2010. szeptember 9., csütörtök

Fűszeres pirítotthagymás bagett a Blogkóstolóra

Közeledik a Blogkóstoló, már csak két nap és bárki megkóstolhatja Fűszeres Eszter, Chili&Vanília, Malackaraj, Lila Füge, Lorien, és Horasz főztjét. És az én kenyereimet, de lesz olívaolaj kóstoló, tombola, és sok más izgalmas program is. A részvétel regisztrációhoz kötött, gyertek, várunk benneteket és talán nem kell mondanom, nagyon izgulunk, legalábbis én nagyon.
Egy új kenyérrel szerettem volna erre az alkalomra előállni. Nem formájában akartam újat, inkább az íz számított most. Makói mivoltomat előtérbe helyezve egy hagymás kenyéren gondolkodtam, de ilyen van már a blogon, így a hagymát provanci fűszerkeverékkel bolondítottam meg, és levendulával. Úgy tudom, az eredeti fűszerkeverék is tartalmaz levendulát. Most friss fűszernövényeket használtam, de a szárított is nagyon jó hozzá.
Hozzávalók:
  • 50 dkg BL 80 liszt
  • 2 tk. só
  • 2 ek. burg.pehely
  • csipet aszkorbinsav
  • 25 dkg öregtészta
  • 1 tk. cukor
  • 3,2 dl víz
  • 1 dkg élesztő
A pirított hagymához:
  • 3-4 közepes fej hagyma
  • 1-1 ek. friss rozmaring, kakukkfű, majoranna, bazsalikom
  • 1 tk. szárított levendula
  • 3 dkg vaj
  • 1 tk. méz
A hagymát félkarikára vágtam, majd a vajon lassú tűzön megpirítottam. Figyelni kell, gykaran kevergetni, hogy a hagyma nehogy megégje, de azért szép piros színe legyen. A fűszereket apróra vágtam, majd a hagymához adtam, legvégül a mézet is rácsorgattam. Kihűtöttem.
A szokásos módon bedagasztottam a tésztát, az utolsó 3 percben adtam hozzá a fűszeres hagymát.  Kelesztettem, majd négy egyenlő részre osztottam. Megformáztam a bagetteket, 2-2 kelesztettem újra egy-egy sütőlemezen, közvetlenül sütés előtt vágtam be őket pengével és permeteztem le vízzel.  A sütőt előmelegítettem 230 fokra és kb. 20 perc alatt pirosra sütöttem őket. A sütő aljába vizet tettem.
Rácson hűtöttem ki a kenyereket.

15 megjegyzés:

bévé írta...

Tegyél félre nekem belőle légy szíves, jövök és megkóstolom :)))!!!

Horasz írta...

Várom már nagyon a személyes találkozást:)

H.

BirgánAndi írta...

Szia Limara, most néztem meg a tv paprikás műsort veled. Pont ilyennek képzeltelek el! Még sokszor meg kell néznem a felvételt, hogy ellessem a kenyérformázási technikádat.

Ami írta...

Neten meg lehet nézni a tv paprikás műsorod. Lemaradtam róla :(
Csodás ez a bagett! Ki fogom próbálni (ezt is;)

Látom, nemsoká 1000 követőd lesz! WOW!!!

Icus írta...

Limara, ez annyira jól néz ki.

Bianka írta...

Fenséges

Chef Viki írta...

Pfff... Fantasztikus!!!

Az illatfelhőbe szívesen beleszippantottam volna :-)

Limara írta...

Sziasztok! Köszönöm szépen!:))
Alig várom a Blogkóstolot, a legizgalmasabb, hogy végre személyesen is találkozhtaok veletek!:))

Ami! Igen, fent van a neten is:
http://www.youtube.com/watch?v=S-9Eb3RgQMI

KaZsu írta...

Ismét egy remekmű!! Érzem az illatát... :) Már az előzőnél is elgondolkodtam, hogy ki kellene próbálnom a bagattet, de most már muszály lesz...
Köszönöm
Sok sikert a 7végéhez!!

Felhőlány írta...

Csodásan néz ki! :)
Megkövülten néztem a Rólad szóló részt, illetve azt, amilyen profizmussal készítetted azt a kenyeret! :) Nagyon tetszett, gratulálok! :)

Névtelen írta...

Lehet, hogy hülye kérdés, de mi az az öregtészta?

Limara írta...

Köszönöm szépen!:)

A kérdés nem hülye, belinkelem a hozzávalók között:)

Anikó írta...

Limara gratulálok a TVPaprika szerepléshez, nagyon szimpatikus voltál, ilyennek képzeltelek, és hát a receptjeid, a kenyereid, a kelttésztáid nekem az etalon.

rossina írta...

Mire észbekaptam, már nem lehetett regisztrálni a Blogkostolóra. Nagyon sajnálom.
Csak azóta sütök kenyeret, mióta Limara receptjeit olvasom, és eddig még mindegyik sikerült. Mindenképpen szerettem volna személyesen is gratulálni :)
Majd legközelebb...

Timi írta...

Kedves Limara!
Ilyet sütöttem vasárnap reggelire. Még este megformáztam (saját termésű fűszerekkel), hűtőbe tettem, reggel sütöttem. Imádtuk. Nagyon lelkes vagyok és sütögetek :)
Gratuláslok mindenhez, amit elértél, és köszönöm a sok jó receptet!
Timi