2011. augusztus 15., hétfő

Gyümölcsös kuszkusz saláta

















Nagyon nehéz visszarázódni a szürke hétköznapokba egy csodás balatoni hét után. Konyhába csak a kávémért mentem be, vagy hogy kiszedjem a hűtőből az ennivalót, de nem főztem, nem sütöttem semmit.
Tegnap viszont már muszáj volt főzni. Grilleztünk. A hús mellé csak könnyű salátára vágytam. Kétfélét készítettem, egy bulgurt és ezt a gyönyörű, vidám nyári gyümölcsös salátát, ami remekül illett a grillezett csirkemellhez. Eredeti receptje a kedvenc gluténmentes blogomon quinoa-val, dinnyével, eperrel és áfonyával készült. Sajnos elfogyott a quinoám, így kuszkuszt választottam, de azzal is remek lett.
Hozzávalók:

  • 2 dl kuszkusz (vagy quinoa)
  • 4 dl víz vagy húsleves
  • kimagozott, kockára vágott görögdinnye
  • 30-40 dkg bogyós gyümölcs
  • 1 kis fej lilahagyma
  • 0,5 dl olívaolaj
  • 1 zöld citrom leve
  • só, bors
  • egy csokor menta
  • salátalevél
A vizet felforraltam egy tk. sóval és ráöntöttem a kuszkuszra. Azonnal lefedtem egy tányérral és hagytam, hogy magába szívja a folyadékot. Egy villával átkevertem, majd langyosra hűtöttem.
Egy nagy szelet dinnyét falatnyi kockára vágtam és kimagoztam. A lilahagymát vékony karikára vágtam. Előkészítettem kb. 30-35 dkg szedret, málnát és sárga málnát. Ha lett volna itthon teszek bele áfonyát is.
Egy salátástál alját kibéleltem összetépkedett salátalevéllel. Tasakos, vegyes salátakeverék volt. Rászórtam a kuszkuszt, majd a gyümölcsöket és a lilahagymát is, megszórtam a durvára vágott mentával Óvatosan átforgattam. 
Az olívaolajat, sót, borsot és a citromlevet elkeverem, majd rálocsoltam a salátára. Azonnal tálaltam.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Limara!
Elsőnek is had gratulálok a blogodhoz.Nagyon szuperek a receptjeid .Megnéztem azt a gluténmentes blogot amit belinkeltél.Sok jó recept van benne számomra ,mert a lányomnak is hasonló a "betegsége" .Kérlek segíts: mi az a sorghum?A sütirecepteknél ezt használja.A google ciroknak fordította :)
Köszönöm a válaszod!Timi

Jutka írta...

Nyálcsorgatóan gusztusos, színes biztosan nagyon finom is:)))

Limara írta...

Kedves Timi!Köszönöm szépen!:)Igen, valóban cirok, amit nálunk sajnos nem lehet kapni, itthon csak takarmányozásra használják....:(

Jutka! Köszönöm!:)

Medora írta...

Micsoda dőzsölés! Tisztára mint egy barokk festmény.

Garffyka írta...

Komolyan mondom, majd beleharaptam a képernyőbe, annyira kívánatos!
Régen ettünk kuszkuszt, azt hiszem itt az ideje, hogy ismét vegyek egy csomaggal.

mellissina2 írta...

Szeretem a kuszkuszt!!!