszönöm

Zs írta...

Kedves Limara!
Ma megsütöttem ezt a kiflit a két csemetém (2 és 5 évesek) közreműködésével... Elképesztően finom lett! :o) Ezer köszönet a receptért! :o)

Ilona írta...

Kedves Limara!
Örömmel olvastam a kifli receptet mert tényleg nagyon egyszerűnek tűnik. A JBFK kenyeredet már én is sütöttem kétszer is. :)
Nos lenne egy kérdésem: 3dkg friss élesztő mennyi porélesztőnek felel meg? Ha lehet akkor tk. mennyiséget irj nekem, mert nincs gr-os mérlegem és még egy info az itteni élesztőről Én lédig-be veszem, vagyis nem zacsiba hanem kimérve. Friss élesztőt azért nem veszek itt mert arany árban árulják (USA, California). Válaszodat megköszönve, üdvözöllek: Ilona

Limara írta...

Jó kérdés, mert ahány porélesztő, annyi féle...
Én 2-2,5 teáskanállal tennék bele...

Ilona írta...

Köszönöm szépen a gyors választ