2012. augusztus 27., hétfő

Fahéjas rózsakalács


Fahéjas csigának indult, aztán ilyen rózsakalácsok lettek helyette. Jókora darabok voltak, igazán jól mutattak. Az illatuk pedig nem csak a mi házunkat, hanem az egész utcát betöltötték...
Hasonló formázással készült régebben a Hagymácska, amihez annak idején Maci török rózsakalácsaitól jött az ihlet...
Hozzávalók:
  • 60 dkg finomliszt
  • 1 mk. só
  • 3 ek. cukor
  • 1 tojás
  • kb. 3,5 dl tej
  • 0,5 dl olaj
  • 2,5 dkg friss élesztő
A kenyérsütőgép üstjébe mértem az összes hozzávalót és bedagasztottam a tésztát. Jól nyújtható, de nem lágy tésztát kell készítenünk.
Kelesztőtálban duplájára kelesztettem.
Míg kelt összeállítottam a tölteléket:
  • 8-10 dkg puha vaj
  • 4-5 ek. porcukor
  • 2 tk. fahéj
  • egy mk. őrölt kardamom (elhagyható)
A puha vajat krémesre kevertem a porcukorral, a fahéjjal és a kardamommal. 

A megkelt tésztát lisztezett felületre borítottam és 10 egyforma darabba vágtam. Mindet gömbölyítettem. Letakartam és kb. 10-15 percig hagytam pihenni őket.
Ezután az egyik gombócból egy hosszú csíkot nyújtottam és megkentem a fahéjas vajjal:



Feltekertem mint a bejglit és kilenc darabba vágtam:


Most fogtam egy gombócot és kb. 2 mm vastag körlapot nyújtottam belőle, azt is megkentem az ízes vajjal, majd négy helyen bevágtam, úgy, hogy a közepe egészben maradjon:


Egy feltekert tésztát a közepére állítottam és megformáztam a rózsát. Ehhez az egyik "szirmot" a középső tészta köré tekertem:



Ezután a vele szemben lévő ölelte át a tésztát, majd a maradék kettő is:



A többi gombóccal is elvégeztem ugyanezt.
Sütőpapíros tepsire ültettem őket és kb. 30 percig hagytam, hogy ismét megkeljenek. Ezalatt a sütőt előmelegítettem 180 fokra.
A megkelt kalácsokat lekentem egy egész, felvert tojással és kb. 20 perc alatt szép pirosra sütöttem.
Ha nagyon barnulna a teteje érdemes félidőben letakarni egy fóliával.
Rácsra tettem hűlni őket:


2 megjegyzés:

Szemi írta...

Megint egy különlegesség,amit muszáj lesz megsütni... csodásan néz ki! :)

vadvirági írta...

Gyönyörűek, gratulálok! ;-)