2008. december 11., csütörtök

Töltött kagylótészta

Ez volt a mai ebédünk. Szeretjük a húsos tésztákat, legyen az lasagne, vagy canneloni, vagy akár egyszerű csirkés tészta. Most darálthússal készült a töltelék, sajtmártással összeforgatva.

Töltelék:
  • póréhagyma
  • 1 g fokhagyma
  • 50 dkg darálthús
  • 10-15 dkg füstöltsonka
  • 2-3 paradicsom
  • kaliforniai paprika
  • kakukkfű
  • bors
  • petrezselyem

  • 50 dkg Gyemelyi óriás kagylótészta
Besamel mártás:

  • 1 ek vaj
  • 1 csapott ek. liszt
  • 4 dl tej
Először feltettem a tésztát főni, míg főtt, nekiláttam a tölteléknek.
Kevés olajon megpároltam a pórét, ráreszeltem a fokhagymát, hozzáadtam az apróra vágott füstöltsonkát. Erre jött a darálthús, amit fehéredésig pirítottam. Só, bors, kakukkfű volt a fűszere, apróra vágott paradicsommal puhára pároltam. Csak a legvégén adtam hozzá a kaliforniai paprikát, szintén apró kockára vágva. Petrezselyemzölddel megszórtam.
Közben elkészítettem a besamel mártást. Egy evőkanál vajat olvasztottam, megszórtam fél ek. liszttel, épp csak addig vártam míg felhabzik és felöntöttem két csésze forró tejjel. Besűrítettem, sóztam, borsoztam, végül reszeltsajtot is szórtam bele. Összeforgattam a darálhússal. Ezzel töltöttem meg a kifőtt tésztákat, mindegyik kapott egy teáskanálnyi tölteléket. Kivajazott sütőtálba ültettem őket jó szorosan, végül sajttal megszórtam és forró sütőben addig sütöttem, míg a sajt kissé megpirult.

3 megjegyzés:

Chiara írta...

Köszönöm a kedves bejegyzést amit a blogomban hagytál, s ezúton szeretném megköszönni neked a "jól bevált kenyered" receptjét, mert mióta ezt sütöm a bolti kenyér megszűnt etalonnak lenni az első szülöttem számára. Köszi: Chiara

Névtelen írta...

Szia Chiara! gyönyörűek az ékszereid, szívesen nézegetem őket! Nagyon ügyes vagy! Én köszönöm neked, nagy öröm ez számomra! :))

Marietta írta...

Tegnap megsütöttem, mert már elég régen szemeztem ezzel a recepttel. Nagyon finom lett és ezen felbuzdulva, legközelebb tejszínes, gombás, pórés töltelékkel fogok próbálkozni. Köszi a receptért!