2008. december 22., hétfő

Linzervirág

Ezt most nem akartam eredetileg készíteni, de a Diós batyukból annyi hab kimaradt, nem akartam, hogy kárba vesszen. pedig nagy kedvenc ez is, és végül örültem is, hogy megcsináltam, mert a fiúk nagyon elégedetten kóstolgatták.

Linzer:
  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg hideg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 1 tojás
Összeállítottam a tésztát, majd hűtőben pihentettem fél órát. Ezután 3 mm vastagra nyújtottam, virág formákat szúrtam ki belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem őket, habzsákból mindnek a közepébe nyomtam a töltelékből. Közepébe most meggylekvár került.

Töltelék:
  • 2 tojásfehérje
  • 10 dkg cukor
  • csipet só
  • reszelt citromhéj
  • 20 dkg darált dió
Tojásfehérjét csipet sóval, cukorral keményre verem, majd beleforgatom a reszelt citromhéjat, daráltdiót.



3 megjegyzés:

Zsóka írta...

Szia Limara!
Azt szeretném kérdezni, hogy ennél a sütinél kell-e puhulnia a tésztának, vagy rögtön fogyasztható?
Köszönöm, Zsóka

Limara írta...

nem, azonnal fogyasztható....

Limara írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.