2008. december 21., vasárnap

Hókifli

Ma végre nekikezdhettem a karácsonyi aprósütik készítésének. Kész a nagytakarítás, mondjuk! Addig nem akartam elkezdeni, míg ezzel nem végeztem, mert ismerve magamat, képes vagyok úgy belendülni a sütögetésbe, hogy a végén elmarad.
Elsőnek a Hókifli készült el. Nekem ez igazi karácsonyi süti, gyerekkoromat idézi. Szerencsére a fiaim is rajonganak érte, így minden évben elkészítem. Már hagyomány.

Hókifli:
  • 40 dkg liszt (rétesliszt)
  • 25 dkg vaj vagy margarin
  • csipet só
  • 2 dl tejföl
Késes robotgéppel állítom össze a tésztát, amiért mindig elrebegek egy hálaimát a férjemnek. Nagyon szeretek sütni, de a liszt és a margarin összemorzsolása nem mindig hat rám nyugtatólag, a késes robot leveszi ezt a gondot a válamról. Mikor szépen összeáll egy gombóccá, deszkán 15 percig pihentetem. Ezután 2-3 mm vastagra nyújtom, kb. 6 cm átmérőjű kiszúróval köröket szúrok ki belőle. Saját készítésű szílvalekvárrel töltöm, mindnek a közepébe teszek egy keveset, a tésztát félbehajtom, a széleket az ujjammal jól lenyomkodom. Majd erre ráhajtom a töltelékes részt, kiflire igazítom. 180 fokos sütőben 12 percig sütöm.
Még forrón megforgatom vaníliáscukorban, hagyom kihülni, majd dobozolás előtt még egy cukorréteget kap.
Pár nap múlva lesz tökéletes íze.



15 megjegyzés:

Judit írta...

Kedves Limara!

1. El vagyok még mindig ájulva a receptjeidtől, csodásak :)

2. Szerinted fagyaszthatóak a hókiflik (töltve, formázva, sütő helyett mélyhűtőbe pakolni)?

Előre is köszönöm a választ, üdvözlettel:

Judit

Limara írta...

Köszönöm szépen!:)
Bár nem próbáltam, de szerintem igen:)

Judit írta...

Kedves Limara!

Elkészítettem a hókiflit, hát EZT az ízt kerestem már hónapok óta :)
Most gyártom a fagyasztásra szánt adagot, biztos jó lesz úgy is!

Köszönöm,

Judit

Limara írta...

Kedves Judit! Nagyon örülök, köszönöm szépen!:)

Panni írta...

Most készültem el a sütéssel. Isteniek lettek, köszönet a receptért!
Panni

Unknown írta...

Szia!
Szeretném elkészíteni a hókiflit, de sajna nem szeretem a szilva lekvárt. Szerinted a bejglinél használt diós töltelék mehet bele?
Eszter

Limara írta...

Panni! Szuper, nagyon örülök!:)
Dornyei! De még mennyire, dió, mák töltelékkel is nagyon finom!:)

Ági írta...

Kedves Limara!
Szívesen kipróbálnám a receptedet, Gesztenyével tölteném.
Tudnál segíteni tejföl helyett mit lehetne belerakni, tejmentes diétát követőknek?

Köszönöm,
Ági

timvik írta...

Kedves Ági!
Elnézést hogy csak így beleszólok nyilván a választ Limarától várod. Remélem Ő sem haragszik meg én kipróbáltam tejföl helyett ZABTEJSZÍNNEL állatába ezt használom, sikerült is de az biztos hogy több liszt kell bele mert egy kicsit hígabb mint a tejföl vagy kevesebb a tejszínből. Sajnos még így sem lett tökéletes (szerintem) bár egy szem sem maradt belőle. Remélem egy kicsit közelebb kerültünk a megoldáshoz és ha már itt vagyok talán a "szerintem nem tökéletes"-re is lesz válasz mert nekem a közepe olyan mintha kicsit nyers maradt volna hátha ebben tud segíteni Limara hogy mi a megoldás akkor mind a kettőnknek lenne tejmentes hókiflije.
Ui:) Limara kakaós csigáját viszont tökéletesre tudtam készíteni tejmentesen is.Szerintem próbáld ki azt is.
Timi

Limara írta...

Tejföl helyett pici vízzel készíteném, és abban az esetben tennék bele egy tojást és egy pici sütőport...

timvik írta...

Kedves Limara!
Megint én azt elfelejtettem hogy mi tojást sem max. a sárgáját használhatjuk de a sütőport kipróbálom remélem sikerül. És még egyszer ezer köszönet a kakaós csigánk tökéletes és ha hamarabb lefényképezni mint ahogy elfogy akkor még képet is küldök.
Üdv: Timi

Zsóka írta...

Limara!
Azt szeretném megkérdezni, hogy kb. meddig maradnak ehetőek a kiflik?
Szerinted birsalmasajtot lehet bele tenni?
Üdv. Zsóka

Limara írta...

jó pár napig élvezhetőek, ha jól záródó fém vagy műanyag, esetleg üveg edénybe tudod tenni :)

Zsóka írta...

Köszönöm a választ itt is!
Ma meg is sütöttem őket, dupla adagból, annyira finomak lettek, hogy azt hiszem lakattal zárható dobozba kéne tennem, hogy maradjon karácsonyig :)!
Üdv Zsóka

Vicus1728 írta...

Üdv Limara :)
Azt szeretném megkérdezni,hogy mennyire fontos a rétes liszt használata. Ha finom liszttel készítem, azzal elrontom?