2012. július 8., vasárnap

Fordított rebarbara torta Rachel Allen-től

















Néhány nappal ezelőtt ismét megkeresett a T-Bálint kiadó, hogy szívesen küldene Rachel Allen nemrégiben megjelent könyvéből. örömmel mondtam igent, hiszen most ő az egyik kedvencem, szívesen nézem a Tv Paprikán. Fantasztikus a stílusa, egyszerű, praktikus, mégis elegáns, lenyűgöző. Neki még egy konyhában járatlan is elhiszi, hogy a főzés gyerekjáték.
A könyv ugyanezt az élményt nyújtja. Izgalmas receptek, köztük számomra meglepően sok az új, eddig azt hittem, minden műsorát láttam már.


Akik rendszeresen olvassák a blogot, emlékezhetnek, hogy többször emlegettem már. A könyvben szerepel a nagyon magvas kenyér receptje is, amit már régebben én is elkészítettem.

Szintén az ír szakácsnő inspirálta a fordított fügetortát, ami azóta is az egyik nagy kedvencünk. Örömmel fedeztem fel a könyvben a recept eredetijét, a fordított rebarbara süteményt. Volt egy nagy csokor saját rebarbarám, így tegnap a Csajos Klub soros összejövetelére ezt a süteményt készítettem el. Nagyon finom volt, a hőségben igazán kellemes, üdítő desszert volt a savanykás, pikáns rebarbarával.

Hozzávalók:

  • 50 g vaj
  • 250 g barnacukor
  • 350 g rebarbara megpucolva, 2 cm-es darabokra vágva
  • 200 g finomliszt
  • 1 tk. sütőpor
  • 1/2 tk. só
  • 1/4 tk. szódabikarbóna
  • 2 tjás
  • 200 ml író
  • 75 ml olaj
  • 1 nagy tk. reszelt gyömbér
Előmelegítjük a sütőt 180 fokra.
A vajat egy közepes, kb. 25 cm átmérőjű tortaformába (nem kapcsos) vagy serpenyőbe tesszük (az enyém 28 cm-es, de tökéletes volt), rászórjuk a cukor felét (125g-ot) és alacsony lángon kb. 2 percig főzzük. A cukornak enyhén karamellizálódnia kell.
Hozzáadjuk a rebarbarát, elsimítjuk, de nem kell megkeverni. Őszintén bevallom, hogy én a megadottnál sokkal több, dupla mennyiségű rebarbarával készítettem.

Egy tálba mérjük a lisztet, hozzáadjuk a sütőport és a szódabikarbónát, valamint a csipet sót.
Egy másik edénybe mérjük az írót, az olajat, hozzáadjuk a tojásokat, a maradék cukrot és belereszeljük a gyömbért. egy habverővel alaposan elkeverjük. 
A szárazanyagok közepébe öntjük és egy spatulával összeforgatjuk. 
A tésztát a rebarbarára kanalazzuk, mindenhol el kell fednie.
Az előmelegített sütőben 30 percig sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük mielőtt kivesszük. Az elkészült sütemény a formában hagyjuk 5-10 percig hűlni. csak akkor fordítjuk át egy süteményes tányérra, amikor már a formát  kissé megrázva az már nem úszkál benne, azaz felszívta a folyadékot.
Melegen, vagy szobahőmérsékleten tálaljuk Rachel javaslata alapján puhára felvert tejszínhabbal, de mi tegnap vanília fagylaltot ettünk hozzá. Tökéletes volt:























Mivel a rebarbarás sütit az összeset elvittem magammal, a családomat pedig mégsem hagyhattam édesség nélkül, ezért nekik gyorsan összeállítottam egy szilvás változatot. Az eredeti recept alapján, csupán annyit változtattam rajta, hogy a vajas cukorra kevés őrölt kardamomot szórtam, ezután raktam ki a formát felezett gyümölccsel. A tésztájába pedig egy tk. őrölt fahéjat kevertem. Ez a változat sem okozott csalódást.

















Nálam készült eddig fügés, rebarbarás, szilvás változat, a könyv tartalmaz még egy almás-fahéjas variációt is.
Szerintem érdemes még kipróbálni a körtével, illetve a szederrel vagy akár a jostával is.

8 megjegyzés:

Medora írta...

Igen finom volt vaníliafagyival!

Névtelen írta...

Író helyett lehet kefírrel készíteni? Vagy mivel helyettesíthető az iró?

Névtelen írta...

Tényleg isteni finom volt!

Limara írta...

Köszi:)

Az írót aludttejjel vagy joghurt és víz keverékével lehet helyettesíteni. 2/3-ad joghurt-1/3-ad víz arányban.

zsofici írta...

A tojás hova jön bele? A tészta vizes alkotóihoz kell keverni?
köszi

Limara írta...

igen, igen, bocsánat, pótoltam!

Névtelen írta...

Kedves Limara!
Az anyukámnak van egy nagy rebarbara bokra, de még sosem szedett belőle. Tudnál nekem abban segíteni, hogy meddig lehet belőle szedni, én úgy olvastam a neten, hogy júniustól októberig nem lehet, az okra már nem emlékszem.
Jó lenne még a jövőhéten elkészíteni rebarbarával ezt a receptet.
Köszönöm: D. Kata

Limara írta...

Szia Kata!
Nem, lehet szedni a növényt késő őszig. De ide másolom Neked, a Terebess-ről:
A telepítés utáni második évtől folyamatosan, tavasszal és ősszel szedjük. A leveleket tőből mindig kézzel törjük ki, amilyen mélyen csak tudjuk. Kést ne használjunk, mert megsérthetjük a rügyeket, ezzel csökken a hozam. 3-4 levélnél többet ne szedjünk le egy-egy alkalommal, nehogy a tövet nagyon meggyengítsük. A levelek leszedése után távolítsuk el a levéllemezt, és csak a nyelét használjuk fel. A megtisztított levélnyelet egy-két napon belül dolgozzuk fel, mert könnyen fonnyad.

Magfogáskor a fejlődő virághajtásokat ne törjük ki. Magja a nyár közepén érik. Beérés után az egész magszárat vágjuk ki és szedjük le a magokat.
Üdv