2009. február 25., szerda

Illatos kalács csokilencsével

Ezt az illatos kalácsot még tegnap sütöttem, mivel a kicsi nem eszi meg a teljeskiörlésű kenyeret. Már miközben sült csodás illatok terjengtek.
Hozzávalók:
  • 2 dl tejszín
  • 1 dl frissen facsart narancslé
  • 5 ek. cukor
  • csipet só
  • csipet aszkorbinsav
  • 1 tojás
  • 50 dkg liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 tk. narancsvirágvíz (vagy reszelt narancshéj)
  • 1 ek. kandírozott narancshéj
A hozzávalókból bedagsztottam a tésztát, szükség szerint kevés tej mehet még bele, a tojás nagyságától és a tejszín sűrűségétől függően. A dagasztás végén adom hozzá a cukrozott narancshéjat. Kissé lágy kelttésztát kell kapjunk. Kiolajozott kelesztőtálban duplájára kelesztettem, majd enyhén lisztezett felületre borítottam. A hokkaidó kalács formáját vettem most is elő. 4 felé vágtam a tésztát, majd egyesével hosszú csíkban kinyújtottam. Megszórtam csokilencsével, ill. most egy kicsit nagyobb csokipasztilláim voltak. Feltekertem, majd a kihúzható dobozformába ültetem őket. Hagytam megint duplájára kelni, majd felvert tojással kentem le. 180 fokra előmelegített sütőben sütöttem kb. 40 percig. 15 perc után egy fóliával letakartam a tetejét.



7 megjegyzés:

Kata írta...

Limara!Ma is mint mindig,csodálatosat alkottál!Szinte érzem az illatát.Gratulálok!Csak azt nem tudom,ha itt nézelődök Nálad,mi lesz a fogyókúrámmal?

Palócprovence írta...

Gyönyörű! :) És hol veszel hozzá csokilencsét? Eddig még csak Nigella műsorában láttam...

Limara írta...

Kata! Köszönöm! :))Fogyókura??! Én már rég feladtam vele... :))

Palócprovence! Köszönöm! :)) Az apróbb csepp alakú lencsét Szigetszentmiklósról szoktam beszerezni, a Bako Hungaria-tól, ezt a nagyobb pasztillákat Szegeden vette a barátnőm, egy diszkontban, tőle kaptam. Szeretem, ahogy Nigella raktározza a sok nélkülözhetetlen kelléket, én is csak akkor vagyok nyugodt, ha nagy tételben lapul a kamrámban:))

Ancsika írta...

Na tessék! Mindíg van valami, amire ráindulok! :)) Lassan ott tartok, hogy már be sem merek hozzád nézni, mert tuti elcsábulok újra és újra. Mellesleg én is, mint Kata fogyikúrát tervezek, de már látom szomorú sorsomat :)))
Isten bizony idáig érzem az illatát!!!! :))))))

sedith írta...

Hmm, de jól néz ki. Én is láttam ilyen csokilencséket egy nagyáruházban, még karácsony táján!
Örülök, és köszönöm, hyog benéztél hozzám, most nagyon be vagyok indulva a kenyérsütéssel ismét! Tegnap is volt, ma is lesz! :)
Üdv, Edith

Névtelen írta...

Neten nem lehetne rendelni csokilencséket, vagy pasztillákat?

Limara írta...

Sajnos fogalmam sincs, a Bako Hungariánál kellene megnézni!