2009. szeptember 4., péntek

Lágy sajt chilipaprikában

Jó ideje őrizgettem Fűszeres Eszter receptjét a friss, lágy házi sajt készítéséről. Múlt héten úgy alakult, hogy a három liter házi tejhez, amit haza hoztam, hozzá sem nyúltunk. Eszternél leírtak alapján készítettem belőle a sajtot. Pontosan betartottam mindent, a hozzászólások között olvastam, hogy a tejet először 80 fokra kell melegíteni, majd visszahűteni 35 fokra és csak akkor beletenni a joghurtot. Így csináltam 3,5 liter tejből és egy kis doboz joghurtból és minden tökéletesen működött. Nem mondom, hogy egyszerű feladat volt napokig lógatni a hűtőmben. A polcokat ki kellett venni, úgy nézett ki mint egy raktár. Legközelebb akkor állok neki, mikor a kamrám is elég hűvös lesz, nem kell hűtőbe tenni. De mindenképpen megéri, jó részét elnassolgattuk csak úgy magában, sűrűn nyílt a hűtő ajtó, de rozskenyérre kenve is kitűnő volt. Készítettem hozzá egy remek kenyeret, hozom hamarosan azt is, de kicsit most lassítanom kell a kérés szerint. :))
A sajt egy részéből golyókat gyúrtam és a saját készítésű aszalt paradicsommal együtt olívaolajba tettem. Másik részét ecetes pácolt chilipaprikába töltöttem.
Ehhez kicsit dundibb chiliket vásároltam, majd a gázláng elosztón feketére sütöttem őket. Egy pillanatra hideg víz alá mártottam a paprikákat, ezután már könnyedén lejött a héjuk.


Kesztyűben levágtam a szárukat, kihúztam a magházat, majd egyik oldalát kb. kétharmad részig bevágtam, szétnyitottam és kikapartam a magokat. így is eszméletlen erős maradt. Sós, ecetes, cukros levet késíztettem, a paprikák ebben pácolódtak egy napig. Ezután töltöttem meg a sajttal őket. Üvegbe rendeztem, olívaolajjal feltöltöttem.


6 megjegyzés:

Vali írta...

Szia!
Sajnos az én családom velem együtt nem bírja az erőset. Ma a gomba levesbe a másfél centis csilinek a felét tettem bele, hát határeset volt. Kenyérrel még meg tudtam enni.Annyi csilim lett, hogy életem végéig ki fog tartani, főleg, hogy csak minimális mennyiséget használhatok.
Sajton már én is gondolkodtam, főleg most, hogy már házi tej beszerzési lehetőségem is adódott. Majd én is a hűvösebb időben, mert így sem férek a hűtőmben el, pedig nem kicsi.

szepyke írta...

Én paprika nélkül csináltam zöldfűszerekkel tettem olajba, valami Isteni!

Annamarie írta...

Én a sajtot is szeretem, a chilipaprikát még jobban, így együtt pedig isteni! Egyszer már ettem ilyet, igaz, boltban vettem, de finom volt.

Ancsika írta...

Hú, de nagyokat nyelek!!!! :)))

Kata írta...

Na én ezt el tudnám vállalni csípősen is, most is, bármikor! (ja, és kenyérrel együtt is jöhetne...Ö

Palócprovence írta...

Ezzel csak az a baj, hogy nem készülhet belőle elég! :)